Onderdelen vervangen of nieuwe pc?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Momenteel ervaar ik dat mijn pc de nieuwste games niet meer op hoge kwaliteit kan draaien, vandaar dat ik mij wil laten adviseren of ik beter een gehele nieuwe pc kan aanschaffen of onderdelen kan vervangen.

Mijn Computer Details (Acer Predator):
  • Processor: 'Intel(R) Core(TM) i5-4590' CPU @ 3.30 GHz
  • Video Card: AMD Radeon(TM) 'R9 270' (memory: 4.0 GB)
  • RAM: 16 GB
Daarbij afvragend of meer informatie vereist is.

Om reden ik bij het vervangen van onderdelen zelf zit te denken aan de Video card en wellicht de Processor, gezien mijn huidige niet alle videokaarten aan kan(?). Daar zit ik zelf te denken aan bijvoorbeeld een 'Intel(R) Core(TM) i5-8400' Processor en een 'GTX 1070' Graphics card.

Moet ik aan andere dingen denken, zoals koelers en moederbord?

Bij voorbaat dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2017 15:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerst maar je videokaart aanpakken. Dat is een low-end modelletje. Daar kan je heden ten dage weinig meer van verwachten.

Je cpu upgraden naar een 8400 betekent ook een nieuw moederbord en RAM, dus persoonlijk zou ik dat uitstellen. Eerst kijken hoe het gaat met een nieuwe videokaart (zoals bijvoorbeeld die 1070).

Belangrijk is wel te weten welke voeding je pc heeft. Welke (merk en model) is het? Als je dit niet weet, kast open schroeven en kijken.

Maarre, Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:12
Eens met wat br00ky zegt. Dan de vraag: op welke resolutie game je?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-08 18:29
- Welke games speel je? Zijn die CPU of GPU belastend.
- Er zijn onnoemelijk veel video's op youtube die aantonen met benchmarks dat je door een GPU te vervangen de meeste FPS 'gain' hebt, alsook betere gfx in games natuurlijk.