Opzoek naar een videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-08-2021
Hallo Tweakers, :)

Ik ben niet zo heel erg bekend met videokaarten aangezien ik pas 14 jaar ben maar ik ben opzoek naar een videokaart tussen de 100-200 euro. De videokaart moet goed genoeg zijn om games zoals PlayerUnknow's BattleGrounds op minimaal 45 FPS te spelen. Voor ultra low settings op minimaal 60 FPS. Ik weet dat het merk niet veel uitmaakt maar het liefsts wil ik een Nvidia of MSI. Als het kan eentje met minimaal 2GB ram of hoger. Mijn PC:

Intel i7 870 @ 2.93 GHz
Videokaart: Op dit moment een AMD Radeon HD 6670 waarmee ik 1 FPS bereik als ik PubG speel.
RAM: 12 GB
Power Supply: 450 Watt

Alvast bedankt,
YonikeVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Welk merk en type voeding?

En om eerlijk te zijn je cpu is ook aardig verouderd... wat je daar ook aan nieuwe generatie instopt die zal gaan bottlenecken.
Misschien een gebruikte 280x? of 290/970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-09 12:30
Welkom op tweakers YonikeVD, houdt er rekening mee dat er op tweakers wordt verwacht dat je aangeeft wat je zelf al opgezocht en gevonden hebt. In principe kun je met jouw wensen/eisen naar de pricewatch gaan en daar kijken welke videokaarten eraan voldoen.

Een voorbeeldje van de pricewatch waar ik 2 zaken heb ingesteld:
- Maximaal 200 euro
- Minimaal 2GB VRAM

Als je trouwens zoekt in dit forum vind je ook nog een aantal andere topics met daarin een vergelijkbare vraag. Zit hier niet een goed antwoord tussen? Zie bijvoorbeeld deze link.

Nog een andere vraag, wil je per se een nieuwe videokaart of is tweedehands ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
Ik weet niet welke type voeding het is, het staat namelijk allemaal in het chinees. Ik heb zelf ook al opgezocht naar wat videokaarten en het met mijn vader besproken die zegt dat ik geen 128 bit moet kopen maar een 256 bit. Ik heb uur gezocht op tweakers maar vond geen goede en toen stelde mijn vader voor om een topic te maken. Tweedehands heb ik liever niet maar als er een goede tweedehands bestaat die niet duurder dan 200 euro is. Misschien een tweedehandse 1060 zou ik wel overwegen om dan te kopen.

Ik heb veel gezocht naar videokaarten die aan mijn eisen voldoen maar het grootste probleem is de prijs. De minst beste videokaart van de PubG benchmarks is de R9 380 4GB die kost 280 euro en dat heb ik helaas niet. Nvidia wil ik omdat de driver support me heel handig lijkt en dat heb ik eigelijk helemaal niet bij mijn AMD Radeon HD 6670 op dit moment.

[ Voor 26% gewijzigd door YonikeVD op 07-11-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 22:38
Heel simpel!
1) zoek op internet naar benchmarks voor het spel dat je wil spelen
2) Check de benchmark resultaten. Dit is meestal per resulotie, low/medium/ultra settings.
3) Koop de grafische kaart die voldoet aan je eisen

En waarom Nvidia? AMD maakt ook hele goeie grafische kaarten, waar je meestal nog meer waar voor je geld krijgt ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

YonikeVD schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:44:
Ik weet niet welke type voeding het is, het staat namelijk allemaal in het chinees. Ik heb zelf ook al opgezocht naar wat videokaarten en het met mijn vader besproken die zegt dat ik geen 128 bit moet kopen maar een 256 bit. Ik heb uur gezocht op tweakers maar vond geen goede en toen stelde mijn vader voor om een topic te maken. Tweedehands heb ik liever niet maar als er een goede tweedehands bestaat die niet duurder dan 200 euro is. Misschien een tweedehandse 1060 zou ik wel overwegen om dan te kopen.
Chinees? Oei, dat kan dan niet veel soeps zijn. Gerenommeerde bedrijven zoals Corsair, Cooler Master, Seasonic, Antec etc. zullen het in normaal leesbare tekens uitdrukken. Dan is het zo'n aftandse China plofvoeding. Een te zware kaart kan je PC in rook doen opgaan.

Wat het 128-bit en 256-bit gebeuren betreft, dit duidt op de breedte van de geheugenbus. 128-bit kaarten zijn meestal de midrange, 256-bit en meer high end. Een GTX1060 zit ertussenin met 192-bit.

Hoewel het uitmaakt, is het niet de meest belangrijke factor. Dat zijn de streamprocessors/cuda cores i.c.m. snel geheugen en GPU kloksnelheid. Ga dus niet af op een kaart zoals een GT710 met bijvoorbeeld 4GB geheugen. ;)

Het beste wat je budget nieuw kan hebben is een GTX1050Ti 4GB. Welke je wil moet je zelf bepalen ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 22:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat wij met z'n allen even enthousiast allerlei kaarten adviseren lijkt het mij verstandig om eerst eens te vragen of die voeding wel een PCI-e stroomaansluiting heeft.
Die HD6670 heeft over het algemeen geen extra stroomaansluiting.
Verder heeft een betere voeding misschien meer prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

Met jouw eisen zou ik kijken naar een 1050Ti 4GB.
Verbruik zou niet veel hoger moeten liggen en het zou gewoon moeten werken met de huidige voeding.
Maar... Misschien toch nog wel even foto maken van voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
Ik mag dus blijkbaar deze post hier niet posten dus ik post even snel een link naar de foto van mijn voeding en dan zal ik de post ASAP verwijderen. Sorry.
https://imgur.com/a/rU8CM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
fsp is niet heel verkeerd.

Dan inderdaad een 1050 erin en dan moet het vast wel goed komen.
Misschien alleen nog een foto maken van je kast. dan kunnen we voir de zekerheid kijken of het gaat passen.
Alleen verwacht geen wonderen, je CPU is echt verouderd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
Ik ben al tevreden met 45 FPS op ultra low. Heb ook gehoord van bepaalde mensen dat ik minder FPS krijg omdat ik te zware accesoires heb zeg maar? Ik heb de Corsair Strafe RGB Silent, Razer Mamba wireless, Razer Firefly en de SteelSeries Arctis 7. Sowieso heb ik mijn CPU nog niet geoverclocked, hij kan tot 3.6 GHz volgens tweakers dan. Hier is ook een foto van mijn kast

https://imgur.com/a/KZ3fD
(Volgens mij zit de videokaart onder de grote zwarte ventilator)

[ Voor 10% gewijzigd door YonikeVD op 07-11-2017 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

FSP is goed spul, geen zorgen.*
Misschien nog even meten hoeveel ruimte je hebt, maar denk dat een 1050Ti een goede match is.

pricewatch: Inno3D GeForce GTX 1050 Ti 4GB TWIN X2

*Als die +5 jaar oud is maybe toch wel overwegen om te vervangen

[ Voor 14% gewijzigd door Thomg op 07-11-2017 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
Oke dan nog een ding. Ik zie dat per merk er een prijsverschil tussen 0-30 euro is. Maakt het uit welk merk ik pak? MSI lijkt mij het beste. Ik zie ook dat er een 1050ti OC versie is, is die anders dan de 1050ti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg

Thomg

Aww yiss

YonikeVD schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:24:
Oke dan nog een ding. Ik zie dat per merk er een prijsverschil tussen 0-30 euro is. Maakt het uit welk merk ik pak? MSI lijkt mij het beste. Ik zie ook dat er een 1050ti OC versie is, is die anders dan de 1050ti?
Mja, de wat duurdere kaarten komen vaak met wat betere koelers, echter zijn de videokaarten zo zuinig dat het meer aan de fabrikanten is om een sane fanprofile te programmeren dan er een flinke koelblok op te rammen.
Overkloks zijn uitmuntend verpletterend waardeloos op deze kaart, de boost klok wordt in de noten getrapt door een power limit die je niet kan verhogen ( no shit, geen pegs ).
Mocht de fan (somehow) erg luid zijn kan je altijd nog een kwartiertje uittrekken om de bios te reflashen met nvflash...

Heb een vergelijkbare kaart aan mijn vriend gegeven als verjaardagscadeau (deze pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT OC) en daar baseer ik mijn bevindingen op.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 07-11-2017 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
Oke dan denk ik dat ik de MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G ga halen. Thnx voor al het advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:30
Op de site 'Can you run it' staat ook wat informatie over benodigde hardware voor bepaalde games

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YonikeVD
Ja klopt. Alles behalve mijn HD 6670 heeft de minimale benodigheden om het te spelen.
Pagina: 1