Welke 1060 3gb?

Pagina: 1
Acties:

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 22:13
Ik ben al een tijd bezig met verschillende GTX 1060 3gb kaarten te vergelijken om bij mijn i5-2400 te zetten voor een leuk gamesysteempje. Echter, ik kom er maar niet uit.

Ik zoek een 1060 voor onder de €230,-. Als ik veel hierboven ga zitten kan ik beter doorsparen voor een 6gb variant, maar zoveel wil ik er niet aan uitgeven. Dus mijn budget is onder de €230. :)

De opties die ik overweeg:

ZOTAC GeForce GTX 1060 3G. Pro's zijn de prijs en de vele aansluitingen. Echter lees ik overal dat de fan bij gaming op 80 graden draait en deze zeer luidruchtig is, gaat de kaart dan niet eerder kapot? Blijkbaar zit Nvidia's throttle limiet op 82 graden en ik wil nog wel lang met de kaart doen. Ook is het jammer dat de fan blijft draaien als ik simpele taken doe, zoals een film steamen in bed ofzo.

Inno3D GeForce GTX 1060 TWIN X2 3G. Pro's zijn dat deze kaart een stuk koeler blijft en Inno3D een goede customer support zou hebben. Echter is de kaart wel een stukje groter dan de Zotac, en ik wil de kaart misschien in een later stadium plaatsen in een HTPC.

Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G. Paar euro duurder, maar daar krijg je volgens mij wel wat voor terug. Genoeg aansluitmogelijkheden en volgens mij een goede fan. Ook past deze toch gewoon in een kleine kast?

Ik neig meer naar de Gigabyte, welke zouden jullie pakken? Heeft iemand ervaringen met een van deze kaarten, of een goed alternatief? Ik ben redelijk nieuw in de GPU wereld, en met al deze opties weet ik het allemaal niet meer. :P

• Wettacked
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-02 18:09
Als eerste als je lang met een kaart wil doen kan je toch beter voor de 1060 6gb gaan.
Als tweede ik heb nu ook de gigabyte gtx 1060 3gb mini itx (ook tekort aan geld) en ben er heel tevreden over. Blijft lang koel onder de 52 graden blijft de koelfan uit. Dit is eigenlijk altijd zo bij normale windows taken. Zelfs bij de lichtere games blijft de fan uit. De software die erbij zit werkt ook goed met het instellen van fan profiel enzo. Bij zwaardere games draait de fan wel maar die hoor ik niet (andere fans maken nog meer lawaai). Enige nadeel is wel de 3gb vram die als je games op ultra zet toch wel snel vol zit.
Al met al ik ben er tevreden mee en zou ik hem zeker aanraden (als je niet genoeg geld hebt voor een 6gb)

• brick5492
Wettacked schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:53:
Als eerste als je lang met een kaart wil doen kan je toch beter voor de 1060 6gb gaan.
Als tweede ik heb nu ook de gigabyte gtx 1060 3gb mini itx (ook tekort aan geld) en ben er heel tevreden over. Blijft lang koel onder de 52 graden blijft de koelfan uit. Dit is eigenlijk altijd zo bij normale windows taken. Zelfs bij de lichtere games blijft de fan uit. De software die erbij zit werkt ook goed met het instellen van fan profiel enzo. Bij zwaardere games draait de fan wel maar die hoor ik niet (andere fans maken nog meer lawaai). Enige nadeel is wel de 3gb vram die als je games op ultra zet toch wel snel vol zit.
Al met al ik ben er tevreden mee en zou ik hem zeker aanraden (als je niet genoeg geld hebt voor een 6gb)
Bedankt! Goed om te horen dat je positief over de Gigabyte bent. Dus de Gigabyte is wel echt een goede optie?

• Wettacked
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-02 18:09
brick5492 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 21:43:
[...]

Bedankt! Goed om te horen dat je positief over de Gigabyte bent. Dus de Gigabyte is wel echt een goede optie?
Ik ben er erg tevreden mee dus wat mij betreft wel.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Persoonlijk zou ik van die drie merken altijd voor Gigabyte gaan. Zotac en Inno3D zijn van die "mwoah" merken, die over het algemeen best prima zullen werken, maar je hoort ook (te) vaak klachten over de bouwkwaliteit. Gigabyte is normaal gesproken heel degelijk, zij het een beetje saai in de uitvoering. Door de jaren heen heb ik diverse moederborden en videokaarten van Gigabyte gekocht en gebruikt in builds, en vooralsnog heb ik er niks over te klagen.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:58

HugoBoss1985

Xenotech

Ik zou ook voor de Gigabyte gaan, met de garantietermijn in gedachte.

Waarom ga je niet voor de 6gb variant?
Er zijn al genoeg games die meer dan 3gb vram kunnen gebruiken.

• brick5492
Dan wordt het denk ik de Gigabyte. :)
HugoBoss1985 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:17:
Ik zou ook voor de Gigabyte gaan, met de garantietermijn in gedachte.

Waarom ga je niet voor de 6gb variant?
Er zijn al genoeg games die meer dan 3gb vram kunnen gebruiken.
Omdat die kaarten €50,- duurder zijn. Ik heb mijn budget al wat opgekrikt om van een 1050Ti naar een 1060 3gb te kunnen gaan, en ga niet nog een stapje omhoog. Zo kun je bezig blijven. :P Bovendien denk ik dat de 3GB variant nog prima mee zal gaan. Tegen die tijd dat 3GB echt niet meer kan upgrade ik wel weer. Nu doe ik ook nog gewoon met mijn 6950 1gb variant :P
Pagina: 1