Schokbestendigheid cpu koeler ivm transport?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gertjn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-02 10:20
Mijn vraag

Hoi, ik wil mijn pc regelmatig(er) mee gaan nemen om bij klanten intensief CAD werk te kunnen doen. Nou heb ik geen zin / geld om een hardcore CAD laptop te kopen, dus vandaar het idee om mijn desktop mee te gaan nemen.

Nu vind ik de aansluiting van de cpu koeler op het moederbord er behoorlijk fragiel uit zien. De koeler is een flinke jongen en deze zit met een beugeltje over de cpu op het moederbord vast.

Is er dan risico dat bij transport (achterin de auto) de koeler en / of moederbord bevestiging afbreekt?

Relevante software en hardware die ik gebruik

pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een alternatief lijkt me, mocht dat nodig zijn, om een waterkoeler te gebruiken? De leidingen zijn nl flexibel, zodat schokkende bewegingen van de kast geen koppel overbrengen op de bevestiging.

P.S. Verder denk ik er aan een behuizing te nemen met van die mooie handvatten, bijv

pricewatch: Cooler Master Storm Scout II Advanced

Beste antwoord (via gertjn op 07-11-2017 14:02)

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb nu een PC waar een cooler in zat die te vergelijken is met de door jou genoemde 212 EVO (ik had de hyper TX3 EVO). Bij transport is deze afgebroken van het moederbord/cpu.

Ik zou deze dus niet aanraden als je de desktop veel gaat verplaatsen...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• misterdutch
Ik heb nu een PC waar een cooler in zat die te vergelijken is met de door jou genoemde 212 EVO (ik had de hyper TX3 EVO). Bij transport is deze afgebroken van het moederbord/cpu.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:17
Plat neerleggen met de koeler naar boven gericht.,niet rechtop neerzetten in de auto, dan heeft ie het minst te verduren. Maar veel vervoeren is sowieso niet echt goed voor pc's.

Maar ik zou persoonlijk wel een laptop kopen ,dat is toch wel veel beter als je het ding veel verplaatst

[ Voor 6% gewijzigd door freaky35 op 07-11-2017 10:59 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak een koeler met een fatsoenlijke backplate. Bijvoorbeeld Noctua's hebben een grote backplate (maar er zijn er nog wel meer). Deze zijn goed te monteren, en heb tot dusver nooit gezeur gehad dat die afbrak (terwijl 't ding regelmatig meegesleept wordt naar lanparties).

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-02 17:29
PErsoonlijk zou ik ook voor een laptop gaan. Dit is echter geen optie dan is het kijken of je de koeler vast kunt klemmen aan de kast. Het koelblok wilt namelijk heen en weer gaan. Als je dit heen en weer kunt tegengaan doormiddel van stangen/ strips dan is je probleem daarmee opgelost. Heb je ook een aparte videokaart erin zitten? Vaak zijn deze ook wat zwaarder.

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-02 10:34
Al gedacht aan een all in one watercooling setje? Weegt niet veel op je socket en je kan de cooler degelijk vastzetten aan je case :)

• gertjn
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-02 10:20
Thanx allen!

Oei, dan was mijn gevoel terecht dat dit wel eens mis zou kunnen gaan. Zal eens gaan kijken naar een watercooling setje...

En ja, heb er ook een flinke video kaart in zitten. Daardoor is deze pc moeilijk te vervangen door een laptop; dat gaat wss richting de 2000,- :(

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-02 16:26
misterdutch schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:55:

Die is net niet te vergelijken, de TX3 zit alleen vast met wat pushpins, heeft geen backplate. Een boxed koeler blijft zo misschien wel op zijn plaats maar een tower koeler is daar te zwaar voor.

De 212 EVO zit dus veel solider vast. Als je de pc op zijn kant transporteert zoals freaky35 suggereert, zit je redelijk veilig. Een AIO koeler zou er nog beter tegen moeten kunnen, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in die dichtingen.

Ik denk wel dat je het transporteren gauw beu zult zijn. Krijg je ter plaatse alle randapparatuur? Mag hopen dat je niet met schermen gaat zeulen.

Op mijn bureau hebben we een tijd een CAD consultant gehad die een eigen desktop en schermen had meegenomen, maar die liet die wel staan gedurende de tijd dat hij voor ons (voltijds) werkte.

• misterdutch
MacPoedel schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:24:
[...]

Die is net niet te vergelijken, de TX3 zit alleen vast met wat pushpins, heeft geen backplate. Een boxed koeler blijft zo misschien wel op zijn plaats maar een tower koeler is daar te zwaar voor.

De 212 EVO zit dus veel solider vast. Als je de pc op zijn kant transporteert zoals freaky35 suggereert, zit je redelijk veilig. Een AIO koeler zou er nog beter tegen moeten kunnen, maar ik heb niet zoveel vertrouwen in die dichtingen.
Ik moet je gelijk geven dat bij nadere inspectie van de foto's in de pricewatch de 212 er uit ziet alsof deze steviger vast zit op het moederbord dan de TX3 van mij. Dus wellicht heb ik te snel mijn mening gegeven... :X
Pagina: 1