Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vaste internetkabel bij TV

Pagina: 1
Acties:

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik ben gelukkig in het bezit van een TV die via wifi internet heeft, helaas is de kwaliteit soms erg bedroevend en valt ook meermaals weg.

Nu wil ik de tv via utp gaan verbinden met internet, maar ik heb geen idee hoe ik de kabel bij de tv krijg!

Ik heb via paint een overzichtje gemaakt van onze kamer:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/zlxgy1.jpg

Wij hebben glasvezel en dit komt binnen in de meterkast, waar ook de router hangt. De tv staat hier vlakbij, maar wel aan de andere kant van de gang. Via de vloer gaat niet (liggen tegels) en er zitten geen buizen oid waar ik de kabels door kan voeren.

Heeft iemand een oplossing voor mij, of zijn er andere manieren om een kabel bij de tv te krijgen?

Een andere router staat al op de planning, maar dan nog wil ik een kabel bij de tv voor bv andere doeleinden.

Verwijderd

Via de kruipruimte en dan achter de tv (in de hoek) omhoog laten komen? Is de muur waar de router staat een buitenmuur of tussen muur met de buren? Anders zou je ook nog buitenom kunnen.

• pilskes
  • Niet online
Sorry, dat had ik idd ook even moeten melden. Het betreft een tussenwoning uit 2000 zonder kruipruimte.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:39
Er ligt wel een coax kabel tussen de meterkast en de tv? Dan kan je Moca overwegen

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
of de Coaxkabel er uit trekken en er een netwerkkabel voor terug trekken,
of er bij in trekken... als er niet te strakke bochten in de pijp zitten..

[ Voor 35% gewijzigd door SMSfreakie op 07-11-2017 19:33 ]

404 Signature not found

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Paar gaatjes bovenin boren her en der en via een kabelgootje langs het plafond?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• pilskes
  • Niet online
upje schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:32:
Er ligt wel een coax kabel tussen de meterkast en de tv? Dan kan je Moca overwegen
De coaxkabel komt rechts van de bank de woonkamer binnen... eens kijken wat Moca is!
SMSfreakie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:33:
of de Coaxkabel er uit trekken en er een netwerkkabel voor terug trekken,
of er bij in trekken... als er niet te strakke bochten in de pijp zitten..
De coaxkabel wordt nu nog gewoon gebruikt voor tv.

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:31
ligt de tv kabel in een stijve/vaste pijp ?
zoja is de kans heel groot dat je deze opnieuw kan doortrekken voor een tv kabel + internetkabel

erbijtrekken is vaak een slecht plan...

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Met een klein kabelgootje over het kozijn van de voordeur heen en dan door het wandje achter de tv. Als je dat een beetje netjes doet ziet niemand dat.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

• pilskes
  • Niet online
Ik heb geen idee of de pijp waar de coax inzit een stijve/vaste pijp is, dat kan ik namelijk niet zien.

Een kabel langs de plint/plafond en dan door de muur is een optie, maar ik ben daar niet echt een voorstander van. Het liefst laat ik er een paar tegels uithalen en dan een sleuf in de vloer frezen voor de kabels die naar de woonkamer moeten. Maar of dit nou zo slim is...

• SMSfreakie
  • Niet online
Als je toch de tegels er uit gaat halen.. ;) en een sleuf gaat frezen.. leg de kabel in elk geval niet er zo in.. maar even in een pvc buis.. ( en persoonlijk zou ik als je dan toch al bezig bent...... er een loze pijp bij leggen )

404 Signature not found

• pilskes
  • Niet online
Natuurlijk is een pvc-pijp dan de optie, niet los!

Eens goed nadenken en kijken wat het kost om 3 tegels er uit te laten halen en weer laten leggen. Ik ben bang dat dit toch wel weer een kostenplaatje gaat worden.

Als ik de utp via de plinten/plafond laat lopen, ben je al snel een meter of 6 onderweg, geeft dit ook al snelheidsverlies?

• SMSfreakie
  • Niet online
6 meter is peanuts voor UTP ;-)

404 Signature not found

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ken het fenomeen internetkabel niet... Heb je dan geen provider meer nodig?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Shaggie_NB schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:44:
Ik ken het fenomeen internetkabel niet... Heb je dan geen provider meer nodig?
Nieuwe variant van de goede oude wifikabel, is alleen niet meer een draadloze kabel helaas... :+

@TS met 6 meter afstand kan je gerust 90 meter kabel in de meterkast oprollen, geen enkel probleem :)

Fixing things to the breaking point...

• Dyna20
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 15:52
Powerline adapter geen optie?

• SPT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:13

SPT

Je kan misschien ook nog wat alternatieve opties proberen. Bijvoorbeeld een bridge die je op de ethernetpoort van je TV aansluit. Gezien de afstand tussen de TV en de router zou Wifi dit toch wel moeten kunnen overbruggen lijkt me; misschien is de ingebouwde Wifi van de TV niet zo goed. Powerline communication kan ook een optie zijn (ethernet over power).

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:58
MOCA is goedkoper dan een tegelzetter en heeft betere performance dan de wisselvallige power Line bende.

Hirschman MOCA setje kopen.

• Shaggie_NB
__R__ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:58:
MOCA is goedkoper dan een tegelzetter en heeft betere performance dan de wisselvallige power Line bende.

Kun je dan ook nog tv kijken?

De optie van @SPT is ook een goede. Met een Ubiquiti airgateway heb je ook een stabiele verbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door Shaggie_NB op 08-11-2017 20:36 ]

• pilskes
  • Niet online
SPT schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:55:
Je kan misschien ook nog wat alternatieve opties proberen. Bijvoorbeeld een bridge die je op de ethernetpoort van je TV aansluit. Gezien de afstand tussen de TV en de router zou Wifi dit toch wel moeten kunnen overbruggen lijkt me; misschien is de ingebouwde Wifi van de TV niet zo goed. Powerline communication kan ook een optie zijn (ethernet over power).
Aan een powerline heb ik ook al zitten denken, ik ken niemand die dit ook werkelijk gebruikt. Zou dit een optie zijn? Ik weet niet hoe hoog de snelheid moet zijn om goed HD te kijken kijken?

Je hebt het over "bridge die je op de ethernetpoort van je tv aansluit"..... ehhh, wat???
__R__ schreef op woensdag 8 november 2017 @ 19:58:

Kan je iets meer vertellen over een MOCA? Ja, ik heb gegoogled, maar echt duidelijk is het niet voor mij.

[ Voor 3% gewijzigd door pilskes op 08-11-2017 20:49 ]

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:50
Heb je geen telefoonaansluiting in de woonkamer, die ook via de meterkast binnenkomt?

Moca is powerline over coax.

[ Voor 15% gewijzigd door Driek op 08-11-2017 20:49 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

• pilskes
  • Niet online
Nope, we hebben geen vaste lijn

Verwijderd

pilskes schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:45:
[...]

Aan een powerline heb ik ook al zitten denken, ik ken niemand die dit ook werkelijk gebruikt. Zou dit een optie zijn?

Je hebt het over "bridge die je op de ethernetpoort van je tv aansluit"..... ehhh, wat???

[...]

Kan je iets meer vertellen over een MOCA? Ja, ik heb gegoogled, maar echt duidelijk is het niet voor mij.
Ik gebruik hier een powerline al jaren voor een HD stream van een beveiligingscamera. Kon daar ook niet makkelijk een kabel trekken. Werkt goed, je moet alleen geen rommel kopen. Ik gebruik er 1 van Netgear maar ook die van Devolo zijn goed. Koop een setje via internet, heb je 2 weken om te testen.

• Driek
Maar is deze wel voorbereid in de woonkamer?

• pilskes
  • Niet online
Driek schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:51:
[...]

Maar is deze wel voorbereid in de woonkamer?
Net even gevraagd, en ja, die is er. Helaas wel aan de kant waar een stoel staat, links tegen de muur. Vanuit daar kan ik ook niet naar de tv.

• Driek
pilskes schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:56:
[...]

Net even gevraagd, en ja, die is er. Helaas wel aan de kant waar een stoel staat, links tegen de muur. Vanuit daar kan ik ook niet naar de tv.
Dat is jammer, dan blijft powerline of moca als snelle en makkelijke oplossing over.

• pilskes
  • Niet online
Hmmm, powerline dan maar denk ik. Waar op te letten bij aanschaf? En via welke site is deze 2 weken te testen?

Verwijderd

pilskes schreef op woensdag 8 november 2017 @ 20:58:
Hmmm, powerline dan maar denk ik. Waar op te letten bij aanschaf? En via welke site is deze 2 weken te testen?
Iedere internetwinkel. Devolo's of netgear.

Deze bijvoorbeeld: https://www.bcc.nl/comput...aign=Other+Multimedia+acc.

Heeft 2 Lan aansluitingen dus dan kan je buiten je tv er ook nog wat anders aanhangen. Als je er nog meer dan 2 aan wil hangen, zal je er een switch bij moeten kopen. Alleen tv, switch niet nodig. Gewoon proberen, is het niets, terug sturen.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 21:18 ]

• pilskes
  • Niet online
Bedankt voor de tips!!

• __R__
[...]

[...]

MOCA is een magisch doosje. Werkt als een tierelier. Kast a zet je in de meterkast. Plug je kabel (COAX) en UTP in. MOCA voegt dat samen op de uitgaande COAX. Kastje b bij je TV splitst dat weer terug naar COAX en UTP.

Geen inteferen Intefereen intraveneu storing van andere aparaten op het netwerk zoals bij powerline. Granted, werkt powerline dan werkt het. Werkt het voor 99% dan is het een drama.

Website Hirschman https://www.hirschmann-multimedia.nl/Multimedia-Products/Productdatabase/Producten/ID/76537/MA-32-shop

Video : [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nDgjchNmiRE]

Pricewatch : https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=moca

Voor mij is het altijd voor "vaste" aparatuur

1: UTP
2: MOCA
3: WIFI
4: Aparatuur verplaatsen
5: Powerline

• pilskes
  • Niet online
Zoals ik het begrijp heb je er dus 2 nodig?

• Shaggie_NB
[...]

Zo'n bridged wifi aansluiting werkt soms beter dan gewone wifi of een powerline. Zeker bij randapparatuur als een tv waar van die halfbakken wifi oplossingen geïmplementeerd zijn. En zo'n wifi-bridge kost ook niet zoveel..
Kijk maar eens bij de Ubiquiti airgateway..

• pilskes
  • Niet online
Ik zie wel dat de snelheden beduidend lager zijn.

• __R__
pilskes schreef op woensdag 8 november 2017 @ 22:10:
Zoals ik het begrijp heb je er dus 2 nodig?
Yup. Maar dan nog steeds.... Goedkoper dan een tegelzetter. En bedrijfszekerder dan power Line.
Pagina: 1