Al die oude topics zijn geen goede referenties. We hebben sindsdien diverse aanpassingen gedaan.
Onze code verstuurt er maar 1 per registratie (per browser dus). In jouw geval zou dat per browser maximaal 1 mogen zijn en ik zie in de database ook maar 3 registraties voor jou.
Als je de notificatie
niet als gelezen hebt gemarkeerd, zullen ze in iedere browser die je sinds de verzending opent ook zien.
Of anders gezegd; je zou notificaties niet moeten zien als je ook niet meer het gele belletje zag in een andere browser. Wij geven bovendien een maximale levensduur aan de push notificaties van 1 dag. Dat is bij mijn weten overigens een indicatie, ik weet niet in hoeverre push-providers dat langer mogen hanteren. Dus notificaties van meer dan 1 dag oud zou je sowieso niet meer mogen zien...
Het zou wel kunnen dat het 'als gelezen gemarkeerd' niet van toepassing is bij DM's en in dat geval zou je voor DM's wel ook bij gelezen DM's nog de notificatie kunnen krijgen.
Kan je beter toelichten wat voor soort notificaties je krijgt?
En waren alle notificaties volgens je andere browser tegen die tijd al gelezen (dus geen geel belicoon rechtsboven)?
Krijg je notificaties van ouder dan 1 dag?
Bij openstaande browsers is het overigens vrij gebruikelijk dat je het in allemaal tegelijk krijgt. Het wordt helaas snel complex om dat op te proberen te lossen.
Wat we dus sowieso doen is synchronizeren als e.e.a. expliciet is gelezen, maar dat kan natuurlijk niet zolang je dat niet hebt gedaan, dus krijg je het in alle openstaande browsers tegelijk...
Er is wel
wat mogelijk met zogenaamde
'close events', maar ik weet niet wat het precieze gedrag daarvan is en of dat dan wel 'op tijd' gebeurt.
Bovendien krijgt de clientside javascript dat niet zomaar cross-browser door. En dan is het nog maar de vraag wat we moeten doen als je een notificatie kreeg en die helemaal niet hebt gezien, maar hij dus na een tijdje automatisch werd verborgen.
Kortom, als iemand goede ideeen heeft om dit op te lossen, horen we het graag... Maar wij zijn nu niet op de hoogte van sluitende oplossingen en/of oplossingen die we met onze code relatief eenvoudig kunnen inbouwen
Als je in 1 browser meerdere keren exact dezelfde notificatie krijgt is dat trouwens een bug... maar dan mogelijk van je browser (of Google's service). Let wel op dat notificaties soms hetzelfde lijken, maar niet zijn. Als je bijvoorbeeld meerdere keren wordt gequote of gethumbsedupped door een gebruiker in verschillende reacties.