Toon posts:

NAD c720 bee . Weinig bas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Ik heb onlangs 2 b&w 685 S2 speakers gekocht waar ik bij het luisteren in de winkel best van onder de indruk was . Enkel toen ik ze thuis aan mijn NAD C720 BEE aansloot klonken ze niet zoals verwacht .. het midden en hoog zat netjes in orde maar bij de bas ontbrak er heel wat .. eerst dacht ik dat er een fabrieksfout in zat. Heb ze dan eens aan een Onkyo van een kameraad gehangen en daar klonken ze perfect .. via die weg kwam ik er achter dat het probleem waarschijnlijk bij de cross-over settings lag ... Alleen heb ik bij mijn Amp geen enkel idee hoe ik die cross-over settings kan aanpassen ... Mijn handleiding heb ik ook niet veel aan ... Heb al op alle knopjes geduwd en alle kanalen uitgetest maar bekom gewoon niet het gewenste resultaat ... Er staan wel draaiknopjes op voor bas en treble maar die hebben geen enkel effect op mijn sound ... Ik begin haast te denken dat het gewoon niet mogelijk is op die versterker ... Als laatste toevlucht ben ik hier met de vraag of iemand deze versterker kent en een idee heeft over hoe ik het kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-10 21:36
Dat is een stereo receiver toch? Heeft deze überhaupt wel crossover settings? Je hebt de speakers wel correct aangesloten waardoor je zeker weet dat niet een van beide speakers in tegenfase staat?
Dat de treble en bass niks doen kan komen door een tone-defeat knop, waardoor de toonregeling wordt omzeild en dus niet werkt. Mijn c320bee heeft dezelfde toonregeling eigenschappen als jouw receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-10 21:48
Als je kijkt naar de specs kun je van het laag niet alles verwachten: (-6 dB bij 45 Hz, Frequentierespons: 52 Hz - 22 kHz ±3 dB, gevoeligheid 87 dB spl). Stond er in de winkel een sub mee te spelen?

Opstelling kan je veel helpen bij het laag, zoals kort tegen de achterwand zodat die mee gaat werken. Check je handleiding op pagina 38, en experimenteer wat met de positionering. Gee ze ook enige tijd om in te spelen.

De NAD heeft redelijk wat vermogen, maar voor een goede controle op het laag en voldoende output mag er meer op de B&W's gezet worden. Een open luidspreker komt beter tot zijn recht met meer controle.

[ Voor 3% gewijzigd door satya op 06-11-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38

Jag

Je hebt de speakers steeds in een andere ruimte geprobeerd? Andere ruimte = ander laag.

Als je door de kamer loopt, zijn er dan plekken waar je wel laag hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:02
Zou om te beginnen controleren of de speakers in fase zijn aangesloten, verder zie ik dat de NAD over een subwoofer uitgang beschikt en lijkt een crossover instelling bijna logies, wellicht dat er ergens aangegeven staat dat je gebruik maakt van een sub ?
Moet toegeven dat de handleiding niet echt uitblinkt in deze.

Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:51

FeaR

In GoT we trust

Servpage schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 08:02:
Moet toegeven dat de handleiding niet echt uitblinkt in deze.
Hoe ik de manual interpreteer is dat je zelf geen crossover in kan stellen en de Subwoofer Pre-Out altijd alles onder de 100Hz doorzet. Je mag toch wel aannemen dat het en en is (Double Bass) dus volledig frequentiebereik naar de speakers en alles onder de genoemde waarde naar de subwoofer. Anders ben je verplicht een subwoofer te kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat FEAR wel het sterkste punt heeft :

Hoe ik de manual interpreteer is dat je zelf geen crossover in kan stellen en de Subwoofer Pre-Out altijd alles onder de 100Hz doorzet. Je mag toch wel aannemen dat het en en is (Double Bass) dus volledig frequentiebereik naar de speakers en alles onder de genoemde waarde naar de subwoofer. Anders ben je verplicht een subwoofer te kopen......

Denk inderdaad dat er bij men Amp niet veel valt te regelen en dat hij standaard het grootste deel bas naar de niet aanwezige sub stuurt ... Ben er 100% van overtuigd dat alles juist is aangesloten ... En natuurlijk hebben de verschillende ruimtes impact op de bas maar zo een groot verschil lijkt me niet realistisch ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-10 19:43
Je zou voor alle zekerheid tijdens het luisteren van muziek door je luisterruimte kunnen lopen op zoek naar een plek waar je meer bass hoort.

Ik heb een soort van nisje in mijn woonkamer waar ook erg veel bass in achter blijft hangen.
Langs een muur zou je zomaar eens veel meer bass kunnen horen (een muur waar de speakers naartoe staan gericht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:38

Jag

Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 16:34:
Denk dat FEAR wel het sterkste punt heeft :

Hoe ik de manual interpreteer is dat je zelf geen crossover in kan stellen en de Subwoofer Pre-Out altijd alles onder de 100Hz doorzet. Je mag toch wel aannemen dat het en en is (Double Bass) dus volledig frequentiebereik naar de speakers en alles onder de genoemde waarde naar de subwoofer. Anders ben je verplicht een subwoofer te kopen......

Denk inderdaad dat er bij men Amp niet veel valt te regelen en dat hij standaard het grootste deel bas naar de niet aanwezige sub stuurt ... Ben er 100% van overtuigd dat alles juist is aangesloten ... En natuurlijk hebben de verschillende ruimtes impact op de bas maar zo een groot verschil lijkt me niet realistisch ..
Je interpreteert alleen wel verkeerd wat zijn punt was :)

Vergis je niet wat in de invloed van de ruimte is. Als je een dip hebt van 15dB bij 50hz (= bijv halverwege ruimte van 3,5m), dan lijkt het laag echt uit te staan! Dit komt overigens niet door hoe de speaker gericht staat, maar door de staande golven die een ruimte kent. Elke ruimte heeft zijn eigen resonantie patroon wat aangesproken wordt door (het rondstralende) laag. Dit levert altijd grote variatie op in laagweergave afhankelijk van waar je staat in de ruimte. Dit is makkelijk te proberen want dan zijn er idd plekken waar je wel veel laag hebt.

Los daarvan zou het nog steeds kunnen dat je versterker een hoogdoorlaat filter op de speaker outputs heeft zitten. Maar ik ben het wel met fear eens dat dat gek zou zijn.

Het liefste moet je hiervoor met een andere amp in dezelfde ruimte testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Jag op 07-11-2017 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is ook exact het plan ... Want door de ruimte lopen brengt geen licht op bas ... De ruimte is een slaapkamer van 4x4m recht op recht geen hoekjes of kantjes en de andere ruimte was een woonkamer die minstens 2x zo groot was ... Ook behoorlijk recht ...
Pagina: 1