Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

speedtest geeft 40mb/s seconden, werkelijk is maar 5 mb/s?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-11 20:02
Hallo Allemaal,

Ik heb bij ziggo een abonnement voor internet met 40mb/s downloadsnelheid.

Nou heb ik al tijdje last van haperingen en dat mijn download snelheid bij bijvoorbeeld steam/origins/utorrent niet hoger dan 5 mb/s komt. Hierdoor heeft ziggo besloten mij een nieuwe modem te sturen.

Telkens als ik via de kabel een speedtest doe kom ik ook inderdaad op 40 mb/s downloadsnelheid.
Maar nou heb ik vandaag een nieuwe modem binnengekregen maar heb ik nog steeds dat mijn downloadsnelheid niet boven de 5mb/s komt.

Dan wil ik bijvoorbeeld iets downloaden van steam/utorrent/origins/uplay en kom ik niet boven de 5 mb/s seconden terwijl de speedtest wel 40 mb/s aangeeft?

Hoe zou dit komen?

Beste antwoord (via timetje100 op 07-11-2017 12:54)

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Waarschijnlijk haal je MB/s en mb/s door elkaar heen. Het is een subtiel verschil in lettergebruik, maar scheelt een factor 8. Ziggo adverteert namelijk met 40 Mbit/sec, terwijl Steam/Origin/UPlay download met 5Mbyte/sec en dat komt dus precies overeen.

Met andere woorden, er iets niets aan de hand.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05
Waarschijnlijk haal je MB/s en mb/s door elkaar heen. Het is een subtiel verschil in lettergebruik, maar scheelt een factor 8. Ziggo adverteert namelijk met 40 Mbit/sec, terwijl Steam/Origin/UPlay download met 5Mbyte/sec en dat komt dus precies overeen.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-11 13:29

WCA

Je haalt Mb en MB door elkaar

1MB = 8Mb

Share and Enjoy!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-11 19:25
MB versus Mb is een groot verschil....
Kijk daar maar eens naar ;)

• timetje100
alex3305 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:42:

Ah ik begrijp het, als ik dit hoger wil hebben moet ik een ander abonnement nemen?

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
Klopt.

Dus in principe ervaar je geen haperingen, maar is je internetsnelheid lager dan verwacht?
Wat overigens te verklaren is doorde MB/s en mb/s verwarring.

Overigens is 5 megabyte/seconde nog steeds ruim 17gigabyte per uur.

• timetje100
diefightdie schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:50:
Klopt.

Dus in principe ervaar je geen haperingen, maar is je internetsnelheid lager dan verwacht?
Wat overigens te verklaren is doorde MB/s en mb/s verwarring.

Overigens is 5 megabyte/seconde nog steeds ruim 17gigabyte per uur.
Met de oude modem had ik wel haperingen, dit is nu een stuk vermindert.

Nou ik vind 5 megabyte/seconde zwaar onvoldoende, vooral als ik wat leuke games wil downloaden ben ik al gauw 2-3 uur kwijt aan downloaden...

Ik ga hier thuis eens overleggen of er een upgrade kan plaatsvinden naar het pakket met 200 MB/s dus 25 mb/s

• timetje100
Iedereen bedankt voor jullie hulp en uitleg:)

• wjvds
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-11 05:21
Ik ga hier thuis eens overleggen of er een upgrade kan plaatsvinden naar het pakket met 200 MB/s dus 25 mb/s
Voor de duidelijkheid, hier zeg je het weer precies verkeerd om. De hoofdletter B staat voor byte, en de kleine letter b staat voor bit. 1 byte is 8 bits. Dus 1 MB/s = 8 Mb/s.

Verder moet de kleine letter m absoluut vermeden worden als het om bandbreedtes gaat omdat hij alleen verwarring kan scheppen - m staat voor milli (denk ook mm, mL enz.) en een millibyte bestaat niet.
Pagina: 1