Ik wil graag mijn huidige build upgraden, ik wil graag een andere processor of mijn ram geheugen upgraden.
Ik gebruik mijn pc voor gamen en speel veel GTA V en Star Wars Battlefront en dus binnen kort
Battlefront 2. Deze Games speel ik op een resolutie van 1080P. Meestal als ik deze Games speel gebruikt mijn CPU 100%, dat is eigenlijk ook het geval bij mijn Ram geheugen die zit vaak rond de 95%. Tijdens het gamen heb ik op mijn tweede beeldscherm alleen discord open.
Mijn huidige build:
CPU: i5-6400
GPU: GeForce GTX 1050 Ti 4GB
CPU Cooler: Standaard Boxed
Main Board: Gigabyte ga-ha110M-S2H
Ram: Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 (2x4GB)
PSU: Corsair CX450M
HDD: Seagate 1 TB
Case: Sharkoon VS4-W Window
Mijn vraag is dus:
Of ik beter mijn Processor kan upgraden of mijn Ram geheugen.
Ik had al op internet gelezen dat als ik een nieuwe processor koop, en dan de I7-8700K dat ik dan ook een ander moederbord moet kopen van de nieuwe generatie: Z37. Dan wil ik graag de MSI Z370-A PRO er bij willen doen.
Mijn tweede optie is dus nieuwe Ram geheugen kopen:
Ik heb nu dus 2x 4 GB en wil dan upgraden naar 2x 8GB
Nou zit er een groot verschil in geld tussen de twee opties maar Geld maar in dit geval niet uit.
Heeft iemand advies wat ik beter kan halen?
Ik gebruik mijn pc voor gamen en speel veel GTA V en Star Wars Battlefront en dus binnen kort
Battlefront 2. Deze Games speel ik op een resolutie van 1080P. Meestal als ik deze Games speel gebruikt mijn CPU 100%, dat is eigenlijk ook het geval bij mijn Ram geheugen die zit vaak rond de 95%. Tijdens het gamen heb ik op mijn tweede beeldscherm alleen discord open.
Mijn huidige build:
CPU: i5-6400
GPU: GeForce GTX 1050 Ti 4GB
CPU Cooler: Standaard Boxed
Main Board: Gigabyte ga-ha110M-S2H
Ram: Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8 (2x4GB)
PSU: Corsair CX450M
HDD: Seagate 1 TB
Case: Sharkoon VS4-W Window
Mijn vraag is dus:
Of ik beter mijn Processor kan upgraden of mijn Ram geheugen.
Ik had al op internet gelezen dat als ik een nieuwe processor koop, en dan de I7-8700K dat ik dan ook een ander moederbord moet kopen van de nieuwe generatie: Z37. Dan wil ik graag de MSI Z370-A PRO er bij willen doen.
Mijn tweede optie is dus nieuwe Ram geheugen kopen:
Ik heb nu dus 2x 4 GB en wil dan upgraden naar 2x 8GB
Nou zit er een groot verschil in geld tussen de twee opties maar Geld maar in dit geval niet uit.
Heeft iemand advies wat ik beter kan halen?