Vraag

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Mijn situatie:

Zoals menig tweakert word ook ik vaak lastig gevallen door de Microsoft scammers, en ander telefonisch overlast gevend schorriemorrie. Nu heeft Ziggo (welke mijn provider is) de stelregel dat je eerst 2 weken moet verzamelen en dan de info moet doorsturen, maar...ze kunnen weinig doen aan buitenlandse nummers.
Enfin...ik denk dat we hier allemaal wel tegenaan zijn gelopen dat je niet veel van een provider hoeft te verwachten.

Nu loopt het echter de laatste weken de spuigaten uit en word ik elke dag wel 1-2x gebeld :X

Ik wil dus het liefst naar een oplossing die ik zelf in de hand heb (en kan houden), nl een telefooncentrale waarbij je inkomende nr's kan blokkeren. Mijn huidige Siemens S685IP kan dat iig niet.

Nu zie ik de Siemens Gigaset S850A GO...die zou dat kunnen...althans...volgens de US, DE en UK handleiding. Alleen de NL handleiding zegt er niks over :?
Dit riekt (aanname) naar een gevalletje andere firmware waar die functie mogelijk(?) ontbreekt?

Mijn vraag/vragen is/zijn:
1. Zijn er hier tweakers die de S850A hebben en heeft die dan ook daadwerkelijk de mogelijkheid om inkomende nr's in een lijst te zetten zodat ze geblocked worden?
2. En werkt dat ook?
3. Ook met de NL firmware of moet je een US/UK firmware erop zetten?

Bedankt, ook namens de familie die naw dan ook die S850A gaan kopen (als het tenminste werkt :) )

specs | 3360wP met SE3000

Alle reacties

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Na 2,5e maand helemaal niemand die zo'n toestel heeft en mijn vraag kan beantwoorden :?

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-03 12:52
Voor zover ik weet kan dit op geen enkele gigaset.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Is imho ook afhankelijk van je ISP, of beter gezegd, je SIP provider.
Ik gebruik tot volle tevredenheid *#*351*# om inkomende nummers te blokkeren.
Dat werkt zelfs met anonieme oproepen. :Y
Ik gebruik alhier diverse Gigaset DECT toestellen die bij een FRITZ!Box aangemeld zijn.

Stel je wordt gebeld door [willekeurige zeiksnor die je ongewenste zooi wil aansmeren], je verbreekt de verbinding, je toetst *#*351*# in, en voortaan is mijn nummer onbereikbaar voor die (&*^*564546vbj*&%^*&(% bellers. d:)b

in mijn geval is Xs4all mijn SIP provider

[Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 29-01-2018 21:47]

Mooie Plaatjes   

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hugo__Boss schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:36:
Voor zover ik weet kan dit op geen enkele gigaset.
Echt wel. Mijn Gigaset kan wel nummers blokkeren op een aantal manieren:
- Anonieme nummers (gooit direct de hoorn op de haak)
- Bepaalde telefoonnummers in een aparte lijst.

Ik zal het modelnummer eens zoeken.

Onthoud wel dat die scammers veel verschillende nummers gebruiken d.m.v. spoofing. Dus het is dwijlen met de kraan open bij hen.

[Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 31-01-2018 09:19]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@AW_Bos Ik zie dat typenr graag tegemoet

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

@Tallguy Ik heb de Gigaset C620A. Door op het knopje met het handje te drukken, kan ik onder meer blokkeringen instellen.

[Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 31-01-2018 14:00]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• iVent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik heb de Gigaset S850A die heeft nummerblokkering. Even het nummer dat belde aanklikken en je wordt daardoor nooit meer gebeld. Wel vervelend is dat geen enkele leverancier aangeeft of deze optie aanwezig is, terwijl heel veel mensen last van stalkers en ander beltuig hebben.https://www.gigaset.com/nl_nl/gigaset-s850a-go/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee