Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrain2000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:15
Mijn vraag

Een vriend van mij heeft een HP Spectre X360 (pricewatch: HP Spectre x360 15-ap007nd. Toen hij de laptop was het een beest van een machine en heel snel. Opeens werd de machine heel traag.

Af en toe lijkt het of het apparaat "hangt". Schermen staan stil en opeens reageert de computer weer. Maar in de Task Manager komt er niets raar in beeld.
Een app installeren van de App Store is heel traag, maar een network speed test laat een hele snelle verbinding zien.
Ik probeer de 1709 update te installeren en die blijft op 80% hangen. Die ga ik er zeker nog opzetten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Home 64bit
Norton Anti Virus

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de laatste versies van HP drivers geïnstalleerd
De update fix tool van Microsoft tool gaat ook nog geïnstalleerd worden.
De power settings zijn teruggezet op HP preferred

Mis ik nog iets? Of zijn er mede Tweakers met gelijke ervaringen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
Wat zegt taakbeheer?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44
Zou het kunnen dat de SSD kapot is ?
Misschien een diagnostics draaien ?

Check dit en help mee!

• dibrain2000
Vreemd, ik had een update geplaatst, maar die zie ik niet verschijnen. Maar goed.

Remote Support geprobeerd en dat werkt dus niet en het begint er op te lijken dat er iets niet goed is met het netwerk. Dit is gestart begin September dus mogelijk een (driver) update. Ik ga verder onderzoeken of ik meer kan vinden.

Iedereen die heeft gereageerd bedankt voor de reactie en hoe meer tips hoe beter! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrain2000
Nieuwe ontwikkeling. Op batterij gaat het apparaat als een dolle. Dus iets in de power management settings staat niet goed. Had ik al op de default waarde van HP gezet, maar toch maar eens een blik hier op gaan werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:17

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar OH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Ik had dit probleem ook op een HP Spectre 15-bl020nd. Op batterij weliswaar, gebruik het snoer zelden. Een week geleden heb ik de oplossing toegepast die gebruiker KC_Syd biedt op deze pagina:

https://h30434.www3.hp.co...arily/td-p/6016614/page/4

(zijn post staat onderaan)

Sindsdien doet het probleem zich niet meer voor. Heb ook fastboot uitgezet, maar dat was omdat Windows Hello anders dienst weigert.

HP heeft met de Spectre een mooi apparaat gemaakt, maar ze hebben duidelijk de drivers niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsX
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-03 14:24
UPDATE mei 2018

Wat een ellende met de HP Spectre x360 Convertible 13"4190ND
Na twee reparaties kwam reparatie 3.
Reden, het touchscreen scherm blijft een probleem. Ghost touch...
Verschrikkelijk!

Nu hebben wij twee van deze HP Spectre x360 Convertible en beide hebben identieke problemen.
De tweede durven wij niet eens op te sturen.
De ene keer krijg je hem terug uit Hongarije met een door de stroop gehaald oplader.
De volgende keer krijg je hem terug zonder oplader (op film staat, volgens HP, dat hij IN de doos moet zitten maar daar zit hij dus niet.)
Bovendien, als 2 reparaties niet het probleem van het scherm oplossen, moet je dan echt de tweede notebook ook weer insturen?

HP weet het ook niet meer :(
Ze zijn slecht te bereiken want de klantenservice zit in Madrid en ergens in Portugal.
Zijn niet telefonisch te bereiken, alleen de technische dienst.
En die geeft het dan weer door aan de klantenservice.
Constant wordt er gewisseld tussen mensen die het probleem moeten oplossen.

Inmiddels ben ik v.a. januari met dit probleem bezit.
En HP doet niks.

Het zijn dure notebooks, wij hebben op beide 3 jaar extra garantie bijgekocht, daar mag je dan toch van verwachten dat deze twee zilveren snelle duiveltjes worden gemaakt en het weer normaal doen.
Maar nee....

De service van HP is meer dan bar-slecht :(

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Herkenbaar. Ik heb een HP Spectre x360 Convertible.

Heb al een reparatie gehad en toen is er een nieuwe processor geplaatst.
Nu heb ik daar ook weer problemen mee.
Bloedheet, 1 fan op 0 rpm, andere fan op 5600 rpm.

Erger nog de mijne leeft nu ook een eigen leven.
Ook 'bevriest' de hele laptop waar alleen een hard-reset mogelijk is.

Soms zie ik opeens de cursor naar boven springen en tikt dan zelfstandig een item in de bladwijzerbalk aan.
Zit je dus weer op een andere site.
Dodelijk irritant.

Zelfs al ga je een meter naar achter zitten om iets te lezen, dan gebeurt het ook.

Verder schiet het scherm regelmatig opeens naar boven.
Ben je net aan het lezen wat je getypt hebt....en hup staat de cursor en het beeld weer boven aan het scherm.

Ik ben het zo zat dat hij volgende week op reis gaat, terug naar HP.

2e reparatie.

Dus sterkte!

[ Voor 47% gewijzigd door MrsX op 13-05-2018 14:38 . Reden: Na reparatie problemen niet verholpen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrain2000
Dank je wel. De optie om zonder netstroom een snelle laptop te hebben, maakt direct actie om alles te fixen al wat minder interessant. Dus zodra er echt gewerkt gaat worden, gaat de laptop van de netstroom en 's avonds ff opladen.

Niet helemaal ideaal, maar wel werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrain2000
Toch nog even een update van het uiteindelijke oorzaak en de oplossing. Mocht iemand in de toekomst er ook last van krijgen.

Het bleek dat de CPU werd begrensd als de stroom er op stond. De stroom aansluiten en de processor draaide gelijk op 1/6 van de capaciteit. De stroom eraf en de processor weer normale snelheid.

Gezocht op youtube naar dit gedrag en dit filmpje gevonden.
YouTube: Undervolting 6700/7700HQ (Laptop) with ThrottleStop!

Het programma Throttlestop geïnstalleerd en getest en gelijk goed werken. _/-\o_

Daarna als opstart taak toegevoegd en alle problemen voorbij.

Het zou prettiger zijn als HP dit zelf op zou lossen, maar helaas niets te vinden.

Sharing is caring O-) , dus doe er je voordeel mee ;w
Pagina: 1