Wat heeft de beste performance: VPS of Containerisatie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 07:06
Momenteel draai ik een Prestashop installatie. Deze vind ik erg langzaam en ik vermoed dat e.a. mede aan de server ligt. Nu loopt mijn contract (plus) bij antagonist af en vraag ik mij af wat is slim. Een VPS of een abonnement omhoog gaan. Het abonnement verhogen helpt niet substantieel (getest) omdat het gewoon een traag systeem lijkt.

De vraag is daarnaast wat is nou feitelijk het verschil tussen een VPS en containerisatie bij Antagonist? Ik heb behoorlijk lopen zoeken maar kan niet echt de juiste informatie vinden hierover.

De overstap naar VPS is nog wel en stap (>100% duurder) in prijs aangezien ik wil beginnen met een managed oplossing via bijvoorbeeld https://www.cyberfusion.nl.

Wie kan mij adviseren en of heeft ervaring met deze keuze :?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:00
Is een auto of motorfiets sneller?

Antwoord: dat ligt eraan.

Hetzelfde is van toepassing op jouw vraag. Er zijn verschillende vormen van VPS-virtualisatie en containerisatie, waarbij er ook nog eens overlap is.

Die verschillen daartussen vallen vrijwel geheel weg als je het systeem waarop dat alles draait meerekent. De ene hoster duwt z'n systemen nu eenmaal een stuk voller dan de ander. Dát is in de praktijk heel lastig vantevoren te bepalen, anders dan 'pay peanuts, get monkeys' en harde benchmarks.

Je kunt het beste wat proberen. En het aankaarten bij je huidige hoster. Ze zouden stom zijn als ze je niet meteen verhuizen naar de meest rustige node die ze hebben.

En vergeet ook niet lokaal zaken te proberen (al dan niet incl. realistische benchmarks) om uit te sluiten dat je software(installatie) simpelweg beroerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjCasemod
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 07:06
Duidelijk antwoord en het blijkt maar weer dat het niet vreemd is dat er zo weinig informatie te vinden is. In dit geval heb ik het over Antagonist vs TransIP bijvoorbeeld. Maar zonder dit te testen zal ik hier waarschijnlijk niet achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
Het is tegenwoordig nog lastiger, omdat fysieke bakken natuurlijk ook maar relatief zijn. Wat je zou kunnen doen is vragen hoeveel rekenkracht een container of VPS toegewezen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-10 12:51
Ik heb zelf ervaring met Prestashop, en met Woocommerce, Joomla Hikashop en ook OpenCart webshops. Magento in een lang verleden mee gewerkt, maar dat is lang geleden.

In 2015-2016 heb ik nog met Prestashop gewerkt, en ik draai dit toch op een behoorlijke VPS.
Uiteindelijk veel caching gedaan en memory performance, en dan draait de shop redelijk lekker.

Echter met bovenstaande informatie in je achterhoofd realiseer ik mijzelf heel goed dat Prestashop best wel zwaar is als ik dit vergelijk met Woocommerce en Hikashop of OpenCart.

Dat vind ik bijzonder jammer, en Prestashop is ook nog eens zo'n beetje alle innovatieve plugins en toevoegingen betaald werk. Ook dat is iets waar ik me toen op heb verkeken. Ik had beter direct voor Woocommerce kunnen gaan want ik heb echt voor onzin plugins betaald die bij de andere platformen gewoon gratis zijn (track en trace, one step checkout)

Mocht je je webshop al af hebben en werkend hebben, laat dan maar en neem een goede VPS met veel RAM en een goede CPU zodat je voldoende resources hebt voor caching en goede snelle laadtijden kunt bereiken.

Maar mocht je nog niet zover zijn, overweeg een ander platform te kiezen of te proberen in ieder geval. Het is zeker je tijd waard (ben ik zelf van mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supayoshi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:13:

Mocht je je webshop al af hebben en werkend hebben, laat dan maar en neem een goede VPS met veel RAM en een goede CPU zodat je voldoende resources hebt voor caching en goede snelle laadtijden kunt bereiken.
Wat is volgens jou een goede VPS?

Dit is trouwens de beste speedup voor Prestashop:
https://www.xtendify.com/...-speed-up-your-prestashop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _2245
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-10 10:49
kijk even naar thirtybees (een fork van prestashop wat zoveel beter draait) + cloudways oplossing :) vrij weinig zelf doen.

[ Voor 25% gewijzigd door _2245 op 09-11-2017 11:13 ]

Pagina: 1