Energy power saver, werkt dat? (Scam)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:00

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Ik zat wat te struinen op Aliexpress en kwam zogenaamde energy power savers tegen. Wat ik ervan begrijp is dat het je stroom toevoer gaat stabiliseren, waardoor je minder stroom verbruikt.

Deze zijn vooral in USA populair, alleen is de stroomaanlevering daar anders dan in Nederland. Van ervaringen buiten Nederland heb ik volgens mij ook niets aan. Binnen Nederland is er eigenlijk niets over te vinden.

Ik heb 1 test gevonden van 10 jaar terug. Maar volgens sommige meningen klopt de test niet.
Dit is de test
https://www.olino.org/articles/2007/11/10/energysaver/

Er zijn een aantal verschillende modellen.
Hier is er 1 van.

https://www.aliexpress.co...95-459f-a3ad-b740a1130dd5

Iemand ervaring met deze energy power savers?

[ Voor 3% gewijzigd door IndoBoy op 07-11-2017 18:13 ]

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het is je reinste lariekoek :') Stroom uit je stopcontact is net zo efficient hier als bij de buren met of zonder dat ding.

Lees hier eens wat dingen voor de grap:

zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 07-11-2017 18:54 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 12:01
Ik zou zeggen bestel er een en maak 'm open.

Ik durf te wedden dat je behalve een condensator en weerstand om de led's te laten branden, enkel gebakken lucht aan zult treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
@Notna
Het is absoluut geen lariekoek.
Apparaat is gewoon een Wikipedia: Cos φ-compensatie (zie vooral het laatste stukje)
Van zover mij bekend kan dit een klein effect hebben in voornamelijk VS en andere 110v/60hz landen, maar is het effect in Nederland zeer gering tot nihil.

[ Voor 4% gewijzigd door Madshark op 07-11-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Nee, dit gaat een normale gebruiker niet helpen. Stel dat je een fabriekshal in je kelder hebt met flinke inductie loads, dan zou het helpen. Maar in zo'n geval gaat een huis-tuin-keuken 'power saver' weer niet weken, want die kan die load helemaal niet aan ;-) En dat is ook meteen het tweede probleem hier: als het al iets zou doen voor je thuisgebruik, dan is het zo nihil dat het weer minder oplevert dan wat het ding kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:00

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Topicstarter
Even de test toegevoegd. Ik ben zelf niet zo technisch op dit gebied, maar als er te besparen valt leek mij dit interessant.

Wat ik er verder uit begreep is dat grootverbruikers, lees bedrijven er wel wat aan hebben. Dit is omdat wij als particulier geen blinde energie betalen of zo.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

ResuCigam

BOFH

Een duidelijke en uitgebreide uitleg van bigclive is de moeite waard als je er meer over wilt weten.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Madshark schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:06:
@Notna
Het is absoluut geen lariekoek.
Apparaat is gewoon een Wikipedia: Cos φ-compensatie (zie vooral het laatste stukje)
Van zover mij bekend kan dit een klein effect hebben in voornamelijk VS en andere 110v/60hz landen, maar is het effect in Nederland zeer gering tot nihil.
Dus is het larie ;) . Het apparaat waar de TS naar linkt gaat echt niet werken. Dat het bij grote bedrijfshallen een (gering ) effect kan hebben is een ander verhaal.

Hier in NL zet het voor thuis al helemaal geen zoden aan de dijk. En dan moet je maar hopen dat je niet een veredeld nachtlampje krijgt via AliE :+

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 07-11-2017 18:26 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
Blindstroom compensatie apparaten zijn een factor 1000 duurder. En 10x zo groot.
Daarnaast niet nodig voor een particulier (je betaalt niet voor blindstroom).

Voor de aangeboden prijs krijg je een plastic doosje met 2 knipperende LED's.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 18:40

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Ik weet even niet waar ik de vraag moet stellen. Iemand hier bekend mee? Heb je hier echt wat aan of is dit gewoon "rommel". Ben het niet eerder tegen gekomen.
https://www.bol.com/nl/p/...wersaver/9300000196755853

Samengevoegd met zelfde vraag

[ Voor 10% gewijzigd door Septillion op 07-01-2025 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Devke schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:10:
Ik weet even niet waar ik de vraag moet stellen. Iemand hier bekend mee? Heb je hier echt wat aan of is dit gewoon "rommel". Ben het niet eerder tegen gekomen.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ziet eruit als pure rommel. Maar kan dan beter in een eigen topic. Hier is het m.i. wel tamelijk offtopic.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:53
Dit ding werkt echt zoals je kunt zien. https://youtu.be/-tE-lfoptU4?si=v3OJjn1HSAfn-j6o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 18:19
Prachtige "uitleg" _O-
Must see :+ (vooral voor de mensen die alleen vluchtig lezen en op de +-jes bij de post afgaan)

[ Voor 13% gewijzigd door Batilan op 30-12-2024 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:47
Pure oplichting.
Edit: melding gemaakt bij Bol van fraude/oplichting. Dit is echt kwakzalverij en mensen geld afhandig maken met een uitleg die half aannemelijk klinkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Propheticus op 30-12-2024 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devke
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Okey helder. We gaan weer ontopic door. Thnx voor de moeite 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:54
Dit is ook wel een mooie uitleg. Wel een paar jaar oud.
https://youtu.be/J86QK0Njfv4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Die condensator zat ook bij oude TL bakken op fase en nul. (Parallel met aansluiting)
Dat had iets met blind vermogen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbst
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-03 16:18
Een willekeurig product aangeschaft via eenwillekeurigedropshipper.com Was erg kritisch maar heb nu wel vanaf juni vorig jaar (afrekenmoment) tot nu 15% minder stroom gebruikt, terwijl we geen nieuwere apparaten of minder apparaten hebben of zo, geen andere verandering dan deze willekeurige producten (2 stuks) die we in stopcontacten gestoken hebben. Het is ook over de hele periode dat we elke maand gewoon lager zitten dan het jaar daarvoor. (we houden het maandelijks bij in een staatje).

[ Voor 8% gewijzigd door teacher op 15-03-2025 17:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martijn v o
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-06 21:03

martijn v o

Certified by Enphase.

Fantastisch nieuws toch, ik zou er nog 10 kopen en dan heb je een nul op de meter woning.
Heb je je hiervoor speciaal aangemeld?
Nog van harte gefeliciteerd hiermee.

PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

echt tof dat je een spambericht quote...

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 15-03-2025 17:39 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbst
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 15-03 16:18
Snap dat jullie het niet geloven. Ach we hebben 30 euro uitgegeven en als het dan een broodje aap is dan is het maar zo. Feit blijft dat ons stroomverbruik omlaag gegaan is met als enige verandering deze stekkers. Ik ben niet ingehuurd of zo, was zelf aan het zoeken waar het verschil in zat en kan niks anders bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Aangezien (spam)berichten waarop je reageert quoten niet de bedoeling is, dan maar even zonder een quote...

Het is pure nonsens dat die stekkers werken. Als je ze opent zit er vaak magisch zand of een magische magneet in. Link naar de YouTuber die het wetenschappelijk en goed onderbouwd heeft ontkracht zal ik ook niet meer posten, zal ongetwijfeld ook niet de bedoeling zijn hier... 8)7 7(8)7 8)7

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mbst schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:18:
Feit blijft dat ons stroomverbruik omlaag gegaan is met als enige verandering deze stekkers.
En hoe feitelijk is dat feit dan? Heb je exact even veel tv gekeken, water gekookt, auto opgeladen, licht aangezet etc..

Zo kan ik ook heel makkelijk stellen dat ik zonder de stekkers 15% minder stroomverbruik heb. Dat ik 3 maande op vakantie ben geweest en het jaar daarvoor maar 1 week maakt niet uit.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:19
Snap dat jullie het niet geloven. Ach we hebben 30 euro uitgegeven en als het dan een broodje aap is dan is het maar zo. Feit blijft dat ons stroomverbruik omlaag gegaan is met als enige verandering deze stekkers. Ik ben niet ingehuurd of zo, was zelf aan het zoeken waar het verschil in zat en kan niks anders bedenken.
Dat jij niets anders kan bedenken zegt niets.

Ik heb van iemand die zo'n product had besteld het meegenomen en opengemaakt. Er zitten een paar hele simpele componenten in iets als ledje, weerstand, condensator). Er zat niets in wat kon werken behalve een ledje laten branden. Een van de componenten was niet eens goed aangesloten.

Het is een 100% scam.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 15-03-2025 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:35
Ik geloof direct dat ze werken. Sinds (of vlak voordat) je die dingen kocht, ben je je bewust van je energieverbruik.

En wanneer je je ergens bewust van bent, houdt dat automatisch in dat je er zuinig mee om gaat.

Pro tip: Als je die dingen níet had besteld, had je nog meer knaken bespaard :9

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gbmk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20-05 11:23
Ook al zou dit apparaatje een blindstroom compensatie zijn dan nog zou het geen kosten besparing zijn.
Een blindstroom compensatie word toegepast in bedrijven die een hoge inductieve last hebben (bv zware electro motoren).
Als je de blindstroom compenseert, kun je toe met minder dikke kabels.
Het is in Nederland zo dat een netwerk beheerder wil dat je een cosinuspi hebt van 0.8 of hoger ( 1 zou ideaal zijn).
Je betaald alleen het werkelijke vermogen in watts en niet het schijnbare vermogen in VA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersegozer
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-05 01:27
Laat je niet tillen. Het zit in dezelfde categorie als de ontkalkmagneet, xray bril enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdRoss
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-05 20:48
Voor een Cos φ-compensatie heb je echt wel een robuuster apparaat nodig en een paar flinke inductieve of capacitive apparaten die je Cos φ verstoren.
Misschien bij de tuin waterpomp ?
Pagina: 1