Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cat7 beperkt op 90mbit/s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MattAydin
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-12-2024
Mijn vraag
Heb onlangs een 50m Cat7 kabel gekocht. Deze heb ik in de huis getrokken. Nu heb ik de connectoren er op gezet. Aan de router gezet en ik krijg alleen maar 90mbit/s binnen. Wanneer ik een cat6a kabel verbind aan de router, dan ontvang ik de beloofde 500mbit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- MacBook Pro met ethernet dongle
- KPN Xperiabox
- Netwerkkabeltester
- Cat7 S/FTP stugge kabel op rol (50 meter, CPR Eca, 100% koper) = 90mbit
- RJ45 plug voor Cat6a en Cat7 netwerkkabels
- Cat6a kabel = 500mbit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Connectoren geknipt en opnieuw verbonden met andere connectoren.

[ Voor 1% gewijzigd door MattAydin op 06-11-2017 16:39 . Reden: Toevoegen hardware ]

Beste antwoord (via MattAydin op 06-11-2017 22:00)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
Afbeeldingslocatie: http://www.fiber-optic-components.com/wp-content/uploads/2016/12/T568B.png

Succes.

Alle reacties

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-11 08:36
Weet je zeker dat alle 8 de aders goed zijn? Een simpele netwerkkabel tester met 8 ledjes kan je helpen om dat te bepalen.

Het klinkt alsof de kabel maar 100Mbit doet. Dat laatste kan gebeuren als er maar 4 ipv 8 aders van de kabel worden gebruikt.

• MattAydin
Beste Groentjuh, bedankt voor je antwoord.

Ik heb de kabel aan de netwerkkabeltester gehangen. Die knippert netjes alle 8 ledjes aan/uit (G ook) op zowel de master als de slave.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
[quote]- KPN Xperiabox[/quote]
Welke? 8? 9? 10?

oh, niet relevant. :>

[ Voor 25% gewijzigd door warhamstr op 06-11-2017 17:18 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:57

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

De enige variabele die je veranderd aan de tests is de kabel? Geen andere adapter aan je mac, andere test machine etc?

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Heb je hetzelfde probleem ook als je aan beide kanten een PC neerzet? PC<--kabel-->PC

Als dat 't geval is zou ik nog een laatste keer nieuwe connectors erop krimpen en anders de kabel vervangen.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Hoe monteer je de connector? Welke kleurvolgorde houd je aan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• MattAydin
Yariva schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:19:
De enige variabele die je veranderd aan de tests is de kabel? Geen andere adapter aan je mac, andere test machine etc?
Nee, enige variable is de kabel.
Exphy schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:24:
Heb je hetzelfde probleem ook als je aan beide kanten een PC neerzet? PC<--kabel-->PC

Als dat 't geval is zou ik nog een laatste keer nieuwe connectors erop krimpen en anders de kabel vervangen.
Kan ik helaas niet testen. Ik heb geen twee pc's..
Xander schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:26:
Hoe monteer je de connector? Welke kleurvolgorde houd je aan?
Ik heb een utp krimptang die ik gebruik om de connector te monteren. Ik houd deze volgorde aan: wit die gedraaid is met oranje -> oranje -> wit dat gedraaid is met blauw -> blauw -> wit dat gedraaid is met groen -> groen -> wit dat gedraaid is met bruin -> bruin

Bedankt voor jullie antwoord.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
MattAydin schreef op maandag 6 november 2017 @ 18:52:
[...]

Ik heb een ute krimptang die ik gebruik om de connector te monteren. Ik houd deze volgorde aan: wit die gedraaid is met oranje -> oranje -> wit dat gedraaid is met blauw -> blauw -> wit dat gedraaid is met groen -> groen -> wit dat gedraaid is met bruin -> bruin
En daar hebben we de oorzaak al... Google eens op T568B, dan zie je hoe het wel moet...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • Beste antwoord

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:17
Afbeeldingslocatie: http://www.fiber-optic-components.com/wp-content/uploads/2016/12/T568B.png

Succes.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24

Ik heb een ute krimptang die ik gebruik om de connector te monteren. Ik houd deze volgorde aan: wit die gedraaid is met oranje -> oranje -> wit dat gedraaid is met blauw -> blauw -> wit dat gedraaid is met groen -> groen -> wit dat gedraaid is met bruin -> bruin
Dat klopt niet... Wit-blauw en wit-groen moeten andersom.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 12:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Bedankt voor jullie antwoord.
Pak sowieso even de juiste standaard ;)

Afbeeldingslocatie: http://coolspaper.com/wp-content/uploads/2017/04/Cat6-B-Wiring-Diagram.jpg

Edit: zeiden 4 man tegelijk :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Bastiaan op 06-11-2017 18:57 ]

• MattAydin
Bedankt! Ik ga het proberen. Houd jullie op de hoogte.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Alvast voor het geval de kabel weer terugvalt naar 100 Mb/s of nog minder: stugge kabel heeft aan weerszijden geen plugjes maar WCD's.Vanaf de WCD gaat er een soepel snoertje (met aan weerszijden RJ45 plugjes) naar het aan te sluiten apparaat. Iedere andere oplossing werkt misschien in het begin wel, maar na verloop van tijd gaat het ophouden met werken

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• MattAydin
Bedankt allen! Dat was het inderdaad. Ik heb nu 510mbit/s.
Pagina: 1