Tweakers pushmeldingen doen vreemd

Pagina: 1
Acties:

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:55
Ik gebruik Tweakers op 3 verschillende computers. Steeds op Chrome en heb op alle 3 dan ook de pushmeldingen aanstaan van nieuwe berichten/reacties.

Het is me al een aantal keren opgevallen, waaronder zojuist, dat ik een hele rits meldingen krijg die ik gisteren al gezien heb.

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• commentator
Bij mij zelfs op reeds open staande browsers. Soms zelfs in dezelfde als dat het al was

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Al die oude topics zijn geen goede referenties. We hebben sindsdien diverse aanpassingen gedaan.

Onze code verstuurt er maar 1 per registratie (per browser dus). In jouw geval zou dat per browser maximaal 1 mogen zijn en ik zie in de database ook maar 3 registraties voor jou.

Als je de notificatie niet als gelezen hebt gemarkeerd, zullen ze in iedere browser die je sinds de verzending opent ook zien.

Of anders gezegd; je zou notificaties niet moeten zien als je ook niet meer het gele belletje zag in een andere browser. Wij geven bovendien een maximale levensduur aan de push notificaties van 1 dag. Dat is bij mijn weten overigens een indicatie, ik weet niet in hoeverre push-providers dat langer mogen hanteren. Dus notificaties van meer dan 1 dag oud zou je sowieso niet meer mogen zien...

Het zou wel kunnen dat het 'als gelezen gemarkeerd' niet van toepassing is bij DM's en in dat geval zou je voor DM's wel ook bij gelezen DM's nog de notificatie kunnen krijgen.

Kan je beter toelichten wat voor soort notificaties je krijgt?
En waren alle notificaties volgens je andere browser tegen die tijd al gelezen (dus geen geel belicoon rechtsboven)?
Krijg je notificaties van ouder dan 1 dag?
commentator schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:08:
Bij mij zelfs op reeds open staande browsers. Soms zelfs in dezelfde als dat het al was
Bij openstaande browsers is het overigens vrij gebruikelijk dat je het in allemaal tegelijk krijgt. Het wordt helaas snel complex om dat op te proberen te lossen.
Wat we dus sowieso doen is synchronizeren als e.e.a. expliciet is gelezen, maar dat kan natuurlijk niet zolang je dat niet hebt gedaan, dus krijg je het in alle openstaande browsers tegelijk...
Er is wel wat mogelijk met zogenaamde 'close events', maar ik weet niet wat het precieze gedrag daarvan is en of dat dan wel 'op tijd' gebeurt.

Bovendien krijgt de clientside javascript dat niet zomaar cross-browser door. En dan is het nog maar de vraag wat we moeten doen als je een notificatie kreeg en die helemaal niet hebt gezien, maar hij dus na een tijdje automatisch werd verborgen.

Kortom, als iemand goede ideeen heeft om dit op te lossen, horen we het graag... Maar wij zijn nu niet op de hoogte van sluitende oplossingen en/of oplossingen die we met onze code relatief eenvoudig kunnen inbouwen :/

Als je in 1 browser meerdere keren exact dezelfde notificatie krijgt is dat trouwens een bug... maar dan mogelijk van je browser (of Google's service). Let wel op dat notificaties soms hetzelfde lijken, maar niet zijn. Als je bijvoorbeeld meerdere keren wordt gequote of gethumbsedupped door een gebruiker in verschillende reacties.

• commentator
Dat ze tegelijk komen lijkt me niet meer dan normaal. Daar zul je mij niet over horen. De berichten waren al allemaal gelezen, er was geen geel icoontje meer. Een van de dingen die ik zeker weet dat ik al gelezen had was jullie bericht over de meetup, waar ook een melding over kwam. Maar ook de duimpjes berichten over de commentator in "Het Grote Lego Topic - Deel 5" kwamen weer door,terwijl er geen nieuwe waren.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

commentator schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:30:
Dat ze tegelijk komen lijkt me niet meer dan normaal. Daar zul je mij niet over horen. De berichten waren al allemaal gelezen, er was geen geel icoontje meer. Een van de dingen die ik zeker weet dat ik al gelezen had was jullie bericht over de meetup, waar ook een melding over kwam.
Ok, DM's heb ik gelijk even gechecked en die zullen sowieso nog ongechecked komen in iedere browser, ook als ie al is gelezen. Maar als het meer dan 1x gebeurt in een browser, dan ben ik toch meer geneigd je browser en/of Google de schuld te geven...
Maar ook de duimpjes berichten over de commentator in "Het Grote Lego Topic - Deel 5" kwamen weer door,terwijl er geen nieuwe waren.
Met 'weer door' bedoel je in dezelfde browser opnieuw? Of in andere?
Beide zouden niet horen, maar in het eerste geval ben ik alsnog geneigd de browser de schuld te geven... Hoewel het alsnog niet hoort te gebeuren, omdat onze code in theorie ook daartegen moet kunnen.

Wat nog zou kunnen is dat je de nieuwste versie van juli 2017 nog niet hebt gekregen in je browser. Dat kan je o.a. checken als je op een tweakers.net-url bent (dus niet het forum) via de developer tools (in windows ctrl+shift+i of in het menu rechtsboven 'more tools -> developer tools').

Die heeft weer een tabblad 'Application' en dan krijg je links een lijst met o.a. 'Service Workers'. In dat overzicht krijg je diverse opties, waaronder een 'Update'-knop.

Het lijkt me alleen sterk dat dat in drie browsers het geval is (tenzij ze allemaal dezelfde proxy delen?), dus vooralsnog weet ik niet zo goed wat er aan de hand is :(

• commentator
De versie daar is ontvangen op 28-6. Ook na het klikken op update bleef die datum daar staan. Heb nu op unregister geklikt en de pagina vernieuwt. Er staat nu de datum van vandaag.

• commentator
Aanvulling: op 1 van de pc's was de datum 1-1-1970. Heb ook daar nu op unregister geklikt en ook daar staat nu de datum van vandaag

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ok, hopelijk helpt dat. Mocht je willen dubbelchecken dat je de nieuwste hebt, dan kan je doorklikken op dat linkje dat Chrome toont in developer tools. Op regel 17 t/m 19 staat dan dit, de oude versie was heel anders:
JavaScript:
17
18
19
    // Check if notification is already marked as read
    if (notificationData.notificationId) {
        promiseChain = fetch('/ajax/notificatie/isRead/' + notificationData.notificationId + '/', {method: 'POST', cache: 'no-store'})

[ Voor 3% gewijzigd door ACM op 08-11-2017 13:06 ]

• commentator
Ik krijg zojuist ineens een hele berg notificaties op mijn laptop die heel de dag aan heeft gestaan met de browser open. Vreemde is ook dat ze allemaal terecht komen op https://tweakers.net/my.tnet/notifications/ ipv op het bericht zelf

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zolang er geen berichten komen van anderen dat ze dit ook hebben, blijf ik toch geneigd jouw browsers de schuld te geven :/

Maar ik snap dan alsnog niet waarom ze dit dan doen. Gebruik je de nieuwste 'stable' Chrome? Zit je via e.o.a. bedrijfsnetwerk en/of proxy? Is er wellicht e.o.a. energiezuinige modus die de boel opspaart? Heb je plugins die hier in de weg kunnen zitten?

• commentator
Ja, laatste stabiele versie.
Neem gewoon thuis achter Ziggomodem
Energiebesparing is alleen scherm uitschakelen.
Plugins alleen hootlet:

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat ziet er inderdaad niet uit als iets dat dit zou mogen veroorzaken. Heb je die op alledrie je systemen draaien? Je zou het natuurlijk wel een tijdje op een van je systemen zonder die plugin kunnen proberen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ACM sinds dit topic heb ik het even in de gaten gehouden, want dit probleem heb ik ook.

Het gebeurde alleen niet bij alle notificaties en heb het daarom even aangekeken.

Maar ik ben er achter dat het alleen gebeurd met DM notificaties. Ik heb die gisteren-overdag op mijn desktop (Windows 7 + Chrome) gekregen en gisterenavond kreeg ik ze nog een keer op mijn Laptop (Windows 10 + Chrome).

Het gaat dan om o.a. de DM van Tweakers.net over het stoppen van Private Storage.

De Windows 7 PC staat in een bedrijfsnetwerk en er staat AdBlock Plus geïnstalleerd (maar uitgeschakeld). Mijn laptop bevind zich gewoon in mijn thuisnetwerk, wederom met Adblock Plus, maar ook uitgeschakeld.

Chrome is bij beide PC's versie: 62.0.3202.94.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 29-11-2017 08:50 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rens-br schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:47:
Het gebeurde alleen niet bij alle notificaties en heb het daarom even aangekeken.

Maar ik ben er achter dat het alleen gebeurd met DM notificaties.
In dat geval is er geen sprake van een bug, dat past prima bij mijn bevindingen die ik eerder al schreef:
ACM schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:50:
Ok, DM's heb ik gelijk even gechecked en die zullen sowieso nog ongechecked komen in iedere browser, ook als ie al is gelezen. Maar als het meer dan 1x gebeurt in een browser, dan ben ik toch meer geneigd je browser en/of Google de schuld te geven...
Het gedrag dat jij beschrijft past hier dus prima bij :)

• rens-br

rens-br

ACM schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:57:
In dat geval is er geen sprake van een bug, dat past prima bij mijn bevindingen die ik eerder al schreef:
Woeps. Je hebt helemaal gelijk *schaamt*. Maar waarom is dat eigenlijk?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

rens-br schreef op woensdag 29 november 2017 @ 16:59:
[...]

Woeps. Je hebt helemaal gelijk *schaamt*. Maar waarom is dat eigenlijk?
Omdat er een bepaalde identifier wordt meegegeven voor normale notificaties en de PM-notificatie dat niet doet... Die werkt intern anders, dus dat moeten we ook op dat vlak dan anders op gaan lossen. En daar is destijds niet aan gedacht.

• rens-br

rens-br

@ACM ah ok. Is dit intern al gemeld / opgepakt? Of heb je liever dat ik even een nieuw topic aanmaak?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

@rens-br Dat heb ik tijdens mijn vorige ontdekking al gedaan, dus dat hoef je niet te herhalen :)

• rens-br

rens-br

@ACM toppie. d:)b. Dan wacht ik gewoon geduldig op een fix. :)
Pagina: 1