Vraag

• chetbaker1929
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-01-2021
Mijn vraag

Voor mijn zoon zoek ik een smartphone waarmee hij mij kan bellen. Daarnaast is hij een fervent spelletjes speler, dus de opslagcapaciteit is belangrijk en de processorsnelheid, lijkt mij. Ook zou ik het een verademing vinden dat er niet zoals nu bij mijn samsung a52016 veel voorgeprogrammeerde apps op zitten die ik niet kan verwijderen. Geluid vind ik ook belangrijk. Ik kwam zelf uit bij Samsung j3 2017 en de Motorola G5.

Ik heb verder een overzichtje gemaakt van alle specs maar het zijn er zoveel dat het me al gauw gaat duizelen en bij de ene staat dan weer het werkgeheugen genoemd en bij de andere niet. Volgens mij is opslagcapaciteit 16gb realistisch en een quad processor aardig, maar ik kwam ergens ook een octa (8)processor tegen (nu weet ik al niet meer waar). Dank voor wat hulp in adviezen

Alle reacties

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In de pricewatch kun je makkelijk zoeken op specificaties.

• chetbaker1929
  • Laatst online: 07-01-2021
Ik heb natuurlijk de pricewatch gedaan. Ik hou nu deze vier over: Nokia 5 , Motorola g4 en g5 en Wileyfox swift2x. Wat maakt het uit of het android 6 of 7 is? ik lees bij een review dat g5 camera niet zo goed is reviews: Motorola Moto G5 - Budgetsmartphone met verwisselbare accu

en bij g4 juist wel, productreview: Motorola Moto G4 Plus (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart review...

maar dit lijkt me onlogisch en de mening van 1 gebruiker. Dat maakt het zoeken zo'n jungle.

Als iemand me kan zeggen welke van deze vier of een andere de voorkeur heeft en waarom hoor ik het graag.

• jangel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 14:17
Het maakt zo zeer uit dat Android 7 de nieuwste versie van het OS is. Ik zou altijd voor de meest recente versie gaan, ook ivm updates. Met recent bedoel ik ook de leeftijd van de telefoon. Wat dat betreft lijkt de Motorola G5 mij een goede optie.

Daarnaast zijn camera's op budgetsmartphones sws niet denderend. Het ligt er een beetje aan wat je ermee wil doen. Waarschijnlijk maakt je zoon veelvuldig gebruik van apps als Snapchat, etc. (afhankelijk van de leeftijd van je zoon natuurlijk). Daar is de camera van de G5 prima voor.

Als je zoon Engels spreekt kun je eventueel ook op zoek in het Chinese segment, echter hier dien je op te letten met ondersteunde 4G-banden.

[ Voor 46% gewijzigd door jangel op 08-11-2017 15:11 ]

• kazeykazeman
  • Laatst online: 12:02
Bellen gaat denk ik wel goed komen :)

mbt gaming en andere veelgebruikte applicaties van jongeren, dan is 16 GB toch wel wat karig ... Denk dat je het beste kan kijken naar een mid-range/budget telefoon met veel opslag voor de prijs, en dan kom je vaak uit bij een Chinese rakker zoals de Xiaomi Redmi 4X (wel alleen Engelse taal).

Verder vind ik persoonlijk de Wileyfox Swift 2X een erg fijn toestel mbt veel opslag en prima hardware. Dit toestel is wel wat ouder dus dan lever je wel wat in qua updates.
Pagina: 1