Toon posts:

Redhat 7.0 Internet connection?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb rh7.0 als client en win2kpro als server.. De server is een gateway comp en ik kan op een win98 client wel gewoon internetten via die gateway. Maar hoe doe ik dat met linux? dus hoe stel ik linux zo in dat ik via die win2k server het internet op kan? dus de DNS en gateway instellingen op de linux bak.

Ik heb zelf al heel wat gekloot maar hij wilt maar niet pingen of niet surfen volgens mij sla ik wat over of zo...of moet ik die instellingen nog activeren of zo?

alvast bedankt

(ps hoop dat je de vraag kan begrijpen xit namelijk even ergens anders met me kop :))

Verwijderd

hehe first of all vraag ik me ff af waarom je win2k als server hebt. Die kan je beter als client gebruiken :? Envin je moet je linux doos net zo instellen als je win98 doos. Dus bij gateway je win2k ip invullen. Ook moet je ff je dns ip's van je provider instellen. www.linux-cx.nl heeft wel wat goeie zooi voor dat. Je kan ook netconf proberen :) Hoop dat ik je wat heb gehelpt :)

Verwijderd

je DNS servers kan je kwijt in /etc/resolv.conf

en je default gateway kun je toevoegen met het commando route (zie man route voor preciese syntax).

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 09:09

ralfbosz

xm create bosz -c

Als je Internet Sharing draait op die W2K bak kun je gewoon RedHat zeggen dat die DHCP moet gebruiken. Werkt perfect! Hij krijgt alleen geen hostname van je w2k baak, dus je hostname is: unnnamed (of zoiets ;) en dat kan warnings geven...

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm volgens mij staan mij instellingen gewoon goed....maar mijn netwerk zelf niet ? :)
ik kan niet eens mijn server pingen? ik zal nog wel even doorkloten thanks anyway all!

Verwijderd

Lijkt erop dat of je verbinding tussen de 2 niet goed is of je nic niet goed geconfigureerd is...

Wat geeft ifconfig ?

Verwijderd

Topicstarter
Weet je ook wat geinig is ik zie nergens waar ik mijn TCP/IP instellingen kan veranderen.....

terwijl dat er wel in hoort te staan toch ook in die network configurator.

tocH>?

naja :'(
----------------
ifconfig geeft alles wel goed aan de kaart werkt gewoon normaal...eth0 en lo
Pagina: 1