Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Automatisch soortgelijke PDF bestanden combineren en opslaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44
Ondanks dat ik momenteel geen ICT-gerelateerd werk doe word ik kennelijk wel als een kenner gezien en dus door collega’s voor het karretje gespannen :+
Meestal kom ik er wel uit, maar nu zit ik met een vraagstuk waar ik zelf nog niet uit ben:

Er worden in 1 bepaalde map documenten opgeslagen. Dat gebeurt als volgt:

$registratienummer <naam type document>
$registratienummer <naam type document>

Waarbij het meestal gaat om 3 a 4 documenten per registratienummer. In 95% van de gevallen betreft dit een PDF bestand, maar soms ook een Excel/Word bestand of een foto.
Zodra het laatste document binnen is, meestal een aantal dagen na het in behandeling nemen van de eerste documenten, is het de bedoeling dat deze documenten per registratienummer samengevoegd worden tot 1 dossier, en opgeslagen worden op een centrale schijf.
De documenten worden handmatig opgezocht en geselecteerd in de map. Vervolgens worden deze bestanden met Adobe Acrobat Pro gecombineerd. Het gecombineerde bestand wordt als volgt opgeslagen:

$vestigingsnummer $dossiernummer $registratienummer

Na het combineren en opslaan van het nieuwe bestand worden de losse bestanden verwijderd uit de map.
Doel van deze wijze van opslaan is dat een dossier makkelijk terug gevonden kan worden op vestigingsnummer, dossiernummer of registratienummer.

Dat werkt op zich prima, ware het niet dat de documenten soms nog gerangschikt moeten worden (ze moeten in een bepaalde volgorde).
Daarnaast is het vrij bewerkelijk, het gaat om honderden dossiers per week. Mijn gevoel zegt dat dit eenvoudiger (lees: automatisch) zou moeten kunnen.

Nu heb ik zelf uiteraard wat Google werk gedaan en het lijkt er op dat er naast Adobe nog andere bedrijven zijn die dergelijke programma’s leveren, maar onduidelijk is dan of ze de output in het gewenste formaat kunnen krijgen en/of de bestanden automatisch kunnen laten combineren op basis van de naam.
In Adobe Pro kan je wel bladwijzers toevoegen, maar dan zit je nog met het probleem dat je de bestanden niet automatisch kan laten combineren op registratienummer / naam.
Overigens denk ik dat het laten vallen van de eis "in een bepaalde volgorde" zeker mogelijk is indien e.e.a. dan wel geautomatiseerd kan worden.

Mijn vraag: zijn er bij jullie programma’s of manieren bekend die dit proces kunnen automatiseren of blijft dit vooralsnog handmatig werk?
Tips om dit anders aan te pakken en/of te regelen via Adobe Pro zijn uiteraard ook welkom :)

Join het GoT Pulse-Team!