Toon posts:

4k monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP ProDesk 400 G4 1JJ60EA met Creative Sound BlasterX KATANA boksen.

Nu ben ik op zoek naar een goed beeldscherm,. Qua werk niet veel bijzonders qua eisen, niet voor gamen maar wel om ook goed films op te kunnen kijken.

Nu zie ik schermen die niet helemaal recht zijn, schermen met wel of geen 4k...
Wat merk je nu van het een en ander bij het kijken van een film?
Mijn budget gaat tot 500 euro.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
Je hebt Displayport dus 4k is geen probleem. DVI of HDMI doen wel 4K, maar op 30 FPS; OK voor een TV maar als computermonitor liever niet; ook zonder dat je spelletjes speelt.

Hoe ver zit je er vanaf, of hoe groot wil je dat het scherm is? Omdat je het ook als beeldscherm wil gebruiken zou ik niet te ver boven bijvoorbeeld 32" gaan zitten, en als je met meerdere mensen op dat formaat film gaat kijken wil je liever geen gebogen scherm (bij 60" is dat anders, maar die zet je niet op een bureau als monitor...).

Bij dat budget en die specs kom je in de Pricewatch uit bij de pricewatch: AOC U3277PWQU Zwart, de pricewatch: AOC U3277FWQ Zilver, Zwart of de pricewatch: Humax Pure Vision Display 43" Zwart. Op 27" heb je een stuk meer keuze overigens.

Zelf heb ik de 27" variant van de AOC's en dat bevalt uitstekend; ik ben aan het overwegen mijn 2e scherm (een 12 jaar oud 24" scherm) te vervangen door die eerste 32" die ik linkte.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Dank! Ik zit niet zo ver van het scherm te werken. Ongeveer een meter. Met film kijken ook niet heel ver, dan schuif ik de bank naar de tafel, ongeveer 2.5. meter....