Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Quintillius
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-11 21:42
Dag allemaal. Ik heb sinds een paar jaar een mooi nieuw systeempje draaien, waar ik games op very high mee kan spelen, zie:
Operating System
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
CPU
Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz 35 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASRock Z75 Pro3 (CPUSocket) 35 °C
Graphics
4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (ASUStek Computer Inc) 41 °C
ForceWare version: 388.13
SLI Disabled
Storage
232GB Samsung SSD 850 EVO 250GB ATA Device (SSD) 33 °C
Nu gaat het mij om het geheugen he. Als ik die handige Windows 10 taakbeheer draai, dan zie ik het volgende tijdens een potje CoD WII:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KowhA0j.png

Eigenlijk wordt al mijn 8gb dus opgebruikt...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/o7qnSxN.png

CoD WII pikt hiervan 4gb in.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Kh0nrj6.png

Dit is dan na het afsluiten van CoD.

Kunnen jullie mij adviseren of ik mijn geheugen ASAP moet upgraden naar 16gb?
Wat zouden jullie dan voorstellen? Zelfde pakketje geheugenmodules óf gwn beter spul zoals DDR4 ernaast?

Ben benieuwd :) .

Alle reacties

Verwijderd

tja je hebt wel ook extra programma's op de achtergrond draaien,zou die afsluiten tijdesn het gamen,zeker photoshop.

en je kan alleen ddr3 erop zetten,ddr4 is niet mogelijk

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2017 16:30 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
Je kunt in ieder geval géén DDR4 draaien op dat moederbord (of uberhaupt met die CPU-generatie), dus da's makkelijk :+
als je dezelfde (of gelijk gespecte) geheugenmodules vinden kunt is dat sowieso prima. sneller (dan DDR3-1333 in jouw geval) er naast zetten heeft geen zin; het draait dan allemaal op de lagere snelheid (daarnaast is op niet overklokbare s1155 systemen DDR3-1333 gewoon de norm, geloof dat veel borden niet eens hoger gaan kúnnen).

Wat je nog kunt overwegen, als de prijs er erg toe doet, is 2x2GB er naast. 12GB zou ook wel even moeten volstaan - in ieder geval tot dit systeem toch wel aan een ingrijpender upgrade/vervanging toe is.
Aan de andere kant is wat ademruimte ook wel prettig, dus kijk vooral wat je zelf het beste schikt.

@Verwijderd Tja, maar zelfs als 8GB voldoende blijft met deze game gaat het met een andere game binnenkort wel een issue worden; meer dan 8GB is voor gaming toch wel wenselijk tegenwoordig. might as well, dus :)

[ Voor 12% gewijzigd door iceheart op 07-11-2017 16:30 ]

Verwijderd

zeker, 16gb is wel wenselijk nu,alleen het is wel,moet hj investeren in een ouder platform,als je goedkoop geheugen kan vinden,zou ik het zeker doen.

• Quintillius
Hmm had Photoshop gesloten, da's dan die tweede 'stap omlaag' op plaatje 3. Scheelt dus niet veel.
Je kunt in ieder geval géén DDR4 draaien op dat moederbord (of uberhaupt met die CPU-generatie), dus da's makkelijk :+
Ok, da's duidelijk :'( .

Maarem, heel af en toe heb ik wel last van lagg spikes in CoD. zou memory upgraden helpen?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Quintillius schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:34:
Hmm had Photoshop gesloten, da's dan die tweede 'stap omlaag' op plaatje 3. Scheelt dus niet veel.

[...]

Ok, da's duidelijk :'( .

Maarem, heel af en toe heb ik wel last van lagg spikes in CoD. zou memory upgraden helpen?
Jep. Die spikes kunnen zomaar komen doordat je PC geheugen gaat zoeken op de harde schijf/SSD. Swapping heet dat. Niets anders aan te doen dan meer geheugen erin :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Quintillius
Ok, top, duidelijk! Dan ga ik eens zoeken.
2x2gb is uiteraard niet beter dan 1x4gb?

Verwijderd

2x4 erbij doen,anders heb je geen dual channel

2x2 zou ik niet doen persoonlijk,het beste is dezelfde snelheid,dezelfde grote,liefst nog hetzelfde merk/type in dien mogelijk

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2017 17:05 ]

• Quintillius
Top, geheugensticks moeten hetzelfde zijn is altijd het devies.
Niets veranderd dus. :)

Ik ga eens shoppen :9 . Thnx all.

[ Voor 17% gewijzigd door Quintillius op 07-11-2017 17:19 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je moederbord heeft 4 DIMM slots/bankjes. Ik weet niet wat je kunt besteden, maar 2x2gb erbij is prima.
Wel 8 en 2 in zelfde channel. van boven naar beneden A1-A2-B1-B2 (naast je CPU geteld)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Quintillius
Ok, ga toch voor een 4x4gb denk ik.
Is dit een goeie keus?

pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Wat er nu in zit is:
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
2x2GB lijkt me inderdaad voldoende en werkt even goed in dual channel als je het goed installeerd.
De kans op problemen is alleen groter met verschillende reepjes dan als je identieke reepjes erin steekt.

Ik zou gewoon een setje van de V&A plukken voor weinig geld, als het dan niet werkt kan je de set gewoon terug verkopen en een ander setje proberen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 11:19

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verkeerde voltage 1,5 ipv 1,35 Volt
En je weet het zeker dat het 1600 MHz is? Wat ik nu in je plaatje zie is... 1333 MHz
Oh, wacht dat MHz-verhaal zal geen probleem zijn. Het klokt toch terug.

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 07-11-2017 17:38 ]

Trein?

• Quintillius
Hmm, ik probeer nog een setje van hetzelfde model te krijgen. Het is alleen nergens te koop. Hier bij V&W heb ik nog een mooie aanbieding:

V&A aangeboden: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Weliswaar gereserveerd...

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
In pricipe zal het tweede setje ook perfect werken op je moederbord. Maar je mixt DDR3 met DDR3L in dit geval.
Ik dénk dat je de DDR3L dan ook op 1,5V zal moeten laten lopen, wat is principe een overclock/overvolt is.
Maar normaal gaat het wel gewoon werken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MedionAkoya schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:33:
[...]

Verkeerde voltage 1,5 ipv 1,35 Volt
En je weet het zeker dat het 1600 MHz is? Wat ik nu in je plaatje zie is... 1333 MHz
Oh, wacht dat MHz-verhaal zal geen probleem zijn. Het klokt toch terug.
TS wil nieuwe (4x4)RAM, niet erbij

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Quintillius
Om nog even terug te komen op deze topic, ondertussen heb ik 2x4gb RAM erbij gekocht voor in totaal 16gb.
Dit zijn de prestaties nu (instellingen zijn ietsje hoger):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iaXJQME.png

De game werkt nu naar behoren! :9
Thnx voor de hulp allemaal.

CPU wordt de volgende bottleneck, zie ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Quintillius op 16-11-2017 16:50 ]

Pagina: 1