Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Beeldscherm valt uit tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
hoe kan ik dit oplossen? Ik heb sinds 2 weken een andere videokaart gekregen (Radeon R9 280x). In die 2 weken heb ik gewoon prima kunnen gamen, echter sinds gisteren bij het spelen van Bf4 viel het scherm na 5 minuten gamen uit en gaf geen signaal meer. Computer toetsenbord en videokaart bleven gewoon draaien, evenals het geluid. Ook bij andere spellen heb ik hetzelfde probleem. Als ik geen spellen speel draait alles gewoon prima. Ik gebruik DVI-D als aansluiting. Ik heb de temperatuur al gemeten en die blijft tijdens het gamen netjes onder de 60°C.

Relevante software en hardware die ik gebruik
-intel core i5 3300
-Radeon R9 280x
-620w coolmaster voeding

Wie weet wat dit probleem veroorzaakt en hoe dit op te lossen is?

Alle reacties

Verwijderd

Welke Cooler master voeding, ouderdom? Welke temperatuur blijft onder de 60 graden?

Verwijderd

Topicstarter
Voeding: cooler master 620w rs-620-asaa-a1

Voeding Is ongeveer 5 á 6 jaar oud

60°C gpu

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je zegt een nieuwe videokaart te hebben. Heb je ook de oude drivers verwijderd? (bijvoorbeeld met DDU) Het is altijd aan te raden om bij een nieuwe videokaart de oude drivers te verwijderen. Als je dit niet doet, kun je vage klachten krijgen. Of dit de oorzaak is, weet ik niet, maar zou het sowieso testen.

Ook wil ik even @-The_Mask- taggen. Hij kan je denk ik wel vertellen of de voeding aan vervanging toe is.

Verwijderd

Topicstarter
Dag hoi1234,

Ik heb in ieder geval wel de nieuwste drivers geïnstalleerd die beschikbaar waren voor de R9, echter weet ik niet of daarmee gelijk de oude drivers van de computer verwijderd worden. Moet ik dan nog actie ondernemen om ze te verwijderen of is dat al het geval?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Cooler Master Real Power M620 was 6 jaar geleden al eigenlijk zo goed als niet meer te koop omdat die toen al even EOL was. Dus waarschijnlijk is die ouder en heb je hem langer. Is idd wel een goed idee de voeding te vervangen, echt betrouwbaar zal die sowieso niet meer zijn door zijn leeftijd.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie @-The_Mask- ik heb echter totaal geen problemen gehad met gamen, tot nu, ligt het in eerste instantie niet aan de videokaart of kabel aansluiting?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kan aan meerdere dingen liggen, de voeding is er één van. Maar het is sowieso slim de voeding te vervangen, omdat deze op een bepaalde leeftijd is gekomen dat deze voeding niet meer betrouwbaar is. Een voeding als deze welke dan defect is kan dan ook de andere onderdelen van de PC stuk maken. Overigens hoef je niks te merken van een defecte voeding, kan best zijn dat die al een half jaar defect is, maar dat je het nu pas merkt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-11 17:04

RoamingZombie

Watching the sheeple...

hoi1234 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:02:
Je zegt een nieuwe videokaart te hebben. Heb je ook de oude drivers verwijderd? (bijvoorbeeld met DDU) Het is altijd aan te raden om bij een nieuwe videokaart de oude drivers te verwijderen. Als je dit niet doet, kun je vage klachten krijgen. Of dit de oorzaak is, weet ik niet, maar zou het sowieso testen.

Ook wil ik even @-The_Mask- taggen. Hij kan je denk ik wel vertellen of de voeding aan vervanging toe is.
Met alle respect, eerst verwijderen zonder DDU. Ik snap niet waarom dat altijd meteen geadviseerd wordt. DDU kan namelijk ook meer stuk maken heb ik uit eigen ervaring ondervonden waardoor ik uiteindelijk heel mijn windows opnieuw kon installeren.

Gebruik het als last resort en niet als eerste optie.

Ninety percent of everything is crap.

Verwijderd

RoamingZombie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 18:26:
[...]

Met alle respect, eerst verwijderen zonder DDU. Ik snap niet waarom dat altijd meteen geadviseerd wordt. DDU kan namelijk ook meer stuk maken heb ik uit eigen ervaring ondervonden waardoor ik uiteindelijk heel mijn windows opnieuw kon installeren.

Gebruik het als last resort en niet als eerste optie.
nooit geen last van gehad :X ,werkt prima in ieder geval bij mij altijd
Pagina: 1