Migratie Assistent Windows>Mac problemen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23
Mijn vraag
Mijn buurman heeft de overstap gemaakt van windows laptop naar MacBook Pro. Zijn zoon had een eerste start gemaakt met user aanmaken / migratie maar liep tegen problemen aan. Aan mij werd gevraagd om eea op te lossen.
User aanmaken gelukt, vervolgens middels migratie assistent alles over laten zetten. Migratie bleef op 6 minuten hangen. User id en bestanden weg kunnen halen. Migratie assistent weer aangezet, maar bleef wederom hangen op 6 minuten.
Bij het bekijken van de harde schijf zie ik nu dat van de 256Gb er maar liefst 119Gb is bezet door "systeem" (op mijn eigen MacBook is dat stuk minder ;)).

Hoe kan ik zien welke bestanden er verantwoordelijk voor zijn voor de 119Gb / hoe kan ik dit opschonen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Sierra / MacBook Pro

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op internet / forum van Apple maar kom daar niet verder.

PSN: TDBtje

Beste antwoord (via TDB op 07-11-2017 11:50)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@TDB Hoe lang bleef deze hangen? Gezien de grootte denk ik dat je iets meer geduld moet hebben, de tijden zijn vaak richtlijnen.

Om te zien waar alles staat kan je Daisydisk of Inventory X gebruiken.

http://osxdaily.com/2016/...sk-storage-analyzers-mac/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@TDB Hoe lang bleef deze hangen? Gezien de grootte denk ik dat je iets meer geduld moet hebben, de tijden zijn vaak richtlijnen.

Om te zien waar alles staat kan je Daisydisk of Inventory X gebruiken.

http://osxdaily.com/2016/...sk-storage-analyzers-mac/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:08
Op 6 minuten resterend of na 6 minuten? Beiden kan namelijk gewoon gebeuren.

Als een windows systeem een beeje fatsoenlijk is ingedeeld is het tig keer sneller om dit handmatig te doen. Zo veel documenten kan je nou ook weer niet hebben dat het meer dan een paar uur duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Hmmm ... het kost imho minder werk om een user aan te maken en zelf alle documenten over te zetten ipv dat een programma dat kan doen.
Hoe groot is de kans dat alle settings echt goed werken ?
Als je geen 119GB aan data hebt, is het dan mogelijk dat er heel veel cache data uit de Appdata map (verborgen) van Windows mee overgezet wordt?
Als je de gebruikersgeschiedenis v/d browser mee wilt nemen, de meeste browsers hebben wel een tool, Mozbackup is een van de betere voor firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:23
Dank voor de replies. Overzetten kostte zo rond de 2 1/2 uur. Bleef steeds hangen op de laatste 6 minuten.

edit:
Als je geen 119GB aan data hebt, is het dan mogelijk dat er heel veel cache data uit de Appdata map (verborgen) van Windows mee overgezet wordt?
Ik vermoed dat de 119Gb mede wordt veroorzaakt door problemen met de migratie maar ik kan dat niet zien. Hopelijk wel door Daisydisk. In het uiterste geval installeer ik de boel opnieuw (zoveel stond er nog niet op) en begin ik vanaf scratch.

[ Voor 66% gewijzigd door TDB op 07-11-2017 08:02 ]

PSN: TDBtje