Mijn vraag:
We hebben ons nieuwbouwhuis betrokken, en na het vele klussen is nu eindelijk het netwerk aan de beurt. Alle kamers boven hebben we al voorzien van een CAT6 netwerkkabel. Deze komen uit in de meterkast op een patchpanel en een Zyxel switch.
Nu is het zo dat we boven het WiFi bereik slecht vinden. Wat ook wel weer logisch is met een bewapende gestorte vloer. Het Wifi bereik willen we dus boven gaan verbeteren voor met name telefoons/tablets. En hierbij is dus een hele hoge snelheid niet zo zeer van belang, maar dekking wel.
Het huis heeft een oppervlakte van 160m2. De dekking beneden is met WiFi uitstekend, de Netgear kan dat prima aan en ondervind daar geen problemen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Router: Netgear R7000
- Modem: Ziggo UBEE (bridge mode)
- Zyxel GS1900-8HP (8 poorts, waarvan 4 PoE+)
- Digitus Desktop Patchpanel cat6 8 poorts
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Qua opties heb ik een aantal punten op mijn lijstje wat zou kunnen:
- WiFi repeater, xiaomi heeft er 1 die relatief goedkoop is en zover ik recensies kan zien zijn werk prima doet.
+ Goedkoop
+ Doet WiFi extenden
+ Geen netwerkkabel aansluiting nodig
- Mogelijk niet sterk genoeg
- Chinees, dus extra EU stekker nodig.
- Devolo Powerplug 1200 kit
+ Over stroomnetwerk wat in ons nieuwe huis goed zou moeten werken (test nog te doen)
- Wat duurder
- Grote blokken die een stekker benodigd hebben
- Ubiquiti AC (Pro) (Pro echt nodig?)
+ Bereik? verhalen zijn positief
+ PoE+ gevoed wat de GS1900-8HP zou kunnen doen.
- Netwerkkabel aansluiting nodig
- Qua locatie mogelijk niet de meest ideale aangezien netwerkaansluitingen in het huis niet centraal zijn, maar in hoeken.
- Prijzig
Als ik puur future proof kijk, en eventueel netwerkaansluitingen minder gaan worden en WiFi belangrijker zou eventueel de Ubiquiti de logischere keus zijn.
We hebben ons nieuwbouwhuis betrokken, en na het vele klussen is nu eindelijk het netwerk aan de beurt. Alle kamers boven hebben we al voorzien van een CAT6 netwerkkabel. Deze komen uit in de meterkast op een patchpanel en een Zyxel switch.
Nu is het zo dat we boven het WiFi bereik slecht vinden. Wat ook wel weer logisch is met een bewapende gestorte vloer. Het Wifi bereik willen we dus boven gaan verbeteren voor met name telefoons/tablets. En hierbij is dus een hele hoge snelheid niet zo zeer van belang, maar dekking wel.
Het huis heeft een oppervlakte van 160m2. De dekking beneden is met WiFi uitstekend, de Netgear kan dat prima aan en ondervind daar geen problemen.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Router: Netgear R7000
- Modem: Ziggo UBEE (bridge mode)
- Zyxel GS1900-8HP (8 poorts, waarvan 4 PoE+)
- Digitus Desktop Patchpanel cat6 8 poorts
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Qua opties heb ik een aantal punten op mijn lijstje wat zou kunnen:
- WiFi repeater, xiaomi heeft er 1 die relatief goedkoop is en zover ik recensies kan zien zijn werk prima doet.
+ Goedkoop
+ Doet WiFi extenden
- Mogelijk niet sterk genoeg
- Chinees, dus extra EU stekker nodig.
- Devolo Powerplug 1200 kit
+ Over stroomnetwerk wat in ons nieuwe huis goed zou moeten werken (test nog te doen)
- Wat duurder
- Grote blokken die een stekker benodigd hebben
- Ubiquiti AC (Pro) (Pro echt nodig?)
+ Bereik? verhalen zijn positief
+ PoE+ gevoed wat de GS1900-8HP zou kunnen doen.
- Netwerkkabel aansluiting nodig
- Qua locatie mogelijk niet de meest ideale aangezien netwerkaansluitingen in het huis niet centraal zijn, maar in hoeken.
- Prijzig
Als ik puur future proof kijk, en eventueel netwerkaansluitingen minder gaan worden en WiFi belangrijker zou eventueel de Ubiquiti de logischere keus zijn.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar