Hallo mede-Tweakers,
ik wil graag mijn eerste (game) PC gaan samenstellen. Heb het hiervoor altijd met kant-en-klare laptops moeten doen dus de ervaring is er nog niet bepaald. Ik heb de afgelopen weken al regelmatig gekeken en bij de BBG rondgeneusd. Paar dagen geleden toch maar van lurker naar account gegaan en maar een wensenlijst samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (Battlefield 1, CSGO e.t.c., misschien wat denkwerk ivm FM2018.
Op de achtergrond wil ik graag zonder problemen programma's als Discord en muziekspeler en/of Twitch/Youtube laten lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor PC zelf denk ik rond de €1600,- en qua monitor ben ik er nog niet uit. Totaal het liefst onder de €1800,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb momenteel alleen een muis, pricewatch: Sharkoon Drakonia Black
Al heb ik in de wensenlijst al wel een toetsenbord/muis meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De volledige PC, en qua monitor twijfel ik..
- 1 of 2 monitoren?
- 120hz? 144hz?
- 24'' of ultra-wide monitoren?
- Is dpi nog belangrijk?
- Wat is er mogelijk qua monitoren op de videokaart die ik heb gekozen? Is de Vega 64 dan misschien een betere optie m.b.t. schermen of uitbreiding hiervan.
Graag jullie meningen en suggesties hierover
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik in ieder geval een jaar of 3-4 prima door kan blijven gamen, 'low' settings is in dat geval dan geen probleem. Het is meer dat ik het nu goed wil doen, niet dat ik over een jaar al met een verouderde PC zit.
Ga je overklokken?
Voor nu is het niet de bedoeling, wil dit wel later overwegen, staat dus nog open.
Wat verwacht je van ons?
ik heb me er de afgelopen tijd wel in verdiept, het is meer dat ik gewoon geen idee heb of alles wel samen kan. Ik kan nu wel leuk alles bestellen, blijkt dalijk de behuizing te klein, verkeerd moederbord, videokaart te laag en de voeding te laag oid.
- Is de voeding voldoende? Misschien wel te hoog?
- Passen alle componenten op/met elkaar?
- Heb ik rare keuzes gemaakt m.b.t. onderdelen?
- Zijn er betere/goedkopere keuzes m.b.t. onderdelen?
- Is het moederbord een goede keuze?
- Is de processorkoeling zelf goed genoeg, of moet hier eventueel nog een extra koeling bij? bv. de Be Quiet Pure Rock?
- Qua behuizing eigenlijk alleen de vraag of dit een beetje een prima type is, niet dat ik de dacia's van de behuizingen heb gekozen.
Misschien nog een tip m.b.t. datum aanschaf, wat is voor nu de beste optie?
- Wachten tot videokaarten weer in prijs dalen á 2 maanden oid.
- Wachten tot Black Friday (Zijn er dan überhaupt kortingen?)
Een héle hoop vragen maar hopelijk is hetgeen wat ik samengesteld heb een beetje duidelijk
In ieder bedankt voor jullie tijd en suggesties!
ik wil graag mijn eerste (game) PC gaan samenstellen. Heb het hiervoor altijd met kant-en-klare laptops moeten doen dus de ervaring is er nog niet bepaald. Ik heb de afgelopen weken al regelmatig gekeken en bij de BBG rondgeneusd. Paar dagen geleden toch maar van lurker naar account gegaan en maar een wensenlijst samengesteld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 187,- | € 187,- |
| 1 | Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US) | € 50,75 | € 50,75 |
| 1 | Corsair Obsidian 450D | € 99,50 | € 99,50 |
| 1 | Corsair RM750x Zwart | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 169,90 | € 169,90 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Gigabyte Radeon RX VEGA 56 8G | € 508,60 | € 508,60 |
| 1 | WD Blue SSD 2,5" (TLC) 500GB | € 150,- | € 150,- |
| 1 | WD Red WD20EFRX, 2TB | € 80,50 | € 80,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.450,20 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (Battlefield 1, CSGO e.t.c., misschien wat denkwerk ivm FM2018.
Op de achtergrond wil ik graag zonder problemen programma's als Discord en muziekspeler en/of Twitch/Youtube laten lopen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor PC zelf denk ik rond de €1600,- en qua monitor ben ik er nog niet uit. Totaal het liefst onder de €1800,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb momenteel alleen een muis, pricewatch: Sharkoon Drakonia Black
Al heb ik in de wensenlijst al wel een toetsenbord/muis meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De volledige PC, en qua monitor twijfel ik..
- 1 of 2 monitoren?
- 120hz? 144hz?
- 24'' of ultra-wide monitoren?
- Is dpi nog belangrijk?
- Wat is er mogelijk qua monitoren op de videokaart die ik heb gekozen? Is de Vega 64 dan misschien een betere optie m.b.t. schermen of uitbreiding hiervan.
Graag jullie meningen en suggesties hierover
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar AMD.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat ik in ieder geval een jaar of 3-4 prima door kan blijven gamen, 'low' settings is in dat geval dan geen probleem. Het is meer dat ik het nu goed wil doen, niet dat ik over een jaar al met een verouderde PC zit.
Ga je overklokken?
Voor nu is het niet de bedoeling, wil dit wel later overwegen, staat dus nog open.
Wat verwacht je van ons?
ik heb me er de afgelopen tijd wel in verdiept, het is meer dat ik gewoon geen idee heb of alles wel samen kan. Ik kan nu wel leuk alles bestellen, blijkt dalijk de behuizing te klein, verkeerd moederbord, videokaart te laag en de voeding te laag oid.
- Is de voeding voldoende? Misschien wel te hoog?
- Passen alle componenten op/met elkaar?
- Heb ik rare keuzes gemaakt m.b.t. onderdelen?
- Zijn er betere/goedkopere keuzes m.b.t. onderdelen?
- Is het moederbord een goede keuze?
- Is de processorkoeling zelf goed genoeg, of moet hier eventueel nog een extra koeling bij? bv. de Be Quiet Pure Rock?
- Qua behuizing eigenlijk alleen de vraag of dit een beetje een prima type is, niet dat ik de dacia's van de behuizingen heb gekozen.
Misschien nog een tip m.b.t. datum aanschaf, wat is voor nu de beste optie?
- Wachten tot videokaarten weer in prijs dalen á 2 maanden oid.
- Wachten tot Black Friday (Zijn er dan überhaupt kortingen?)
Een héle hoop vragen maar hopelijk is hetgeen wat ik samengesteld heb een beetje duidelijk
In ieder bedankt voor jullie tijd en suggesties!