Vraag over externe harde schijf die niet herkend wordt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenstedt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-08-2020
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met een externe harde schijf. Het betreft een schijf van Hitachi van 1 TB.
Ik heb deze altijd normaal gebruikt, slechts voor opslag van wat films en foto's.
Nu wilde ik deze graag gebruiken om direct op mijn PS4 films te kijken ipv een laptop met HDMI te moeten aansluiten. Hiervoor was kennelijk nodig om via de PS4 de harde schijf te formatteren.
Dit kon via de PS4 met 1 druk op de knop, allemaal prima. Door dit formatteren werd uiteraard alles verwijderd van de harde schijf, ook geen probleem, heb alles op mijn laptop backup gezet.

Ik dacht als leek, dat het geen probleem was om de harde schijf zodanig te formatteren dat deze voor de PS4 gebruikt kan worden. Nu wordt deze harde schijf echter niet meer herkend op mijn PC, dus ik kan hem simpelweg niet meer vinden bij 'Deze Computer' waar ik hem eerst altijd als schijf F kon aanklikken. Nu heb ik e.e.a. gegoogled en vind ik allerlei dingen met termen als FAT32 en NTFS maar zie ik eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer.

Heel graag hulp, bij voorbaat veel dank.

Beste antwoord (via wenstedt op 10-11-2017 10:01)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je niet beter de HDD formatteren als exFAT op je computer, de bestanden overzetten en aan je PS 4 hangen ?

Volgens mij zijn daar toch veel tutorials voor te vinden ? :

http://www.ryli.net/how-t...ernal-hard-drive-for-ps4/

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kan je niet beter de HDD formatteren als exFAT op je computer, de bestanden overzetten en aan je PS 4 hangen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-06 22:41
De PS4 formatteert de harddisk dan waarschijnlijk in een EXT-formaat, anders kan hij niet met de harddisk werken.
Jij kunt vervolgens in Windows gewoon bestanden lezen en schrijven op die Hitachi-schijf met het bestand EXT2FSD.exe.
Dat vind je online gratis bij Soundforge.
Installeer het bestand, start het op, start in het menu de service op en ken in het venster een driveletter toe aan het volume op je Hitachi harddisk.
Vervolgens ga je naar de Verkenner en daar kan je alles met de inhoud van de harddisk doen wat je wil.

[ Voor 6% gewijzigd door Renault op 07-11-2017 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

EXT2FSD.exe. is al erg oud. Heb hem pas nog onder Win10 getest of ie Ext3 of Ext4 herkend. Noppes....
Voor Ext2 hebik hem niet getest, als PS4 Ext2 heeft zou het kunnen werken.

Anders: Paragon maakt wel meestal goede drivers. Hun MacOS driver werkt behoorlijk goed, heb een keer de trial gebruikt. Hun ext3/ext4 driver heb ik nog niet getest.
Kun je zelf doen voor aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-06 22:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

De trials van die ik van Paragon noemde werkt 2 weken, dus tijd genoeg om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wenstedt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-08-2020
Breezers schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:09:

Dit werkte perfect; mijn laptop herkent hem weer en de PS4 herkent hem nu ook nadat ik hem naar zo'n exFAT heb veranderd, echt top heel veel dank!

De rest ook veel dank voor jullie moeite en antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 779051

Hoe kun je je m precies terugzetten? Ben nogal een digibeet en kan het apparaat weliswaar vinden op mijn pc door naar 'apparaten en printers' te gaan, maar verder kan ik er niks mee. Ook na het gebruik op de pc kwam dit voor. T leek me namelijk dat ik de schijf simpelweg voor beide apparaten kon gebruiken door snel even in te pluggen...

groetjes Niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1260390

hallo
ik heb hier ook zo een probleem .
vandaag nieuwe externe hard disc toegekregen ( 2T usb 3.0 )
deze is bedoeld om op de ps4 aan te sluiten .
maar word niet herkend ( het usb opslagapparaat is niet verbonden )
en als ik deze in de pc steek herkend hij ze wel
iemand een oplossing
alvast bedankt
groetjes
Pagina: 1