Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Nieuwe (game|gamedesign) pc 2000-2250

Pagina: 1
Acties:

• Ethena
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-10-2023
Dag allen!

Ben al een tijdje bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Daarbij wellicht voor het eerst zelf bouwen (en anders door bv. azerty of alternate laten doen), maar in ieder geval volledig zelf samentstellen. Heb vaker componenten vervangen/geupgrade, nog nooit een geheel systeem gebouwd.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit moet voornamelijk een toekomstbestendig systeem zijn met het oog op gaming en game-development (unreal). Niet dat ik daadwerkelijk games maak, maar vind het erg leuk om mee bezig te zijn. Gebruik ook mudbox, maya en visualstudio.
Qua games niet echt heel veel spannends, met name single player games als The Witcher 3, Divinity 2, etc. Wel een grote steam library die up to date blijft en vind het leuk ook bv. Assassins Creed reeks (origins nog niet aangeschaft, gaat wel gebeuren) en Ghost Recon Wildlands te spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een absoluut maximum, maar wil proberen het totaalplaatje onder de 2250,- te houden (incl. evt. assemblage)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een Dell U2715H scherm dat ik wil blijven gebruiken, dus 1440p - overweeg ook een nieuw 4k scherm, maar dat is een losstaand iets: dat gaat er komen, de vraag is wanneer :P
Ook heb ik een 2TB HDD die ik mee wil nemen maar merk dat dat wat krap is, vandaar ook nog eentje extra.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wil een clean slate, dus het gehele plaatje zoek ik. Best veel research gedaan naar de genoemde componenten, maar zit nog met een paar vraagjes, vandaar ook dit topic. Wil iig een GTX1080Ti met het oog op de 4k), een goede SSD, voldoende RAM en een goede CPU.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en Nvidia. Heb ook AMD kaarten & CPU's gehad, maar voor mij hebben die altijd problemen gegeven. Jazeker, dat is niet objectief, maar het gaat hier dan ook om voorkeuren ;) Qua PSU lees ik veel over Seasonic, maar ken zelf alleen maar Corsair en heb daar erg goede ervaring mee. Scheelt grofweg een tientje, dus ook niet echt een major issue, maar laat me graag overtuigen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil. Vooral heel stil. Daar is de kast en fan op aangepast. Ben ook niet op zoek naar een window in de kast, gesloten is een bewuste keuze.

Ga je overklokken?
In beperkte mate. Ben niet op zoek om het maximum eruit te persen, maar een beetje boost mag ;)

Wat verwacht je van ons?[i]
Ben specifiek op zoek naar input op de volgende onderdelen:
  • SSD: 850 EVO of toch de paar tientjes extra voor de 960 pro. Hoeveel merk je daar nu echt van. Elke dag een paar secondes minder wachten op het starten van windows is voor mij niet een goede reden voor de 960. Daarnaast veel gelezen (al waren dat vooral berichten uit 2016/begin 2017) dat de 960 pro wel erg heet werd. Ook doe ik niet aan foto/video bewerking, dus veel meer random read dan sequential read, wat schijnbaar dus niet veel uitmaakt?
  • Videokaart & Mobo: lijkt mij een goede combi, maar wellicht dat er betere alternatieven zijn? RGB maakt me niet uit, toch een gesloten case
  • Case: alternatief is de NZXT H440 New Edition closed. Heb me laten vertellen in reviews dat deze net iets stiller is - daarnaast vind ik deze mooier. Mocht iemand argumenten hebben voor de fractal of de NZXT dan hoor ik ze graag!
  • Fan: lijkt mij voldoende, ook bij lichte overclock, maar ook laten leiden door stilte ;) Goede keus of beter iets anders? Komt deze qua ruimte niet met de RAM in de problemen (lijkt van niet)
  • PSU: meeste topics wordt 550W aangeraden - heb liever iets ruimte met het oog op de toekomst ivm mogelijke uitbreidingen/vervanging, ben al eerder gebeten door het dan ook moeten upgraden van de PSU, al was dat 450->550. Of is dit echt klinkklare onzin?
  • RAM: las bij Azerty dat deze RAMkit niet voldoet aan de JEDEC standaard en dat dat goed gezet moet worden etc... Iets om me zorgen over te maken of kan ik dat zelf goed doen? Daarnaast: 32GB lijkt me overkill (gebruik nu ook 16GB en haal dat nooit volledig, zelfs niet met VS code, Maya en Unreal open), maar hoor graag feedback. Mocht iemand een betere suggestie hebben dan deze keuze dan hoor ik het graag
En daarnaast hoor ik het natuurlijk graag als er iets anders beter kan (bv. extra casefans, etc).

Build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 385,-€ 385,-
1MSI Z370 Gaming Pro Carbon€ 179,-€ 179,-
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 799,89€ 799,89
1Seagate Barracuda, 2TB€ 62,95€ 62,95
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 101,49€ 101,49
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 174,90€ 174,90
1Corsair RM650x Zwart€ 102,50€ 102,50
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.010,72

Dank in ieder geval!

[ Voor 0% gewijzigd door Ethena op 07-11-2017 10:22 . Reden: kleine fix in de lijst ]

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:52
Ziet er goed uit. De suggestie die ik heb, ivm met maya etc is om eventueel een iets krachtigere voeding te nemen. Heb zelf de rm850x dit ivm met twee keer een 1080ti, in mn werk pc.

In mijn thuis pc had ik in eerste instantie ook een zwakkere voeding, toen ik ook daar een tweede gpu (1070s) in wilde zetten moest ik helaas de voeding ook vervangen waardoor het geheel een duurdere grapje werd.

Ik werk zelf in Octane (GPU renders) en cinema 4d, maar dan fulltime als werk. Het is net de vraag of je jezelf ook zoiets ziet doen in de toekomst. Anders volstaat je huidige setup prima. Ik ken je situatie natuurlijk niet. Voor gamen zelf is twee 1080ti's natuurlijk gewoon overkill. Het biedt enkel perspectief in de toelomst.

[ Voor 3% gewijzigd door Inverted_World op 07-11-2017 10:30 ]

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-11 10:48
ziet er prima uit, je zou een goede 550w voeding kunnen pakken omdat 650w een beetje overkill is voor dit systeem.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 26-11-2023
Prima lijstje! Deze voeding is voldoende, ook als je nog gaat overklokken.

• Ethena
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 31-10-2023
Inverted_World schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:30:
Ik werk zelf in Octane (GPU renders) en cinema 4d, maar dan fulltime als werk. Het is net de vraag of je jezelf ook zoiets ziet doen in de toekomst. Anders volstaat je huidige setup prima. Ik ken je situatie natuurlijk niet. Voor gamen zelf is twee 1080ti's natuurlijk gewoon overkill. Het biedt enkel perspectief in de toelomst.
Dank! Zal dat niet fulltime gaan doen nee, is echt een hobby ;) Dual Ti's zijn dan ook wel een erg grote investering haha.