Windows 10 + Hyper-V switch = langzaam internet / browsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:07
ik maak al best een tijdje gebruik van de mogelijkheid om Hyper-v te draaien in Windows 10.
Echter merk ik dat als ik Hyper-v gebruik met een virtuele switch (private) mijn internet verkeer op de desktop helemaal instort.

Als ik mijn systeem opstart met een Virtual switch geconfigureerd dan kakt het netwerk op mijn desktop helemaal in. Disable ik de virtuele switch is alles weer normaal....

Ik heb op google kunnen vinden dat dit probleem soms voorkomt bij Broadcom interfaces Ik gebruik een Intel netwerk kaart. Wel heb ik de optie om Large Send Offload uit te zetten heb ik al geprobeerd maar dit werkt niet voor mij. Ook de laatste drivers voor mijn netwerkkaart zijn geinstalleerd.

Iemand bekend met dit probleem ?

[ Voor 5% gewijzigd door HKLM_ op 07-11-2017 06:39 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

HKLM_ schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:24:
...Iemand bekend met dit probleem ?
Na 7 jaar op tweakers zou je toch moeten weten dat "kakt het netwerk helemaal in" geen afdoende probleemomschrijving is. Wat zegt windows over de aansluitsnelheden in beide gevallen? Hoe snel kun je downloaden in beide gevallen? Hoe snel gaat een dns-lookup in beide gevallen? Etc, etc.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 06:37:
[...]

Na 7 jaar op tweakers zou je toch moeten weten dat "kakt het netwerk helemaal in" geen afdoende probleemomschrijving is. Wat zegt windows over de aansluitsnelheden in beide gevallen? Hoe snel kun je downloaden in beide gevallen? Hoe snel gaat een dns-lookup in beide gevallen? Etc, etc.
Dank voor je reactie :P ik zou inderdaad beter moeten weten.... De aansluit snelheid blijft gewoon gigabit. Ook bij een speedtest haal ik gewoon mijn Ziggo max. Die dns-lookup zal ik straks nog eens uitzoeken.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:13
Toevallig broadcom NIC? Zoja vmq even aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is 1 VM multi-homed? Zo ja, dan heb je een issue met je gateway op beide vNIC's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Daros schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 06:56:
Toevallig broadcom NIC? Zoja vmq even aanpassen
Die was ik tegengekomen maar ik heb Intel.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Draaien er ook VM's als je de vSwitch aan zet? Toevallig eentje dis dns draait, of misschien zelfs dhcp?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Brahiewahiewa schreef op woensdag 8 november 2017 @ 02:12:
Draaien er ook VM's als je de vSwitch aan zet? Toevallig eentje dis dns draait, of misschien zelfs dhcp?
Gisteren geen tijd gehad i.v.m net verhuisd. Ja de vm's draaien. 1 is een domeincontroller met DNS en DHCP maar de vSwitch staat op private dus dat zou geen issue voor de host mogen zijn toch ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Voordat @MAX3400 een hoestbui krijgt: kun je eens testen met die vMachines down?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ook met de Vm's down gaat het niet goed, pas als ik de netwerkkaart disable of de services stop komt het weer goed.

Zowel ping als tracert geven time outs

Ik schakel de services wel gewoon uit dan kan ik verder, en prik er van de week een andere netwerk kaart in om te testen.

[ Voor 42% gewijzigd door HKLM_ op 08-11-2017 16:20 ]

Cloud ☁️

Pagina: 1