Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Back-up station

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Voor mijn stage moet ik een machine maken die met clonezilla back-ups maakt van een harde schijf.
Hier voor heb ik een server gekregen met 1 ssd waar Ubuntu 16.04 op moet komen. 2 Harde schijven van 3 TB waar een raid 1 systeem op moet draaien (Hier komen de back-ups) en een raidcontroller.

De harde schijven worden uit de werkstations gehaald en aangesloten op de machine en zo geback-upt
Of ik dacht misschien aan een manier dat het mogelijk is om via het netwerk te back-uppen?

Nu vroeg ik me af heeft iemand hier ervaring mee en zou diegene mij wat tips kunnen geven?

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zeker wel. Ga documentatie inlezen van clonezilla, en dan met name over incrementele backups over netwerk.

Je vraagt ons te helpen bij een opdracht voor school en je zit op stage om te leren hoe je dat aan moet pakken. Stap 1 is zelf documentatie lezen, stap 2 is een proefopstelling maken en stap 3 is testen.
Als je bij stap 2 of 3 ergens tegen problemen aanloopt, kun je hier melden wat je allemaal gedaan hebt en wat er niet lukt, en dan kunnen we meedenken :)

Nofi, maar GoT is er niet voor schoolwerk :)

Snelle handreiking: via het netwerk is verreweg het handigste. Clonezilla kun je vanaf USB opstarten. Op die server moet je een bestandssysteem beschikbaar maken waar clonezilla naartoe kan schrijven. En vergeet ook zeker niet her teruglezen van een image te testen :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 07-11-2017 15:24 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)