Toon posts:

Windows 10 Malware gaat er niet af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Is het mogelijk om malware van mijn computer eraf te krijgen ook al herkent de antivirusscanner dat er niks meer bedreigends op mijn laptop staat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Avast
ADWCleaner
Malwarebytes

Hallo,

ik heb dus zoals hierboven staat omschreven een probleem met mijn laptop, ik gebruik mijn laptop vooral voor school, DTP'er, maar sinds een tijd heb ik dus problemen met het verbinden van het netwerk van school. Wat blijkt dat het netwerk geen computers toelaat tot het netwerk die zijn besmet met malware en virussen.
Ik heb Norton erdoor heen gejast, die gaf aan dat er malware genaamd DNSChanger erop stond, deze werd toen geblokkeerd en kon toen wel op internet. Na een tijd erafgegooit omdat het het niet meer deed, Avast geinstalleerd en die gaf meerdere bedreigingen aan, en toen is ook alles verwijderd. Verder heeft Windows Defender en mijn firewall altijd aangestaan.. Volgens Avast staan er nu dus geen virussen meer op, maar alsnog kan ik niet verbinden met het netwerk. Heeft iemand nog suggesties, moet ik wat duidelijker zijn?

Alles is welkom! Groet,

Beste antwoord (via Verwijderd op 10-11-2017 08:54)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:01:
Is het mogelijk om malware van mijn computer eraf te krijgen ook al herkent de antivirusscanner dat er niks meer bedreigends op mijn laptop staat?
Ongetwijfeld, maar of het systeem er beter van wordt is een tweede. Een herinstallatie van Windows 10 is tegenwoordig ook een fluitje van een cent en geeft de zekerheid dat je een schone installatie hebt, mits gebruikt van betrouwbare bron.
Ik heb Norton erdoor heen gejast, die gaf aan dat er malware genaamd DNSChanger erop stond, deze werd toen geblokkeerd en kon toen wel op internet.
Naast dat Norton tegenwoordig echt troep is, zou ik sowieso Norton nooit meer gebruiken. Zelfs de scanner van Windows zelf is soms nog beter. ;)
Na een tijd erafgegooit omdat het het niet meer deed, Avast geinstalleerd en die gaf meerdere bedreigingen aan, en toen is ook alles verwijderd. Verder heeft Windows Defender en mijn firewall altijd aangestaan..
Zodra je een andere scanner installeerd, deactiveerd Defender zich, om conflicten met de andere scanner te voorkomen.
Volgens Avast staan er nu dus geen virussen meer op, maar alsnog kan ik niet verbinden met het netwerk. Heeft iemand nog suggesties, moet ik wat duidelijker zijn?
Check ook even of de IPv4 instellingen goed staan, ik vermoed dat daarmee ook gesjoemeld is. Wil je echt zeker zijn dat de PC clean is, is intussen denk ik een clean install het snelste. Dan weet je niet wat de oorzaak is, maar je krijgt een betrouwbaar systeem terug, waar bij het huidige systeem altijd restjes en kleine probleempjes achterblijven.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat voor melding krijg je? Kan je daarnaast wel met andere Wi-Fi netwerken verbinden (aannemend dat het schoolnetwerk ook Wi-Fi is). En wat zegt je school, hebben ze je getracht te helpen na je acties?

[ Voor 20% gewijzigd door Slavy op 07-11-2017 16:04 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:01:
Ongetwijfeld, maar of het systeem er beter van wordt is een tweede. Een herinstallatie van Windows 10 is tegenwoordig ook een fluitje van een cent en geeft de zekerheid dat je een schone installatie hebt, mits gebruikt van betrouwbare bron.
Ik heb Norton erdoor heen gejast, die gaf aan dat er malware genaamd DNSChanger erop stond, deze werd toen geblokkeerd en kon toen wel op internet.
Naast dat Norton tegenwoordig echt troep is, zou ik sowieso Norton nooit meer gebruiken. Zelfs de scanner van Windows zelf is soms nog beter. ;)
Na een tijd erafgegooit omdat het het niet meer deed, Avast geinstalleerd en die gaf meerdere bedreigingen aan, en toen is ook alles verwijderd. Verder heeft Windows Defender en mijn firewall altijd aangestaan..
Zodra je een andere scanner installeerd, deactiveerd Defender zich, om conflicten met de andere scanner te voorkomen.
Volgens Avast staan er nu dus geen virussen meer op, maar alsnog kan ik niet verbinden met het netwerk. Heeft iemand nog suggesties, moet ik wat duidelijker zijn?
Check ook even of de IPv4 instellingen goed staan, ik vermoed dat daarmee ook gesjoemeld is. Wil je echt zeker zijn dat de PC clean is, is intussen denk ik een clean install het snelste. Dan weet je niet wat de oorzaak is, maar je krijgt een betrouwbaar systeem terug, waar bij het huidige systeem altijd restjes en kleine probleempjes achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-09 00:37
Draai eens Emsioft Emergency Kit, Hitman Pro, TDSS Killer en Super Antispyware voor nadere inspectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CH4OS schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:14:
[...]
[...]
[...]
[...]
Thanks! Cleaninstall heeft 'm gedaan, doet het weer. Hartstikke bedankt!