Uitleesapparaat voor personenwagens!

Pagina: 1
Acties:
  • 2.573 views

• MVKK
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-01 20:07
Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een uitleesmodule eventueel met laptop voor het uitlezen van foutcodes bij personenwagens en het resetten ervan.
Waar werken jullie zoal mee en wat is aan te bevelen?

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:02
Als je op OBD2 of EOBD zoekt is er voldoende te vinden. Wel moet je er eentje hebben die bij je auto werkt, maar dat moet zo gevonden zijn via Google.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-01 13:16

donny007

Try the Nether!

Een ELM327 Bluetooth adapter is prima voor het basiswerk (uitlezen/wissen van motorstoringen).

Om uitgebreidere diagnoses uit te kunnen voeren op alle module's in de auto heb je een merkspecifieke interface nodig.

/dev/null

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Tipje: doe het uitlezen met een Android-apparaat, niet een iOS-apparaat.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mx. Alba schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:44:
Of met beetje laptop en auto specifieke software, draadloos, generieke app en gaan resetten.. niet altijd een slim idee.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 15:51
Mx. Alba schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:44:
Hoezo dat dan? Ik gebruik al jaren een ELM327 (wifi geen bluetooth) samen met mijn iPhone. Werkt prima voor de algemene/universele zaken.

Voor de gedetailleerd info van Citroen/Peugeot gebruik ik dan een specifieke kabel en software.

• Mx. Alba
  • Laatst online: 23-01 23:51

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jjbstolk schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:59:
Hoezo dat dan? Ik gebruik al jaren een ELM327 (wifi geen bluetooth) samen met mijn iPhone. Werkt prima voor de algemene/universele zaken.

Voor de gedetailleerd info van Citroen/Peugeot gebruik ik dan een specifieke kabel en software.
Dat klopt maar mijn ervaring is dat het toch met Android soepeler werkt en je meer kunt doen. Kan ook mijn inbeelding zijn natuurlijk...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 15:51
Dat was in het begin met de modules nog weleens zo maar de laaste jaren werkt het prima. Zijn inmiddels ook meer dan genoeg apps voor te vinden.

Verwijderd

jjbstolk schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:05:
Dat was in het begin met de modules nog weleens zo maar de laaste jaren werkt het prima. Zijn inmiddels ook meer dan genoeg apps voor te vinden.
Hij heeft het niet helemaal verkeerd. Voor Alfa Romeo bijvoorbeeld, en volgens mij ook Saab, kan je met android een stuk meer.

Kon op mijn android met een Alfa 159 alle tests uitvoeren, manueel DPF regenereren, alle electronische kleppen en relais testen enz.

Dat lukt je op iOs niet. Niet omdat de verbindingsmogelijkheid minder is (je kan geen Bluetooth adapters maar alleen Wifi gebruiken, tenzij ze dat inmiddels veranderd hebben) maar voornamelijk omdat er veel minder software voor is.

Daarnaast heb ik gewoon een paar kabels en programma's, dus voor TS:

Voor het algemene werk heb je echt geen laptop nodig. Je kan zo'n bluetooth OBD module of zelfs een standalone OBD apparaat van 2 tientjes uit china pakken.

Voor specifiekere merken/codes/problemen/mogelijkheden zijn er merkafhankelijk programma's en kabels.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik gebruik daar een OBD2 reader met bluetooth voor van €15 samen met een Android telefoon en de gratis Torque app. Werkt voor de meeste auto's prima als je enkel wat foutcodes wilt uitlezen.

🖥️ | 🚗

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

Wat wil je er mee doen? Dat is misschien nog wel belangrijker. Wat simpele basisdingen uitlezen/generieke diagnoses stellen, dat kan gewoon met een goedkoop China OBD2 readertje van een paar dollar i.c.m. wat apps.
Maar bijna alle merken hebben tegenwoordig merkspecifieke protocollen en functies, die je niet kan benaderen met een generiek OBD2 lezertje.

Vaak bu'j te bang!

• MVKK
iemand ook ervaring met Autocom?

Verwijderd

MVKK schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:51:
iemand ook ervaring met Autocom?
Geen ervaring mee. Maar daar zit je nog steeds met hetzelfde probleem, heb je de merkspecifieke kabels nog nodig. Heb de compatability list even doorgegeken van de Cars and Light Commercial Vehicles variant - het staat er precies in wat het kan en wat niet. Voor Alfa Romeo en Fiat is het alvast een stuk beperkter dan mijn 15euro Fiat/Alfa/Lancia kabelsetje uit china met gratis software.

Dus nogmaals, geef nu eens aan wat je wilt.... Gebruik in een garage, dagelijks? Dan zoek je verkeerd. Daar moet je echt de standalonemachines met licentie voor gebruiken. Stevig, ondersteuning en updates.

Correctie: zie dat ze het evt met de adapters leveren. Ziet er niet slecht uit voor garagegebruik, hoewel ik nog steeds voor een robuuste standalone zou gaan zoals een Autel

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2017 14:09 ]

• MVKK
zoek iets in de richting van autocom/autel .
Een ELM327 heb ik reeds in mijn bezig

Verwijderd

MVKK schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:12:
zoek iets in de richting van autocom/autel .
Een ELM327 heb ik reeds in mijn bezig
Wat wil je er mee doen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:25

-tom-562

Oliesjeik

Idd, wees eens duidelijker, wat wil je precies gaan doen? Welke merken?
Snap-On heeft ook mooi spul bijvoorbeeld:
https://www1.snapon.com/diagnostics

Vaak bu'j te bang!

• MVKK
- wissen foutcodes
- live data lezen
- volledige autoscan
- VIN voertuig nummer uitlezen
- Stuurhoek sensor uitlezen inleren
- Codering van de injector
- programmering, abs
- Scanning-functie
- Abs module
- service onderhoud resetten
- immobilizer sleutels uitlezen/inlerenr
- roetfilter regeneren
-eobd apk test eisen aan milieu regels
- Reset van storingen
- Scanning-functie
- ECU / motor ECU = Bosch- Delphi -Siemens

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-01 16:06

cdoens

Peugeot-gek

En wat voor auto gaat het om? Of wil je meerdere merken kunnen uitlezen?

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-01 21:15

Ligone

Moeha!

Ik heb een paar jaar geleden de autel maxidiag md802 gekocht (in UK was deze de helft goedkoper dan in NL). Deze heeft OBD2,EOBD maar ook aparte software voor het merkspecifieke.
Bvb voor mijn mercedes kan ik volgens mij evenveel "uitlezen" als de STAR Diagnose, ik kan in elke module elke sensor uitlezen enz... Ik kan niks wijzigen maar wel resetten. Heb het merkspecifieke deel ook al gebruikt op ford en mitsubishi en tot hiertoe doet deze alles wat er bij belooft wordt.

Mijne is wel tot max bwj 2013 en niet meer te upgraden maar er zijn natuurlijk verschillende modellekes!

• Comp-Freak
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-01 20:29
MVKK schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:46:
- wissen foutcodes
- live data lezen
- volledige autoscan
- VIN voertuig nummer uitlezen
- Stuurhoek sensor uitlezen inleren
- Codering van de injector
- programmering, abs
- Scanning-functie
- Abs module
- service onderhoud resetten
- immobilizer sleutels uitlezen/inlerenr
- roetfilter regeneren
-eobd apk test eisen aan milieu regels
- Reset van storingen
- Scanning-functie
- ECU / motor ECU = Bosch- Delphi -Siemens
Hier staan veel dingen tussen die de standaard OBD2 tooltjes sowieso niet kunnen. Daardoor zal je dus moeten gaan kijken naar uitgebreidere universele oplossingen, of merk specifieke tools. Ik heb zelf alleen ervaring met een Bosch KTS diagnoseapparaat. Maar zelfs met een dergelijk (up-to-date) systeem loop je af en toe nog tegen merk-specifieke problemen aan, waardoor je toch moet terugvallen op de merk-eigen diagnoseoplossingen.

Ook vielen we voor sleutels programmeren wel eens terug op ons oudere systeem waarvan ik zo het merk en type niet meer weet.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Beste @MVKK, welkom op Tweakers.net. Leuk dat je hier een topic opent, maar het is op tweakers.net wel de bedoeling dat je niet zomaar een vraag neergooit, maar dat je zelf vooraf ook wat onderzoek doet. Zeker over dit onderwerp is heel veel informatie op het forum hier en op internet te vinden.
Helaas lijkt eigen inzet op dit punt te ontbreken.
Waar heb je zelf al naar gezocht? Wat heb je zelf gevonden? Wat zijn je overwegingen?

Voor nu gaat dit topic op slot. Je mag het nog een keer proberen, maar dan inclusief met opties die je zelf al hebt gevonden en waarom dit mogelijk wel of niet voldoet.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.