Fun while it lasted: World Community Grid!
Nee, hij heeft geen gelijk. Kijk maar in mijn specs. Ik heb een P3 (op 30 graden en 22 idle) en maar weinig in mijn kast verder (castemp 30 graden) maar mijn enermax vind het nog nodig om op 2600 toeren te draaien.Op dinsdag 10 juli 2001 23:12 schreef scorpionv het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel gelijk. Die fans zijn temperatuurgestuurd, en op de hoogste stand maken ze gewoon herrie. Als je een paar extra (stille) casefans in de kast zet is dat opgelost.
Dus dat gaat niet helemaal op. Ik wil nu proberen om mijn casetemp omlaag te brengen want van dat vliegtuig (mijn enermax dus) word ik echt niet goed.
Ik weet niet wat ze in de laatste serie aangepast hebben, maar ze mogen het wat mij betreft weer terugdraaien. Wat een herrieschoppers zijn dat zeg. Zonde, ze waren een van de stilste...
Maar ja, ik vind het dan ook weer zonde om dat ding te modden, daar was ie toch iets te duur voor. Voor die prijs verwacht je topkwaliteit.
Vreemde is trouwens wel, dat ze op de site aangeven dat je de snelheid zelf zou kunnen regelen. kijk maar eens in dit topic:
[topic=180962]
Verwijderd
En het is idd geen stille voeding. Dat was de reden voor mij om 'm te kopen, en het is gewoon niet waar!
3000+ toeren met de kast open! Bij een casetemp van 25 en een CPU temp van 26.
Ik heb dus getest door m'n CPU te laten idlen 3 kwartier .. en de Enermax blijft zo veel herrie maken en blijft zo snel draaien.
Verwijderd
Er bestaan modellen waarbij je manual de rmp kan regelen (voor de eigenaren van een enermax, kijk maar op de zijkant van je voeding...daar zit de optie niet aangevinkt!!)
Ik heb het nu ook dat ie binnen mijn kast heel weinig herrie maakt en zodra ie 3-4min aanstaat gaat ie in hoge toeren....ik ga dat oplossen door iets heel simpels....
De temperatuur wordt gemeten door een ntc of ptc.... als ik de weersstand met een logaritmnische potmeter (tussen 1 pootje van de ntc/ptc en de printplaat solderen) ietsje hoger zet..... (nu bij 20graden op hoge toeren, dan bij 25-28 graden) dan is het heleprobleem opgelost.... vervolgens meet je de waarde waar je potmeter dan op staat en van die waarde soldeer je een weerstandje tussen je ntc/ptc en je printplaat...einde probleem!!!
Die enermaxen zijn trouwens WEL retestil zolang ie maar niet in hoge toeren gaat.......
en lekker stabiel!!
suc6
Idd, ik heb ook al gekeken wat ik er zelf aan kan doen. Ik start mijn PC op en de fan van mijn PSU maakt 1500 toeren. Heel mooi dus, lekker rustig. Nou doe ik verder helemaal niets met mijn PC en de temp loopt ook verder niet op (mijn sunon casefans zorgen dat de casetemp gelijk blijft) en toch gaat het toerental van de PSU fan langzaam naar de 2500-2600 toeren. Belachelijk!Op woensdag 11 juli 2001 08:09 schreef HlpDsK het volgende:
Die functie kan ik nergens vinden nee.
En het is idd geen stille voeding. Dat was de reden voor mij om 'm te kopen, en het is gewoon niet waar!
3000+ toeren met de kast open! Bij een casetemp van 25 en een CPU temp van 26.
Ik heb dus getest door m'n CPU te laten idlen een half uur .. en de Enermax blijft zo veel herrie maken en blijft zo snel draaien.
Dus belast word ie amper, maar toch gaat ie op het hoogste toerental draaien. Dus er is gewoon iets mis met de toerentalregeling.
En ik heb al een mailtje gestuurd naar Enermax over die functie. Of die aanwezig is of niet, en zo niet of ze die info van de site willen weghalen. Het is gewoon misleidend.
En aangezien er zoveel mensen er last van hebben, kunnen we volgens meven een mailtje sturen naar Enermax met de klacht. We kopen een voeding omdat ie stil moet zijn, maar hij maakt nog meer herrie dan een Delta HP. (nou ja, beetje overdreven)
Als de PSU niet belast word, en alleen een casetemp van 30 graden er voor gaat zorgen dat ie overschakeld naar hoge toeren, dan is dit gewoon bullshit. Ik koel mijn case zelf wel, daar hoeft hij verder niets aan te doen. En die lucht van 30 moet voldoende zijn om een onbelaste voeding te koelen hoor. Daar had zelfs mijn 235 watt noname voeding genoeg aan, dus die enermax moet er ook maar genoeg aan hebben
Verwijderd
Laat FF weten of je nog antwoord hebt gehad op je mail. Ik ben erg benieuwd.
Ik weet niet wat voor voeding jij dan hebt, maar mijn Enermax staat er nu ZO voor (dit moment dus):Op woensdag 11 juli 2001 09:59 schreef HlpDsK het volgende:
Mijn PSU zit zodra hij in Windows zit al tegen de 3000 toeren. Tering wat een lawaai!
Laat FF weten of je nog antwoord hebt gehad op je mail. Ik ben erg benieuwd.
Casetemp: 25 graden (kast helemaal open)
CPU-temp: 36 graden FULL STRESSED
CPU-fan: 4963 rpm (Titan Majesty I GoldenOrb)
92-mm Fan: 2205 rpm
FF bekrachtigen met een plaatje, helaas duurde het door omstandigheden ietsje lang

Nog een keer extra duidelijk:
Dit is een PIII 850/100 (8,5 multiplier)
met 115 MHz FSB is dat 978 MHz. MBM5 geeft bijna altijd net ietskes te hoog aan, boeieuh.
Dit is ook voor de ongelovigen MET KOE
Zijn niet veel die dit ZONDER speciale aanpassingen voor mekaar krijgen he?
Wie durft het aan om de 8cm fan uit de enermax helemaal weg te laten en de 92mm fan het werk alleen te laten doen in de PSU? Roosterje aan de achterkant dichtplakken natuurlijk, anders gaat de warme lucht weer terug de kast in. Voor airflow in de kast hebben we toch allemaal al extra 'intake' en 'outtake' fans ingebouwd.
Vertel je ervaringen....
Deze tekst niet lezen !
CPU 0% belast, PC net aan

CPU 0% belast, PC 5 minuten aan

CPU 100% belast voor 1 minuut

CPU 100% belast voor 10 minuten
Die Korrektur betrifft nur das Modell EG365P-VE und tritt nur bei erhöhten Leistungsanforderungen auf.
Wir bieten allen Netzteilkunden, bei denen die erhöhten Lüftergeräusche auftreten, einen sofortigen Austauschservice an.
Bitte senden Sie das Netzteil mit einer Rechnungskopie an:
MaxPoint Handelsges. mbH
Abt. RMA
Schleemer Weg 34 - 38
22117 Hamburg
Selbstverständlich wurde der Lüfterdeckel in der Zwischenzeit bei allen neuen Netzteilen ausgetauscht, so dass zukünftig die Enermax Netzteile wieder in gewohnt guter Qualität auf dem Markt sind.
Wir danken für Ihr Verständnis und verbleiben
Mit freundlichen Grüßen
MaxPoint Handelsges. mbH
Tao Wu
Power Supply Team
--------------------------------
Voor degenen die de Duitse taal niet machtig zijn. Er is dus een serie van de EG365P-VE voedingen die teveel herrie maken. Dit kan met het plaatsen van een plaatje wat de luchtstroom anders geleidt verholpen worden. De Duitse importeur ruil de "foute" voedingen gewoon om.
Ik heb al een email gestuurd met de vraag of dat in Nederland ook kan. Als antwoord daarop werd mij aangeraden om met de OC-Shop kontakt op te nemen. Ik geloof dat zij de Nederlandse importeur zijn.
Maar let wel op: dit gaat dus alleen om het 350W type.
Leuke lamp, overigens !!
Mailtje 1, over de herrie
Mailtje 2, over de feature die er niet opzitDear ####,
How are you? Thanks for your support for our power supply and we are very sorry to hear this bad news. For saving your time and cost, please contact with our branch office located in Hamburg, Germnay. They will help you to solve the problem of our power supply. By the way, we would like to inform you that the power supply you purchased should be EG365P-VE(FM) & EG465P-VE(FM) instead of EG365P-VE(FCA) & EG465P-VE(FCA) becasue our FCA series is not available in Europe market yet. And the power fan speed of FCA series is adjustable by yourself.
Finally, we list our branch office details as below for your reference. And if you have any other question, please don't hesitate to let us know. Thank you very much and have a good day.
Company name: Maxpiont Handels GmbH
Address: Schleemer Weg 34-38, 22117, Hamburg, Germany
Tel:49-40-73109856
Fax:49-40-731511~12
Contact Person: Mr. Joey Huang
Yours sincerely,
Stacy Chen / Sales Dept.
Enermax Technology Corp.
----- Original Message -----
From: ####
<####>
To: <enermax@enermax.com.tw>
Sent: Wednesday, July 11, 2001 4:30 PM
Subject: What's wrong with our PSUs?
> Hello,
>
> my name is #### and I'm a member of the biggest forum in the Netherlands
> called Gathering of Tweakers (http://gathering.tweakers.net) and I noticed
> some probles with Enermax PSUs.
>
> We are not all performance freaks at Gathering of Tweakers but some of us
> also like our PC to be silent as possible. For that reason we have
purchased
> Enermax PSUs because they are supposed to be one of the quietest PSUs
> available.
>
> But here comes the problem. Almost all of us are very dissapointed by the
> level of noise produced bij our Enermax PSUs. For some strange reason the
> PSU has the fans run at high speeds even at a low powerconsumption of the
> PC.
>
> In my case the fans run at a constant speed of approx. 2300 rpm with 0%
CPU
> usage and a case temp of 27-29 degrees C (room temp 22 degrees C). And
this
> causes a very loud noise. My case is clear from the walls.
>
> Can you tell us why the PSU let the fans run at the highest speed even
when
> the power consumption and temperatures are this low?
>
> My configuration:
> P3 733EB (733 Mhz, not overclocked)
> Asus CUSL2
> Big tower case with 3 casefans
> Elsa GeForce 2 GTS
> Maxtor HDD
> Asus CD-ROM
>
> This problem occures with the following models:
> EG365P-VE (FCA) and EG465P-VE (FCA)
>
> Please help us because for us this is a serious problem. We've paid a lot
of
> money for it thinking we get a good quality (and silent) PSU for it, but
get
> disapointed by the noise level.
>
> Yours sincerely,
> ####
> The Netherlands.
Dear ####,
As you can see on our website that the power fan speed of FCA series is adjustable.
You can choose the speed level from a small component. You can see this component from the output cable. It is different from the normal connector. You shouldn't have this sample until the end of July because our first shipment will be shipped out by air from Taiwan to our branch office located in Hamburg, Germany this week. I believe that the power supply you have in hands should be our FM series.
Finally, if you have any question, please feel free to let us know. Thank you very much and have a good day.
Yours sincerely,
Stacy Chen
----- Original Message -----
From: ####
<####>
To: <enermax@enermax.com.tw>
Sent: Tuesday, July 10, 2001 5:37 PM
Subject: Unclear feature of EG365P-VE (FCA)
> Hello,
>
> first I would like to say I like my PSU very much but I saw something in
the
> description of this PSU on your website (at
> http://www.enermax.com.tw/products/eg-365p-vefca.htm#f ).
>
> I quote:
> ---
> Manual Fan Speed Adjustable Function
> (Can choose High, Middle, Low three speed levels)
> ---
>
> It says "Manual Fan Speed Adjustable". Well, how can I do this? Or is it
not
> as manual as said in the description?
>
> The PSU fans seem to be running at high speed, and I would like to test
the
> noiselevel when operation at middle or low speed.
>
> Can you help me with this? Is it possible to manually influence the speeds
> of the fans of is this done by the PSU itself?
>
> In case the information is incorrect, I would like to ask you to correct
> this on the webpage because this is very confusing.
>
> Yours sincerely,
> ####
> The Netherlands.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
[search=MBM]Op donderdag 12 juli 2001 09:58 schreef Microkid het volgende:
eeeh, welk programma is dat, die al die temps en rpm's zo netjes weergeeft?
als uw pcke dus gewoon aanstaat (zonder cpu load enzo) trekt die nog steeds stroom (minder dan met load) de psu moet uw 220 omzetten naar 5v/-5v/12v/-12v/3.3v en da levert dus warmte (energe is een constante weet ge wel) en wel wa daarom zal iedere enermax na een minuuje of 5 harder gaan koelen (= geluid wordt harder)
Goh, echt waar joh? Waar denk je dat de lucht vandaan komt waarmee die PSU zich moet koelen? Uit de kast! Dus hij is daar wel degelijk (gedeeltelijk) afhankelijk van. En dat ie na 5 minuten op 2200 toeren gaat draaien terwijl "stationair" maar 1500 toeren is, is dus wel degelijk een fout.Op donderdag 12 juli 2001 12:35 schreef The_Stickie het volgende:
enermax psu's zijn NIET afhankelijk van de case temps maar van de temps in de psu zelf...
als uw pcke dus gewoon aanstaat (zonder cpu load enzo) trekt die nog steeds stroom (minder dan met load) de psu moet uw 220 omzetten naar 5v/-5v/12v/-12v/3.3v en da levert dus warmte (energe is een constante weet ge wel) en wel wa daarom zal iedere enermax na een minuuje of 5 harder gaan koelen (= geluid wordt harder)
Heb je mijn plaatjes bekeken?
CPU onbelast, PC net aan = iets van 1500 toeren
CPU onbelast, PC 5 minuten aan = iets van 2200 toeren
Het is dus bullshit dat die voeding van zo'n kleine belasting zo hard gaat loeien. Ik heb een P3 733 en maar weinig hardware erin zitten. En dat heeft ie er al zo'n moeite mee om het te koelen? Wat doet ie dan met een 1,4Ghz Athlon joh? Die moet dat ding makkelijk kunnen voeden. Maar dan zeker met 3000 toeren?
Als ie zo weinig belast word, en hij maakt zo'n herrie terwijl het de stilste voedingen op de markt moeten zijn, dan vind ik dit gewoon oplichterij voor die 175 piek wat ze moeten kosten. Mijn 235Watt voeding is nog stiller dan die enermax, en die heeft zijn fan continue op volle toeren draaien en heeft niets van noise control erop zitten.
Speedfan 3.02 is ook leuk utility...> It says "Manual Fan Speed Adjustable". Well, how can I do this? Or is it
not
> as manual as said in the description?
Verwijderd
Ik heb een 431 watt Enermax. En die doet 3000 rpm moemnteel ook.Op woensdag 11 juli 2001 20:53 schreef Knightwolf het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor voeding jij dan hebt, maar mijn Enermax staat er nu ZO voor (dit moment dus):
Casetemp: 25 graden (kast helemaal open)
CPU-temp: 36 graden FULL STRESSED(PIII 850@978)
CPU-fan: 4963 rpm (Titan Majesty I GoldenOrb)
92-mm Fan: 2205 rpm
FF bekrachtigen met een plaatje, helaas duurde het door omstandigheden ietsje lang
[afbeelding]
Nog een keer extra duidelijk:
Dit is een PIII 850/100 (8,5 multiplier)
met 115 MHz FSB is dat 978 MHz. MBM5 geeft bijna altijd net ietskes te hoog aan, boeieuh.
Dit is ook voor de ongelovigen MET KOEer op, die al HEEL DE DAG aan staat....
Zijn niet veel die dit ZONDER speciale aanpassingen voor mekaar krijgen he?
Enne .. die rmp van je fan is de 80 mm, niet de 92 mm
Concrete Loop Watercooling
De sensor zit op de grootste ringtrafo getyrapd ('t is een geel draadje met een zwart kousje en een groen bolletje, de meetkop) en ik heb 'm even helemaal losgehaald. Op die manier zijn de fans net zo stil als m'n andere voedingen ! Na ongeveer 10 minuten worden de koelribben en ringtrafo's zo warm dat je ze met de hand niet aan kan raken. (p.s. oppassen hiermee er staat 220 op !) Obsidian, wat The_Sticky zegt klopt dus helemaal. Bij mijn Enermax komt het er op neer dat de fans gewoon voluit gaan omdat de sensor loeiheet wordt. Als ik de sensor helemaal los laat van iets wat warm wordt dan staat er bij MBM : "N/A" ipv een toerental en zijn de fans niet te horen. De luchtstroom die uit de PSU komt is redelijk warm (logisch) dus ik ga hem zeker niet los laten hangen, moet nu nog een punt zoeken in de voeding wat wel warm wordt, maar niet heet.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Hmm.. ben benieuwd hoe lang dat gaat duren
Leuke lamp, overigens !!
Vreemd dat Enermax Duitsland nog niet gereageerd heeft. In Taiwan waren ze sneller.
Naar mijn weten zijn de (FC) series stiller dan de (FCA) series...
Duh, een fabrikagefout/ontwerpfout kan je ook echt zien aan de buitenkant he? En Enermax voedingen komen overal zeer goed uit de testen. Alleen dat wij nu een verkeerde serie moeten treffen, tja...Op vrijdag 13 juli 2001 14:36 schreef Aphex het volgende:
SpeedFan 3.02 werkt zeker ook niet?
Voortaan goed kijken wat je koopt
Anders hadden de winkeliers hier toch wel in hun prijslijst vermeld. eg. EG###-VE(FC) of EG###P-VE(FCA)Op vrijdag 13 juli 2001 14:38 schreef obsidian het volgende:
[..]
Duh, een fabrikagefout/ontwerpfout kan je ook echt zien aan de buitenkant he? En Enermax voedingen komen overal zeer goed uit de testen. Alleen dat wij nu een verkeerde serie moeten treffen, tja...
Tot nu toe zie ik alleen maar EG###-VE serie in de pricewatch.
Ik heb zelf de orignele fans er uit gesloopt en er 2 papst fans voor teruggezet.
Deze heb ik bijde op 7 volt aangesloten en nu issie wel stil. De lucht is wel warm maar volgens mijn kan het wel.
Volgend Jeroen van OC-shop zal het weinig problemen opleveren.

Nou lees ik dus dat de Duitse importeur aangeeft dat deze productiefout verholpen kan worden dmv een plaatje om de luchtstroming te beinvloeden.
Kan iemand mij dan vertellen waar dat plaatje komt te zitten, en hoe dat er dan uit ziet ??? Waarschijnlijk zijn er ook mensen onder ons die niet hun voeding op willen sturen, maar wel dit probleem willen verhelpen. Als het om zoiets eenvoudigs gaat, kunnen we dit eventueel zelf wel verhelpen.Sehr geehrter Enermax-Kunde,
die bei Ihrem Enermax Netzteil EG365P-VE aufgetretene Lüftergeräusche sind mit eine einfachen Lüfterdeckel zu beseitigen .
Hierbei wird die Luftströmung korrigiert und Geräuschpegel der Lüfter drastisch reduziert.
Die Korrektur betrifft nur das Modell EG365P-VE und tritt nur bei erhöhten Leistungsanforderungen auf.
Wir bieten allen Netzteilkunden, bei denen die erhöhten Lüftergeräusche auftreten, einen sofortigen Austauschservice an.
Bitte senden Sie das Netzteil mit einer Rechnungskopie an:
MaxPoint Handelsges. mbH
Abt. RMA
Schleemer Weg 34 - 38
22117 Hamburg
Verwijderd
Nou, ik heb hier dus ook al aan zitten denken, maar ik vraag me echt sterk af waar dat plaatje nou komt te zitten. Alleen een plaatje KAN namelijk niet voldoende zijn, aangezien de tempsensor nog steeds op die spoel zit die echt LOEIheet wordt.Op vrijdag 13 juli 2001 21:43 schreef kosz het volgende:
Ik ben dus ook in het bezit van zo'n Enermax EG365P-VE 350 Watt, die van mij draait ook altijd dik 3000rpm
[afbeelding]
Nou lees ik dus dat de Duitse importeur aangeeft dat deze productiefout verholpen kan worden dmv een plaatje om de luchtstroming te beinvloeden.
[..]
Kan iemand mij dan vertellen waar dat plaatje komt te zitten, en hoe dat er dan uit ziet ??? Waarschijnlijk zijn er ook mensen onder ons die niet hun voeding op willen sturen, maar wel dit probleem willen verhelpen. Als het om zoiets eenvoudigs gaat, kunnen we dit eventueel zelf wel verhelpen.
[afbeelding]
Ik heb dus die tempsensor linksonder aan de ATX bundel getyrapped (helemaal los van warmwordende onderdelen) en het maakt allemaal geen zier uit. Uiteindelijk (na het verplaatsen van de sensor dus) duurt het alleen langer voordat de fan weer op 3000 staat, hij loopt nu alleen langzamer op.
Dat Space Promotions ze destijds via Duitsland betrokken heeft. Zodoende moest ik dus kontakt opnemen met SP.Op vrijdag 13 juli 2001 07:39 schreef obsidian het volgende:
Ehhh, wat zeiden ze precies bij OC-shop dan?
Die zijn alleen dicht tot 29/7
Leuke lamp, overigens !!
Maar aangezien we de voeding helemaal op moeten sturen kan het best zijn dat er meer dingen aangepast worden. Wat we kunnen doen is een voeding openmaken en daar een aantal foto's van maken zodat we kunnen vergelijken wat er veranderd is.
We zouden er ook een extra 40mm fan in kunnen zetten die de temperatuur sensor koelt...Op zaterdag 14 juli 2001 09:04 schreef obsidian het volgende:
Ik denk dat het niet zo'n probleem is dat die fan op 3000 toeren draait, maar dat het probleem is dat de luchtstroom gehinderd word door iets in de PSU. Dat is dan dus wel op te lossen door middel van een plaatje die de luchtstroom afbuigt.
Ik heb nu:
AOpen HQ08 BigTower met extra 80mm case fan
Case........20,0..(Enermax 365 @ 2979 rpm)
NB Chipset..23,9..(Abit fan @ ???? rpm)
CPU K7-900..43,6..(Zalman 5000+ @ 3326 rpm)
Ik heb mijn AOpen voeding vervangen omdat ik het geluid zat was en er gelijk maar een Zalman cooler in gezet...
Ik hoop dat er snel een oplossing komt...
(Ik heb
ik heb dus ook zo'n Aopen voeding met temp. control, maar je kan dus gewoon die temp. sensor losschroeven zonder gevaar dat de voeding oververhit raakt? anders ga ik dat meteen doen, ik ben het zat dat hij na 10 minuten ineens heel hard gaat draaien!Op donderdag 12 juli 2001 19:36 schreef FreeRider het volgende:
maar bij die Aopen's zit de sensor op een koelrib. Als je die losschroeft dan moet het wel voorbij zijn met de noise. Is wellicht de meeste cleane manier om 'm te modden.
Verwijderd
Haal de koelmotoren eruit en knip het rooster (waar ze achter zaten) uit de behuizing.
Dan hou je 2 gaten over, oke?
Vervolgens zet je de koelmotoren terug en monteer daarbij 2 (huis-tuin-en-keuken) fingerguards.
(Je kent ze wel, die je bij een 80mm fan krijgt bijgeleverd).
Deze fingerguards houden veel minder lucht tegen en daardoor verminderd het geluid.
En bovendien zorgt dit voor een betere luchtafvoer cq toevoer.
(Staat nog leuk ook)
Verwijderd
Allemaal stil materiaal gekocht (bv Zalman 3100G) en dan klinkt de 'stille' enermax als een opstijgende boeing!!...
Cypro
Verwijderd
Ik ben tevreden en stuur hem zo echt niet op!! (er zit tenslotte geen garantie stikker op die je verziekt als je hem open maakt!!!)
Mocht blijken dat ie na 2 uur (zolang heb ik hem aangehad) toch weer herrie gaat maken, gooi ik er een potmeter aan! Dan kan ik hem wel regelen!!!!
Het is namelijk een variabele weerstand die je zo kan vervangen door een potmeter met ongeveer dezelfde waarde als dat ding in gebruik....gewoon ff ohmpjes meten!
Suc6 allemaal
nou de mijne toch echt wel...ik heb zelf een e-mail gestuurd naar de zaak waar ik die kast gekocht had en zij bevestigden mijn vermoedensOp zondag 15 juli 2001 21:06 schreef JohnT het volgende:
En de AOpen voedingen hebben GEEN temp.sensor...tenminste niet in de mijne uit een HQ08 BigTower kast..type FSP300-60BT
Verwijderd
Maar is 'ie nu daadwerkelijk kapot?
Ik bedoel komt het niet door mijn case-temp dat hij zo'n hoge toeren draait?
Jij ook al? HlpDsK dus ook. Misschien dat jullie ook even een mailtje richting OC-shop kunnen sturen of ze dat na kunnen vragen.Op dinsdag 17 juli 2001 09:06 schreef igor het volgende:
Geld dat alleen voor de 350psu's????? want ik heb een 431 met hetzelfde probleem!!!!
De bedoeling is dus dat OC-shop alles regelt en dat ze ook de wijziging uit gaan voeren.
Alles is iig na te lezen in de nieuws sectie van hun site ( http://www.oc-shop.nl )
Ik heb nog niets gehoord voor de mensen met de 431 watt versie, misschien dat ze zelf even contakt op kunnen nemen met oc-shop?
Verwijderd
Kheb de mijne (van een AopenHQ45) opengemaakt om de fan te vervangen door een Papst, en er zit wel degelijk een temperatuursensor op! Echt heel duidelijk een klein printplaatje wat op het koelblok geschroefd was en waar een temperatuursensor vanaf komt die strak tegen het koelblok aanzit en geisoleerd is. Naar dat printplaatje zie je dan twee draadjes voor de 12 volt lopen, en van dat printplaatje gaan weer twee draadjes naar de fan (met het variabele voltage dus).Op zondag 15 juli 2001 21:06 schreef JohnT het volgende:
En de AOpen voedingen hebben GEEN temp.sensor...tenminste niet in de mijne uit een HQ08 BigTower kast..type FSP300-60BT
Kijk gewoon maar eens waar de draadjes van de fan op uit komen, dan kom je het printplaatje met de sensor vanzelf tegen!
Ik had trouwens al eerder in de nieuwsgroepen een discussie gevolgd en er waren mensen die een stille kast en een niet stille hadden, ze hebben er gewoon in een bepaalde serie andere voedingen in gestopt.
-----
Betreffende mijn Enermax EG365-VE kan ik zeggen dat ie bijna net zoveel herrie maakt en ik er dus niet op ben vooruit gegaan
Ik heb hem bij Space Promotions gekocht en heb ze al ge-emaild maar ze zijn pas aan het eind van de maand terug van vakantie
Ik hoop hem te kunnen laten maken of om te ruilen voor een 430 als die tenminste goed zijn
Ik heb ze een meeltje gestuurd en wacht vol spanning af.....
Ik hoop wel dat er een soepele omruilregeling is, want ik kan niet zo lang zonder voeding.
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Maandag krijg ik van mijn leverancier een aangepaste kap.
Wie is jouw leverancier als ik vragen mag?Op woensdag 18 juli 2001 23:22 schreef Bertus het volgende:
Het probleem zit in de plaatsing van de 90 MM Fan deze moet meer naar het midden geplaatst worden.
Ik voel er namelijk weinig voor om mijn voeding terug te sturen naar Space Promotions. Ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat die de omruil snel kan afhandelen ( ALS dat via hen kan btw)
Leuke lamp, overigens !!
Het probleem zit in de plaatsing van de 90 MM Fan deze moet meer naar het midden geplaatst worden.
---
Bertus, hoe bedoel je : meer naar het midden? Meer naar het midden van de voeding, of op een andere plaats op de wand? Kan je dit toelichten?
Volgens zijn zeggen wordt dit volgende week opgelost door het leveren van een nieuwe kap waarbij de plek van de 92mm fan iets is opgeschoven.
In het instruktieboekje staat bij de EG651P-V(E) de fan bijna centraal in het midden. (blz 45).
Zoiets stel ik mij ook bij de nieuwe kap voor.
Zeker weten doe ik dat dus volgende week wanneer hij binnen is.
Reden van de verplaatsing een betere luchtstroom langs de sensor.
Mijn bevindingen zal ik na ontvangst hier melden.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Het lukt me maar niet om de fanspeed van de Enermax-fan in beeld te krijgen.
Ik heb fan 3 en 4 geprobeerd op mobo, maar MBM geeft atijd 0 aan (en hij draait wel):?
Verwijderd
Je moet hem op de plek van je case fan aansluiten.....zit ie daar ook???Op donderdag 02 augustus 2001 15:24 schreef Radar het volgende:
Is er iemand met een Enermax voeding en Abit KT7(-RAID)??
Ik heb fan 3 en 4 geprobeerd op mobo, maar MBM geeft atijd 0 aan (en hij draait wel):?
Wel de mod. uit het andere topic toegepast en hij is nu veel stiller.
fan3=power fan
fan4=chassis fan
Ik heb ze allebei geprobeerd.
Geen speciale instellingen in MBM?
Ligt 't nou aan de Enermax of aan het mobo........
Op donderdag 02 augustus 2001 15:34 schreef igor het volgende:
[..]
Je moet hem op de plek van je case fan aansluiten.....zit ie daar ook???
Verwijderd
Ik heb keurig netjes een fanspeed met m'n KT7-RAID en een Enermax 431 watt. En al een vrij oude MBM5Op donderdag 02 augustus 2001 15:24 schreef Radar het volgende:
Is er iemand met een Enermax voeding en Abit KT7(-RAID)??
Verwijderd
Ik vind het dus niet echt een geweldige voeding.
Greetz
op het KT7 mobo zijn maar twee aansluitpunten geschikt voor speed monitoring. Dat zijn de twee aansluitingen net naast de processor fan1 en fan2. Wil je speed Enermax meten moet die op fan2 header (dichste bij processor).Op donderdag 02 augustus 2001 19:32 schreef Radar het volgende:
Ligt 't nou aan de Enermax of aan het mobo........
[..]
Het leek me logischer dat je de Enermax fanspeed monitoring plug op fan 3 of 4 zou plaatsen: die zijn voor case- en powersupply fans.......
Maar goed, het werkt!
Verwijderd
dus gewoon de rode en zwarte draad gebruik die in de voeding zitten en de voeding weer dichtgeschroefd
heerlijk stil en wordt niet echt veel warmer
Verwijderd
Dat is zonde!!! Ga je in je voeding zitten hakken terwijl het helemaal niet nodig is.....Op vrijdag 03 augustus 2001 10:33 schreef InnerSelf het volgende:
ik heb bij m,n 350 watt enermax allebei de fans op 5 volt laten draaien
dus gewoon de rode en zwarte draad gebruik die in de voeding zitten en de voeding weer dichtgeschroefd
heerlijk stil en wordt niet echt veel warmer
Maar goed het resultaat mag er zijn ...(alleen de garantie niet meer)
Waarom hebben sommige fabrikanten toch de ziekelijke neiging om een ontwerp te gaan vernieuwen terwijl het oude goed is (of had die oude weer andere nadelen?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hoeveel rpm doen ze nu dan?Op vrijdag 03 augustus 2001 10:33 schreef InnerSelf het volgende:
ik heb bij m,n 350 watt enermax allebei de fans op 5 volt laten draaien
...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.
Ik heb ook (tijdelijk?) de temp sensor verplaatst, het toerental is nu nog maar 1550 en lekker stil.
Tweakshop heeft voor haar klanten de enige goede oplossing:
[topic=197252]
Deze tekst niet lezen !
Ik weet niet of ik er spijt van krijg maar ik heb de sensor eraf geknipt.
Mijn fansensor op mijn moederbord werkt niet goed dus ik kan niet zeggen op welke snelheid de fan nu draait.
De voeding is wel heerlijk rustig en werkt tot nu toe stabiel.
Verwijderd
Thanx!
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verwijderd
Hoewel op de site met geen woord over de 431 wordt gerept.Op dinsdag 07 augustus 2001 20:46 schreef zardoz het volgende:
Wellicht al bekend maar ook bij space-promotion is de omruilactie voor de deksels gestart. Zowel voor de 330 als de 430 watt versies
Ik heb 'm ook al een mailtje aangedaan over m'n 431. Hopelijk reageert ie nog eens.
Hmmm... heb daar pas een dus ook een 431watter besteld... zou morgen moeten komen... ben dus benieuwd of dat wel een goede is...Op woensdag 08 augustus 2001 02:46 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Hoewel op de site met geen woord over de 431 wordt gerept.
Ik heb 'm ook al een mailtje aangedaan over m'n 431. Hopelijk reageert ie nog eens.
En die heeft ze al verstuurd en heb ik vanmiddag ontvangenOp dinsdag 28 augustus 2001 17:21 schreef HlpDsK het volgende:
Ik had de mijne van Space-Promotion.
Verwijderd
Op woensdag 29 augustus 2001 02:46 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb de kap ondertussen al ingebouwd ook. Wel vaag dat ie nu compleet unmarked is. Alle stickers en zo zitten op de oude kap. Serienummer, typennummer, specificatie, QC-sticker, alles.
Verwijderd
De voeding zit ondersteboven in je kast. De bovenkap met de fan zit dus onder. En daar zitten de zijpanelen aan. Het is een U-vormig stuk plaatstaal. En aan 1 van die zijpanelen zitten alle stickers van kwaliteitscontrole, type, model, serienummer, enz.Op woensdag 29 augustus 2001 07:36 schreef obsidian het volgende:
[..]
Zitten die bij jou allemaal op de bodemkap? Of is het niet alleen de bodemkap die vervangen wordt?
Verwijderd
Ik had al een videograb van dat paneel ook op me HDD staan, kleiner. Da's handig, dan hoefde ik daar niet de kast voor in.
Verwijderd

Nou heb ik nogmaals ten alle tijde de specs bij de hand, ook als ik de kap niet bij me heb als ik ergens anders ben.
Maar al deze stickers horen dus op de voeding. Die is nu compleet kaal en unmarked. Het is niet meer te zien dat het een Enermax is, tenzij je de vergulde vinderguards en de transparante 92 mm intakefan herkend.
De thermistor heb ik nog verder zo gemod dat ie nét onder de fan zit, en net direct op de spoel waar hij eigenlijk op hoort. Hopelijk dat het weer een paar toeren scheelt.
HoezoOp woensdag 29 augustus 2001 08:29 schreef HlpDsK het volgende:
Nou heb ik nogmaals ten alle tijde de specs bij de hand, ook als ik de kap niet bij me heb als ik ergens anders ben.
Maar al deze stickers horen dus op de voeding. Die is nu compleet kaal en unmarked. Het is niet meer te zien dat het een Enermax is, tenzij je de vergulde vinderguards en de transparante 92 mm intakefan herkend.
Waarom plak je niet gewoon de stickers over op je andere deksel? Heb ik ook gedaan... Met een schoon en scherp keukenmesje voorzichtig lostrekken en overplakken. Gaat probleemloos...
De voeding is bij mij trouwens zo goed als geruisloos
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Verwijderd
mail nog eens zou ik zeggenOp vrijdag 14 september 2001 07:46 schreef obsidian het volgende:
Heeft iedereen zijn nieuwe kap al??? IK niet dus...OC-Shop laat wel erg lang op zich wachten zeg...
Moraal van dit verhaal: Het geluid wordt blijkbaar voornamelijk veroorzaakt door de luchtstroom die rond alle componenten waait, en niet zozeer door de fan zelf.
Verwijderd
Ik kan em aflezen, hij draait wel 2500 rpm. Maar moet dat eigenlijk wel, want ik lees ook dat ie zichzelf schijnt te kunnen regelen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 23:03 ]
Verwijderd
[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 21:50 ]
Dit topic is gesloten.
![]()