Toon posts:

Realtek @ switch niet ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
By FABIAN
bron : [topic=179111]

"Hmm nou, ik weet niet wat voor switch/hub hij gebruikt. Maar als je realtek netwerkkaartjes gebruikt verwacht ik zowiezo geen switch.. en een standaard hub kan geen full duplex"
Hoezo geen Realtek netwerkkaartjes op een switch?

Ik ben van plan een 100mbit 16 poorts switch aan te schaffen. En heb hier zowiezo 4 Realtek kaartjes

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Hij bedoelde: iemand die Realtek kaartjes heeft koopt vast geen switch, want tegen de tijd dat je weet wat een switch doet, heb je ook meer geld over voor goeie netwerkkaarten.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
mijn 100mbit realtek kaartje werkt perfect
wat zou er niet goed aan moeten zijn ?

het dinkje koste maar 35,00 nieuw in de winkel :)

• VlasBaard
Dat merk je zodra je een 3com koopt.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:19

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 10 juli 2001 20:33 schreef VlasBaard het volgende:
Dat merk je zodra je een 3com koopt.
Waaraan dan? Mijn Realtekjes doen het beter dan die 905C dinkies. Alleen mijn SMC Etherpowers zijn sneller en stabieler dan die realtekjes.. neej hoor werkt perfect, ook op een switch... weet niet waar je het op basseerd, eerst zeker een Athlon kopen en dan zeggen dat Realtek sucked. Tis net Intel en AMD hoor :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• VlasBaard
a) wat heeft intel vs AMD hiermee te maken ?
b) ik heb geen AMD
c) waarom denk je dat 3com nog verkoopt, ondanks dat hun kaarten 5x zo duur zijn
d) kijk eens naar de cpu usage van de krengen
etc etc etc

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

jou usericon ziet er ranzig uit... hehe :)

Verwijderd

Sorry voor deze post, ik wil niemand op zijn getweakte teentjes trappen, maar een realtek 8139 is een aardig kaartje (voor je bankrekening) als je er meerdere moet kopen (7 zoals ik) Ik zou best in al mijn computers een 3com willen stoppen, maar dan ben ik al snel een rug armer. Met edimax switch + kaartjes (switch is 95% trager als 3com) kostte het me maar 370 piek. Da's net zoiets als een duron of celeron kopen. Scheelt niet zoveel in snelheid (in een linux+bsd netwerk), maar wel in prijs.

BTW. Dit is een van de standaard topics, net als linux<->windows, php<->asp, hifi<->budget

Verwijderd

Voor 3com kaartjes ga ik echt niet 150-200 piek betalen.

Die paar procent extra proccesor gebruik zal me om het even zijn wat betreft die realtek kaartjes. Ze doen het perfect bij mij (op een smc barricade router met 4 ports 10/100 mbit switch).

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 21:03 schreef Klubbheads het volgende:
jou usericon ziet er ranzig uit... hehe :)
Elke keer als ik die icon weer zie lig ik weer op de grond van het lachen. Kijk hier maar eens voor de vergroting. (of zie zijn sig).

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 21:31 schreef MrMenor het volgende:

[..]

Elke keer als ik die icon weer zie lig ik weer op de grond van het lachen. Kijk hier maar eens voor de vergroting. (of zie zijn sig).
[off topic]
wel origineel, die vergroting laat toch iets anders zien dan je verwacht (iets met een hoge aaibaarheidsfactor)
[/off topic]
Pagina: 1