Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-06 18:53
Ik heb een nieuwe videokaart aangeschaft: MSI Geforce GTX 1050 Ti

Als eerste heb ik de drivers van mijn oudere kaart verwijderd met dit programma: http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html

Vervolgens de nieuwe kaart in moederbord geprikt en de nieuwste drivers van Nvidia geïnstalleerd (388.13).

Na een reboot zie ik wel nog het BIOS info-scherm en Windows 10 laad-scherm, maar ik zie geen inlog scherm. Het scherm blijft dan zwart. Ik kan dan wel booten in safe-mode en de drivers verwijderen.

Toen heb ik deze oudere drivers geprobeerd: http://www.nvidia.com/dow...Results.aspx/112201/en-us maar zonder succes. Ook heb ik via Windows update gezocht naar drivers en deze zijn vervolgens geïnstalleerd, maar dit geeft hetzelfde probleem.

Ik vind veel topics over dit probleem, maar die geven allemaal aan dat je de nieuwste drivers moet installeren. Maar dat werkt dus niet bij mij.

Wat kan ik hieraan doen?

Systeem specs:

ASRock M3A UCC moederbord
AMD Phenom II X6 1090T processor
3x4GB Kingston DDR3 1600 RAM geheugen (3x precies dezelfde van deze: https://www.coolblue.nl/p...-4-gb-dimm-ddr3-1600.html)
Point of View: Black diamond BD500W voeding

[ Voor 4% gewijzigd door illuvattarr op 06-11-2017 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

heb je wel del laatste bios versie erop staan.lijkt er op dat de kaart of niet goed werkt of herkend word.

En heb je al andere driver geprobeerd,die 388.13 is nogal buggie

En welke voeding gebruiik je,500watt zegt niks helaas ,merk het merk,type is belngrijker

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 06-11-2017 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Ik heb 1 andere driver versie geprobeerd 376.19. Welke zou je dan aanraden?

Bios update van de videokaart bedoel je dan?
Kan je me vertellen hoe dit in zijn werk gaat?

/edit:
voeding is Point of View: Black diamond BD500W

[ Voor 14% gewijzigd door illuvattarr op 06-11-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee voor het moederbord,als het een ouder bios is(je comp is al een wat ouder beestje :) ,kan het zijn dat nieuwe kaarten minder,of helemaal niet herkend worden.

Je hebt trouwens wel alle kabels aangesloten?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 06-11-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Yes ik heb gewoon de 6-pins voeding op de videokaart aangesloten.

Ik heb inderdaad BIOS versie 1.30 en er bestaat nog 1.40.
Ik zal deze even updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel via de bios zelf,niet via windows doen...
Tenminste dat raad ik af,maar goed,

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 06-11-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Anoniem: 101642 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:07:
wel via de bios zelf,niet via windows doen...
Tenminste dat raad ik af,maar goed,
http://www.asrock.com/mb/...dex.asp?cat=Download#BIOS

Via de instantflash manier dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja,dat is de beste manier om het te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Anoniem: 101642 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:10:
ja,dat is de beste manier om het te doen
Oke bedankt, ik ga het even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Anoniem: 101642 schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:01:
Nee voor het moederbord,als het een ouder bios is(je comp is al een wat ouder beestje :) ,kan het zijn dat nieuwe kaarten minder,of helemaal niet herkend worden.

Je hebt trouwens wel alle kabels aangesloten?
Ik heb net de BIOS naar de nieuwste versie ge-update, maar ik heb nog steeds exact hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, al een ander driver geprobeerd?
probeer 385.41 maar eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Anoniem: 101642 schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:57:
Ok, al een ander driver geprobeerd?
probeer 385.41 maar eens
Die driver deed het ook niet, helaas.

Ik had mijn monitor dus aangesloten via een DVI kabel.
Ik probeerde ff een HDMI-kabel en opeens werkte alles prima 7(8)7

Hoe kan de DVI poort nu niet goed werken?
M'n monitor heeft het altijd prima gedaan op DVI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol,maar mooi dat het in ieder geval werkt,niet aan gedacht dat het ook de aansluiting kon zijn 8)7 .

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 101642 op 06-11-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Anoniem: 101642 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:26:
lol,maar mooi dat het in ieder geval werkt,niet aan gedacht dat het ook de aansluiting kon zijn 8)7 .
Bedankt voor de hulp in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ook al is het opgelost.
DVI kabel NOK?
Stel dat er iets met het DVI-video deel aan de hand is.. dat wil je toch nog weten....ivm garantie.

[ Voor 81% gewijzigd door route99 op 06-11-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Wat bedoel je met DVI kabel nok?
Zo bekend ben ik er niet mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Okee het probleem is opeens weer terug..
Opnieuw opstarten werkte net een paar keer goed.

Toen weer een zwart scherm ipv het inlogscherm.

Het lijkt erg random te zijn, want soms start het wel gewoon goed op en zie ik het inlogscherm.
Dan werkt het eventjes, maar krijg ik opeens uit het niks (tijdens browsen bijv.) weer een zwart scherm en start de PC weer opnieuw op..

[ Voor 60% gewijzigd door illuvattarr op 06-11-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Loop alle kabels op het moederbord en de videokaart eens helemaal na als de oc uitstaat.
Dus eventueel eruit halen en er weer erin klikken.
Idem dito met RAM reepjes en de videokaart.

DVI kabel NOK.......niet OK, dus kan stuk zijn... maar dat lijkt niet meer te spelen ivm HMDI nu (2 kabels stuk lijkt me teveel toeval...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
route99 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:30:
Loop alle kabels op het moederbord en de videokaart eens helemaal na als de oc uitstaat.
Dus eventueel eruit halen en er weer erin klikken.
Idem dito met RAM reepjes en de videokaart.

DVI kabel NOK.......niet OK, dus kan stuk zijn... maar dat lijkt niet meer te spelen ivm HMDI nu (2 kabels stuk lijkt me teveel toeval...)
Bedankt voor je antwoord! Ga ik eventjes doen morgen. Voor nu werkt het nog.

Ik kom alleen 1 ding tegen; als ik een video kijk op Youtube van 1080p of meer, dan flitst het scherm heel eventjes naar zwart. Vervolgens speelt de video perfect af. Als ik deze dan afsluit, flitst het scherm weer eventjes zwart, waarna alles het ook weer prima doet. Het lijkt erop alsof ie even naar een andere modus switcht. Dit gebeurt dus alleen op Youtube bij 1080p of hoger. Bij 720p of lager is er geen zwarte flits. Ook niet bij andere videos in VLC (zowel 1080p als 4K) Enig idee hoe ik ervoor zorg dat dit niet gebeurt? Misschien een instelling in NVIDA control panel?

[ Voor 11% gewijzigd door illuvattarr op 06-11-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Eerst maar eens checken of alles goed zit. Kwam zelf pas ook iemand tegen die zo'n probleem had... alles gedaan, zelfs een nieuwe videokaart besteld.... behalve het simpelste ... alle verbindingen nalopen.... en dat bleek het te zijn.
Hoeft bij jou niet zo te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Ik heb m'n PC volledig uitgezet en alle aansluitingen losgehaald, weer vastgezet en goed nagelopen.
Maar het probleem blijft.

Als ik (terwijl de basic-display driver erop staat) een Nvidia driver installeer (ook een oudere) werkt alles in principe goed, totdat ik opnieuw opstart.

Op het moment dat ik het inlogscherm moet zien waar ik het wachtwoord in type, zie ik vaak een zwart scherm.
Soms hoor je het opstart-geluidje, soms niet. Soms zie je de muisaanwijzer en kun je hem bewegen, maar soms ook niet. Soms start de PC weer vanzelf opnieuw op nadat je het zwarte scherm ziet. Maar soms zie je delen van het inlogscherm en soms is het dus helemaal zwart.

Als ik mijn wachtwoord gewoon eens in type als ik een zwart scherm zie (of een deel van het inlogscherm) en op Enter druk, logt de PC soms eens in op het 2e account zonder wachtwoord (dus niet mijn hoofdaccount waar standaard het wachtwoord voor moet ingevuld worden). Als ik dan uitlog om in te loggen op mijn hoofdaccount, krijg ik weer het zwarte scherm.

Booten in safe-mode zorgt ervoor dat ik de driver kan verwijderen met Display Driver Uninstaller en werkt alles prima (behalve een goede beeldweergave dan).

Wat kan ik hier nu nog aan doen?
Ik zit er ook over te denken om de nieuwe videokaart terug te sturen en een ander type te kopen. Maar ik ben bang dat een andere nvidia chipset gewoon hetzelfde probleem geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-07 10:54
En in de windows eventlog iets terug te vinden. Aangezien het werkt en pas ná het opstarten het fout gaat. Lijkt het alsof er iets gebeurt tijdens het afsluiten en of herstarten.
De 1050ti gebruikt weinig stroom, vermoed dat dat het niet is. Wat ik lees is dat hij geen extra kabel nodig heeft voor voeding. Haalt genoeg stroom via slot.

Heb een vriend bij wie je de kaart kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Upbeat78 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:28:
En in de windows eventlog iets terug te vinden. Aangezien het werkt en pas ná het opstarten het fout gaat. Lijkt het alsof er iets gebeurt tijdens het afsluiten en of herstarten.
De 1050ti gebruikt weinig stroom, vermoed dat dat het niet is. Wat ik lees is dat hij geen extra kabel nodig heeft voor voeding. Haalt genoeg stroom via slot.

Heb een vriend bij wie je de kaart kan proberen?
Ik heb even in event-log gekeken, maar daar staan duizenden meldingen waarvan ik geen idee heb wat ze inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

Het kan dat je moederbord BIOS gewoon te oud is om goed met een UEFI kaart om te kunnen gaan. Komt vaker voor bij pre-UEFI borden.

Die voeding kun je overigens beter helemaal niet meer gebruiken als je nog even met je pc wil doen. Het is helaas een behoorlijk slecht ding en na 6-7 jaar (ik neem even aan dat hij ongeveer zo oud is) zijn de gebruikte condensatoren onmogelijk nog goed waardoor de onderdelen in je pc constante opdonders kunnen krijgen van stroompieken die niet goed meer worden weggefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

illuvattarr schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 17:20:
[...]Ik heb even in event-log gekeken, maar daar staan duizenden meldingen waarvan ik geen idee heb wat ze inhouden.
Zet eens een beperkt aantal van veel voorkomende echte foutmeldingen (geen start of stop meldingen) van de diverse logboeken hier neer. Doe dat per log en zet er kort boven over welk log het gaat.
Nu moeten we gissen naar wat het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:45
kan ook gewoon een kapotte 1050ti zijn he, probeer eens een andere kaart? ik heb het zelfde gehad een tijd geleden met een 270x en uiteindelijk stopte hij er gewoon helemaal mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illuvattarr
Ik heb de kaart in iemand anders zijn PC geprobeerd en daar werkte 'ie perfect.

Het blijkt dus te liggen aan het moederbord dat nog een legacy BIOS heeft.

Deze nieuwere types grafische kaarten hebben een UEFI BIOS nodig.
Pagina: 1