Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vervangen Socket 1366 backplate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goede middag iedereen,

Momenteel gebruik ik een ASUS Rampage II moederbord met een I7-920.
Als koeler gebruik ik een Scythe Mugen II.
Tijdens de installatie van deze koeler moest je de originele CPU backplate vervangen door een bijgeleverde om daarop de koeler te bevestigen.

Nu zou ik de koeler willen vervangen door een waterkoeling.
De montage hiervan gebeurt met een backplate die rond de originele CPU backplate moet passen.
Ik wou dus de originele backplate terugplaatsen aangezien de waterkoeling (corsair H115i) montage niet past rond de backplate van de Mugen II.
Nu blijkt dat ik de originele backplate kwijt ben 😭

Heeft iemand enig idee waar ik een vervangingsbackplate kan vinden voor een socket 1366?

Ik had even het idee de backplate van de Mugen aan te passen door er een stuk af te zagen waar de montage van de waterkoeler moest komen. Maar de backplate van de Mugen II is te dik waardoor het alsnog niet zou passen.

Ik hoop echt een vervangings backplate te vinden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb even snel gekeken op eBay en Aliexpress maar ook daar niks nee. Lastig.

Denk dat je beter in de v&a kan vragen naar een dood X58 bord voor een donor backplate.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nelizmastr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:27:
Denk dat je beter in de v&a kan vragen naar een dood X58 bord voor een donor backplate.
Daar moeten er genoeg van zijn :+

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

PilatuS schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:29:
[...]

Daar moeten er genoeg van zijn :+
Inderdaad. Het spul ligt praktisch bij de antiquair wat computer hardware betreft :+

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Waar de heck hebben jullie het over? Dat moederbord heeft gewoon montagegaten?

De waterkoeler zou gewoon passen als deze geschikt is voor socket 1366.

Mocht je het retention bracket zoeken welke de cpu op zn plek houdt, ik heb nog wel een dood 1366 bord liggen voor je.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

rdejongjr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:03:
Waar de heck hebben jullie het over? Dat moederbord heeft gewoon montagegaten?

De waterkoeler zou gewoon passen als deze geschikt is voor socket 1366.

Mocht je het retention bracket zoeken welke de cpu op zn plek houdt, ik heb nog wel een dood 1366 bord liggen voor je.
Hij bedoelt volgens mij toch echt de backplate achterop. Veel koelerbackplates passen daar weer omheen, maar sommige niet en dan moet-ie eraf. Kijk eens goed naar de achterkant van een 1366 bord en je ziet hem zitten ;).

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Damn, wat een gepruts destijds.
Inderdaad moest je de achterkant van je cpu houder vervangen door de backplate van de mugen, matig.
Moest even de handleiding er bij zoeken om het goed in te beelden.

@Verwijderd Als je wilt heb ik een dood 1366 bord liggen met een werkende 920 er in(P6T SE).
Pagina: 1