Hoe kan ik cellen automatisch laten vullen met andere tekst?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 992707

Topicstarter
Als ik in de cel A1 bijvoorbeeld typ : geld
is het dan mogelijk dat er in cel A2 automatisch komt te staan euro
en in een andere random cel dollar
enz..?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51

Croga

The Unreasonable Man

Dit is wel heel basaal Excel (/spreadsheet) @Anoniem: 992707.

Dus even de basis: In een spreadsheet bouw je de inhoud van een cel over het algemeen in de cel waar je die inhoud wilt tonen. Ofwel: Als je in A2 "euro" wilt hebben wanneer ergens anders iets staat, dan doe je dat met behulp van een formule in cel A2.

Volgens mij moet je het nu zelf verder wel kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Waarom zou je dit willen? En zijn het random woorden of woorden welke relevant zijn aan het eerste woord wat je gaat invullen?

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:42
Natuurlijk kan software moeilijk reageren op random benamingen. Dus je zult toch iets meer input moeten geven over wat je echt wilt. Als je overal waar je euro of dollar in typt geld achter wilt hebben dan lijkt me dat wel mogelijk met een relatief simpele formule.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:19
Hoi @Anoniem: 992707. Ja dat is mogelijk.
Zoals @Croga al aangeeft heb je hiervoor een formule/functie nodig, in dit geval (waarschijnlijk) de functie ALS.
Met de hulp in Excel (F1) en met google op "Excel + ALS" krijg je voldoende heldere uitleg over deze functie.
Deze video kan/zal ook helpen: YouTube: Cursus Excel : Als-Functie

Vind je niet wat je zoekt, dan lees ik het graag. Geef ook even duidelijk aan waar je precies op vastloopt.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:57
Misschien bedoelt Harwek een cel vullen zónder een formule in desbetreffende cel te moeten typen? Dus het “wegschrijven” van gegevens. Hier moet denk ik naar vba gekeken worden, maar daar ben ik ook niet ij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:19
nino_070 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 01:49:
Misschien bedoelt Harwek een cel vullen zónder een formule in desbetreffende cel te moeten typen? Dus het “wegschrijven” van gegevens. Hier moet denk ik naar vba gekeken worden, maar daar ben ik ook niet ij thuis.
Zou kunnen. Je moet dan een macro schrijven, en die aanroepen bij elke wijziging (in onderstaand voorbeeld van A1) in een werkblad

Visual Basic:
1
2
3
4
5
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Cel As Range)
    If Cel.Address = "$A$1" Then
        Call DeMacroMetDeActies
    End If
End Sub
Pagina: 1