Scheit @home, weer alle ip's door elkaar gegooid

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025
Jezus, ze hebben het weer geflikt...

Alweer alle ip's door elkaar gegooit in Tilburg hier. Kan ik alles weer opnieuw gaan instellen. DPC-client en proxy, ook die clients van anderen, mn servers en alles.

Ik word er echt ziek van...

Andere mensen met problemen?

Verwijderd

Is toch geen probleem? Ze beloven je echt geen static ip.. Wees toch eens bleij met wat je hebt...

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:47

Kettrick

Rantmeister!

* Kettrick hoopt dat ze van zijn ipje afblijven..

(is toch static ingesteld, dus ze bellen vanzelf :P )

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:15
weet je wat een beetje ip-range kost ?!?!?

als ze alle abonnees een statisch ip moeten geven kost dat gewoon meer geld en zal je abo duurder moeten worden....weet niet of je daar blij mee zou zijn.

Ik ken genoeg mensen die wel een vast ip hebben en die zeuren daar dan weer over
omdat je dan bijvoorbeeld maar 1 keer op een poll kan stemmen. |:(

het is ook nooit goed.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

het is ook nooit goed.
Nee, dat idee krijg ik ook de laatste tijd... Geklaag de hele tijd.. Wees bleij dat je niet via 56k6 zit :(

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

dat met die polls is inderdaad handig... ook als je gekicked/banned bent uit een quake3 server ofzow.. hehe gewoon ff een ander computernaampje opgeven en hoepla..

wel eentje die niet in gebruik is dan :)

kheb @home btw..

Verwijderd

ja?! so?! waar gaat het nu om, lekker snel internetten?! of je IP'tje?!
Ik kan overigens wel begrijpen dat je dat niet echt leuk vind maar dat is geen reden om boos te zijn op @home....

Verwijderd

@home = :r

Verwijderd

anders is er gewoon onderhoud in tilburg waardoor het waarschijnlijk wel nodig zal zijn om de lease tijd extreem kort te houden!

• Wildfire
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

Bereid je maar vast voor, vannacht gaan ze weer zitten knutselen hier in Tilburg...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Jij kent Rendo deKlooi niet...

• DarkShadow
  • Laatst online: 23:03
yup, wees blij dat je geen 56k hebt, ik ben nu verhuisd en heb kabel, en ik ben er elke dag nog dankbaar voor. 56k is zon verschrikking, wij hadden een telefoon rekening van 750 gulden. En nu is het nog duurder geworden ook.
Vrienden van me zitten nog steeds in 56k shit, zijn pasgeleden ff langsgekomen met brander en comp. Allemaal films warez en windows xp overgezet, ook ff half internet offline beschikbaar maken, echt lache. Ze wouden ff een andere game hebben, duz ik downen, maar was via zon yahoo briefcase duz het ging niet snel (2* 30 kb/s), duz ik zeg dat het zo tering sloom gaat, wouden ze me bijna vermoorden >:)

Verwijderd

Pfff... wat een gezeik toch weer allemaal. Als een dienst niet perfect draait begint men altijd weer te zeiken. Ik ben blij dat ik @Home heb, is supersnel, nog nooit gehad dat ik uren/dagen/wekenlang niet kon surfen en lekker laag in de kosten.

• backupdevice
  • Laatst online: 16-08 17:45

backupdevice

No Risk , Full Push

precies, anders moet de topic starter ff @home bellen dat ze zijn ip adres niet moeten vernanderen, omdat hij dan problemen krijgt met de andere computers die aangesloten zijn

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Boeiend? Je hebt ten eerste geen garantie op je IP adres. En ten tweede kun je DHCP in je eigen netwerkje invoeren, waarmee je alle zooi maar 1 keer hoeft in te stellen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 11 juli 2001 13:11 schreef Phizer het volgende:
Jij kent Rendo deKlooi niet...
Ik heb er wel eens van gehoord :) Dat is toch die provider waar ze dagelijkse storingen, hoge pings en 0,1 kbyte/s gewoon accepteren omwille van internet-zonder-telefoonkosten?

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Hmm krijg je dan de problemen die ik ook heb in [topic=181906] ?

ik woon namelijk bij Tilburg en zit bij @home Tilburg

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op dinsdag 10 juli 2001 20:09 schreef sanderb het volgende:
weet je wat een beetje ip-range kost ?!?!?

als ze alle abonnees een statisch ip moeten geven kost dat gewoon meer geld en zal je abo duurder moeten worden....weet niet of je daar blij mee zou zijn.
Flauwekul. @home heeft dan wel geen statische IP's, maar heeft wel voor iedere gebruiker een apart IP-adres, of zelfs meerdere.
Er zal wel een reden zijn voor het gebruik van dhcp, maar ik ben bang dat de enige reden is dat dat 'makkelijker' is voor de eindgebruiker..

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 16:19 schreef Blue_White_Army het volgende:
precies, anders moet de topic starter ff @home bellen dat ze zijn ip adres niet moeten vernanderen, omdat hij dan problemen krijgt met de andere computers die aangesloten zijn
1. Meerdere computers aansluiten is alleen mogelijk met multiple IP (lees toegestaan)
2. Je hebt een semi statisch IP adres toegewezen van de DHCP. Je krijgt meestal dezelfde maar als @Home een server oid bijplaatst krijg je een andere IP.
3. Bovendien is het ten sterktste aan te raden DHCP te nemen want met een statisch adres krijg je binnen een aantal maanden geen verbinding meer.

edit:

Waarom neemt een ISP DHCP ?

Makkelijker voor de consument.
Makkelijker te beheren.
Minder IP adressen nodig.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Twee weken geleden ofzo was er hier een storing waardoor m'n verbinding er ongeveer een dag uitlag. (Dat was trouwens de eerste keer dat 't zo lang duurde, hooguit 10 minuten en dan ook nog midden in de nacht was daarvoor het record). Daarna heb ik ook een nieuw IP gekregen. M'n oude IP had ik bijna een jaar (vanaf het moment dat ik kabel kreeg). Maar ik kan er niet zo mee zitten, heb d'r verder geen last van en ik heb sowieso eigenlijk nix te klagen over @home... :)

#

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op woensdag 11 juli 2001 19:02 schreef PolarBear het volgende:

[..]

3. Bovendien is het ten sterktste aan te raden DHCP te nemen want met een statisch adres krijg je binnen een aantal maanden geen verbinding meer.
Oh? Toch raar dat ik een jaar lang static IP geconfigged heb gehad zonder problemen dan..
(en m'n broer bijna 2 jaar)
Waarom neemt een ISP DHCP ?

Makkelijker voor de consument.
Is maar wat je makkelijk vind... Ookal hoeft een windows-user geen IP's meer in te vullen ed toch is levert het nogal wat problemen op bij IP-veranderingen bijv. IP-collides, herconfiggen van alles. En zodra de dhcp-server downgaat kan niemand meer (beginnen met) internetten..
Makkelijker te beheren.
Ja, nog een extra storingsgevoelige server erbij..
Minder IP adressen nodig.
Niet waar, zie post boven.

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 20:26 schreef serkoon het volgende:
Oh? Toch raar dat ik een jaar lang static IP geconfigged heb gehad zonder problemen dan..
(en m'n broer bijna 2 jaar)
Ja @Home is bezig met een systeem dat statische IP adressen niet meer accepteerd.
Is maar wat je makkelijk vind... Ookal hoeft een windows-user geen IP's meer in te vullen ed toch is levert het nogal wat problemen op bij IP-veranderingen bijv. IP-collides, herconfiggen van alles. En zodra de dhcp-server downgaat kan niemand meer (beginnen met) internetten..
Als IP adressen verandert worden wordt er meestal rekening gehouden met dat soort gevallen. JE kan het bijvoorbeeld opvangen door eerst de lease korter te zetten. Meestal komen "IP-collides" door mensen die het IP statisch zetten.
Ja, nog een extra storingsgevoelige server erbij..
Tja das beter dan elke klant een meeltje sturen met een nieuwe DNS server instelling ofzo. Wat denk je dat dat kost, 75% van de mensen gaat dan weer bellen.
Niet waar, zie post boven.
Toch is dit een van de redenen.

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Op woensdag 11 juli 2001 20:34 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Ja @Home is bezig met een systeem dat statische IP adressen niet meer accepteerd.
Jah, da's dus weer mooi klote dan ;(
Als IP adressen verandert worden wordt er meestal rekening gehouden met dat soort gevallen. JE kan het bijvoorbeeld opvangen door eerst de lease korter te zetten. Meestal komen "IP-collides" door mensen die het IP statisch zetten.
Jawel, maar mensen die net hun windows-pctje aanzetten zullen tijdens downtime van de dhcp-server geen IPtje krijgen, en hangen dus.
IP-conflicten komen inderdaad door statisch zetten van IP's en natuurlijk mismanagement.
Tja das beter dan elke klant een meeltje sturen met een nieuwe DNS server instelling ofzo. Wat denk je dat dat kost, 75% van de mensen gaat dan weer bellen.
DNS-servers geef je ook niet zomaar/zo vaak nieuwe IP-adressen natuurlijk. Maar inderdaad, dat zou wel vij lastig zijn. (niet dat het handig is die slome servers van @home te gebruiken, maargoed).
Toch is dit een van de redenen.
Toch kan dat op dit moment niet zo zijn. Als dhcp ge'encorced' zou worden wel, maar:
1) waarvoor heb je nou kabel?
2) deel dan ook niet meerdere ip's per klant uit, dat gaat er precies tegenin

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 20:43 schreef serkoon het volgende:
DNS-servers geef je ook niet zomaar/zo vaak nieuwe IP-adressen natuurlijk. Maar inderdaad, dat zou wel vij lastig zijn. (niet dat het handig is die slome servers van @home te gebruiken, maargoed).
Was voorbeeld, wist trouwens niet dat DNS van Home traag waren.
Toch kan dat op dit moment niet zo zijn. Als dhcp ge'encorced' zou worden wel, maar:
1) waarvoor heb je nou kabel?
2) deel dan ook niet meerdere ip's per klant uit, dat gaat er precies tegenin
Toch is het zo. Geloof me nou maar, ik werk er ;)

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Dus omdat je er werkt heb je gelijk? :P

Hoe kun je dmv dhcp besparen op IP's als elke hostname z'n EIGEN IP heeft en elke hostname bij een klant hoort?

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 20:53 schreef serkoon het volgende:
Dus omdat je er werkt heb je gelijk? :P

Hoe kun je dmv dhcp besparen op IP's als elke hostname z'n EIGEN IP heeft en elke hostname bij een klant hoort?
Host heeft een dynamisch toegewezen IP dat meestal hetzelfde is. Nu zijn er ook voldoende IP adressen voor iedereen. Het kan IP's besparen alleen op dit moment is het niet echt nodig. Bovendien is niet elke PC 24/7 aan echt niet.

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Nee, niet iedereen heeft z'n doos 24/7 aan, dat weet ik ook. Daarom ZOU het ook wel werken, maar niet op dit moment, namelijk om de reden dat elke klant z'n eigen IP heeft, omdat IP aan hostname gekoppeld is en hostname aan klant.

Zodra dat niet meer zo is, dan kan het. Zo werkt het bij dialupjes natuurlijk ook..

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 11 juli 2001 21:04 schreef serkoon het volgende:
Nee, niet iedereen heeft z'n doos 24/7 aan, dat weet ik ook. Daarom ZOU het ook wel werken, maar niet op dit moment, namelijk om de reden dat elke klant z'n eigen IP heeft, omdat IP aan hostname gekoppeld is en hostname aan klant.

Zodra dat niet meer zo is, dan kan het. Zo werkt het bij dialupjes natuurlijk ook..
He, he zijn we daar uit. Nu maar het volgende punt bediscuseren :P

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-08 13:03

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op woensdag 11 juli 2001 20:47 schreef PolarBear het volgende:

[..]

Toch is het zo. Geloof me nou maar, ik werk er ;)
Doe barry en serge ff de groete van me :P

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Ik heb ook @Home Tilburg, en vandaag voor het eerst in meer als anderhalfjaar een ander ip adres gekregen :(

maarja, staat in de voorwaarden he, en een lease tijd van anderhalfjaar vind ik best wel schappelijk ;)

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Waarom zou een gemiddelde gebruiker er mee zitten als zijn ip adres verandert? Je surft en e-mailt alleen toch maar? (O-)) Dan maakt het echt nix uit als het verandert. Alleen als je servers draait is het irritant. Maarja die zijn verboden, dus als er erover gaat zeuren, weten ze al genoeg... :)

Sterker nog: een gemiddelde @home-gebruiker MERKT het niet eens als z'n IP verandert...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• BosPiet
  • Laatst online: 22-09-2006
Hm... het internet bij een vriendin van me in Tilburg ligt er ook al 2 dagen uit... Zou dat iets met die ip adressen te maken hebben :? Zijn er trouwens norg meer Tilburgers met @home waar inet nu niet werkt :?

Koop je eigen eiland!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hier in Tilburg werkt het wel hoor. Alleen lag mijn modem er sinds vannacht uit en die heb ik vanmorgen -op aanraden van het bandje dat bij de helpdesk draaide- gereset.

Ik heb gelukkig wel m'n IP gehouden. :)

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op dinsdag 10 juli 2001 20:07 schreef RoeLz het volgende:
* pjlgt hoopt dat ze van zijn ipje afblijven..

(is toch static ingesteld, dus ze bellen vanzelf :P )
Denk dat jij eerder gaat bellen omdat de zooi niet meer werkt. Had hier hetzelfde gedaan en mooi dat de hele zooi ermee kapte. ff DHCP op m'n router aan gezet en hoppa ander ip-adresje...

• BosPiet
  • Laatst online: 22-09-2006
Op donderdag 12 juli 2001 12:09 schreef Brian Dickens het volgende:
Hier in Tilburg werkt het wel hoor. Alleen lag mijn modem er sinds vannacht uit en die heb ik vanmorgen -op aanraden van het bandje dat bij de helpdesk draaide- gereset.

Ik heb gelukkig wel m'n IP gehouden. :)
Thanx, ik heb het doorgegeven, hopelijk werkt het dan weer gewoon :)

Koop je eigen eiland!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Correctie: m'n IP is wel veranderd. Zojuist onder Win2000 merkte ik het niet, maar nu onder Win98SE wel...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

't Is wel raar trouwens. Voorheen heette mijn PC cp11550-b.tilbu1.nb.nl.home.com, nu is het echter cp11550-b.nodemove.home.nl

Ze zijn dus waarschijnlijk nog IPtjes aan het verschuiven. Ook wel leuk dat die werkzaamheden overdag gebeuren (onderhoud van 08:00 uur, tot wanneer is nog maar de vraag).

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hebben ze hier in Groningen ergens in Januari ook gehad....ze hadden de boel wel uitgelegd in een mailtje...maar ja, die hebben we hier nog nooit kunnen lezen omdat die mail van @home echt t ebrak is :( . Unlimited gebeld met de helpdesk en een week later wilden ze me pas het nieuwe IP geven :( , server aangepast en alles werkte weer :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En wat dacht je van deze: het extra onderhoud vanaf 08:00 uur hier in Tilburg kondigden ze om 08:14 aan toen de verbinding er allang uit lag... |:(

Verwijderd

ik heb sinds eergister ook een probleem met mijn @home internet verbinding :(. Ik gebruik freesco en gebruik DHCP

kan het zijn dat @home zijn DNS servers of de gateway wijzigt zodat mijn internet niet meer werkt?

*jellyfish denkt dat hij de harddisk maar weer in de freesco pc moet hangen om de nieuwe instellingen van @home weer op te duikelen.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Als je DHCP gebruikt dan worden nieuwe instellingen automatisch overgenomen.

Het wil wel eens helpen om je modem te resetten.

Verwijderd

het rare is dat mijn freesco server wel aangeeft dat hij een DHCP offer heeft gehad:?

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Ik heb neit de hele topic gelezen, maar je kunt bij www.dyndns.org een DNS entry registreren a la: jouwnaam.dyndns.org ofzoiets, dit is dan een alias voor je IP adres. Geef dan in al je koetjes en andere programmaatjes niet je IP op maar jouwnaam.dyndns.org op en als dat kl0t3 @Home dan besluit jouw een ander IP te geven, pas je je IP adres gewoon aan bij dyndns.org en alles doet het weer.

sim-pel :P

Mijn iRacing profiel

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:12

Destruction

(ex-)Automonteur

of je geef gewoon overal je hostname op.

cc****-a.*****.nl.home.com

Dat past zich automatisch aan...

Ik heb al vannaf 5 sept. ( sinds ik kabel heb dus ) hetzelfde IP :)

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Het zijn echt @homo's. Ik had perongeluk een 2e topic hierover gestart in de HK. Maar waarom doet @slome zoiets... Spoort toch voor geen meter?? Het draaide toch goed allemaal.

Verwijderd

Ben ik het mee-eens, ik kan nu ook niet meer remote inloggen. Moet eerst thuis de boel veranderen. @home, bedankt!! (NOT :r) Vooral nu ik die cv op wou halen thuis mis ik de remote connectie wel.

Verwijderd

Yup .. hier ook. Da's nou al de 5e keer of zo!

Ik draai nu weer op de DHCP. Statisch heb ik liever.

Ik heb nu wel een nodemove.home.nl adres ..

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 15:52 schreef HlpDsK het volgende:
..

Ik heb nu wel een nodemove.home.nl adres ..
eehh... hoe kan je dat checken in win2k :? (Heb geen winipcfg meer)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

OOoooo wat vreselijk voor je zeg, al je IP's zijn anders!

Do'h!

Neem eens een DEMOS modem met Dynamic IP ofzo

Leuk jo :(

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 22:04 schreef rrainman het volgende:

[..]

eehh... hoe kan je dat checken in win2k :? (Heb geen winipcfg meer)
ipconfig (ja natuurlijk alleen je IP hè, niet je hostname)

Verwijderd

Op vrijdag 13 juli 2001 22:54 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

thnx :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Pier:
of je geef gewoon overal je hostname op.

cc****-a.*****.nl.home.com

Dat past zich automatisch aan...
Dat is niet waar... om de een of andere vage reden heet mijn PC nu cp11550-b.nodemove.home.nl en niet meer cp11550-b.tilbu1.nb.nl.home.com

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 02:39 schreef Brian Dickens het volgende:
Pier:
[..]

Dat is niet waar... om de een of andere vage reden heet mijn PC nu cp11550-b.nodemove.home.nl en niet meer cp11550-b.tilbu1.nb.nl.home.com
dat nodemove heb ik er ook staan ja, dus ik denk dat je mag vermoeden dat er nog meer gaat veranderen...

• JeroenT

JeroenT

hoi!

omgff @home is nu wel heel errug traag..

sinds dat geintje met ams-ix heb ik shit ping tijden.. :(

ze waren daarvoor retesnel..

mwah komt wel weer goed hehe >:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

De snelheid is hier in Tilburg nog gewoon goed hoor, lekker 300 kilobyte/sec downloaden en ping 30...

Maar ze hebben dus nog steeds niet hun zaakjes op orde want m'n PC heet nog steeds cp11550-b.nodemove.home.nl en dat klopt dus niet.

Verwijderd

Klopt, zal waarschijnlijk begin volgende week gefixed zijn!

Vanwegen het onderhoud zijn er tijdelijk andere dhcp leases aangemaakt.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb nog steeds hetzelfde IP :7

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Kettrick
  • Laatst online: 02:47

Kettrick

Rantmeister!

* Kettrick ook

ik heb trouwens geen last van slechte pings ofzo.

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:23
bij ons in tilburg ligt @home er vanaf woensdag al uit.

Server staat op DHCP.
Ik heb inmiddels gezien dat het oude ip dat we meer als 1.5 jaar hebben gehad aan een andere hostname hangt. Maar ik met mijn hostname (ook niet met nodemove) geen ip adres vinden (hij zegt dat de host niet bestaat). O ja ik heb het modem ook al een keer of wat gereset (helpt niet :( ) en aan een windows bak helpt ook niet.

ps. ik zit nu dus bij mijn ouders.

Verwijderd

Vreemd, ik heb gewoon DHCP. Echter kom ik er al dagen niet meer op vanaf hier. Ik stuur de hostnaam mee, dus ik zou eigenlijk een nieuwe lease met het nieuwe IP moeten krijgen.

Als ik mijn hostname ping, krijg ik dus een ander IP dan vroeger.

Als ik nslookup doe van mijn oude IP, zie je een andere hostname.

De IP's zijn dus idd verwisseld.

Vreemde is dat ik geen nieuwe lease krijg :?

Verwijderd

Voor crew is het helemaal gezellig. Sommige zaken zijn nl. IP-afhankelijk.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:59 schreef HlpDsK het volgende:
Precies! Op de zaak zijn ook verscheidene zaken IP-restricted. Die moet ik dus nu op een of andere manier iemand anders laten aanpassen.

Als ons nou even vantevoren wordt doorgegeven welk IP adres we over een tijdje gaan krijgen, scheelt dat veel gezeik.

Morgen maar eens richting Tilburg gaan om 't op te lossen, zodat ik wel een lease krijg. :(

Nog meer mensen die, hoewel ze DHCP hebben, blijkbaar geen nieuwe lease krijgen? Kabelmodem resetten?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 16 juli 2001 00:59 schreef HlpDsK het volgende:
Dat is wel balen.

Stel je voor dat iemand die eigenlijk niet gebanned was plotseling het IP van mdenie heeft :P

* Destruction heeft nog steeds het zelfde IP :7

No Complaints About @home Yet, hoewel ze die mailserver nou wel eens een keertje moeten gaan fix3n. :(

Verwijderd

Okay ik ben nu dus naar Tilburg getreind om dit te fixen maar 't wil dus niet lukken.

Ik draai hier een mooie OpenBSD machine die leases netjes via DHCP aanvraagt. De hostname wordt opgestuurd.

Echter zie ik dus dit in m'n logfiles:
Jul 16 08:52:04 CP26854-A dhclient: Can't bind to dhcp address: Address already in use
Jul 16 08:52:04 CP26854-A dhclient: exiting.
Zit er nou een of andere pipo mijn nieuwe IP adres statisch te gebruiken ofzo?

Kabelmodem resetten is lastig omdat die bij een huisgenoot op de kamer staat (en die is op vakantie).

't Ligt hier nu al een week plat :(

Verwijderd

hmmm... ik kom er inderdaad ook achter dat zowel mijn oude IP als mijn oude hostname niet meer aan mij toebehoren. Ik heb gelukkig wel een nodemove adres zodat het boeltje bij mij gewoon nog functioneert..

ze maken er wel weer een potje van daaro :(

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op vrijdag 13 juli 2001 22:54 schreef johnny appleseed het volgende:

[..]

Probeer eens ipconfig /all, dan krijg je ook je hostname :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

je kunt toch ook gewoon iets aanvragen van ****.2y.net en dat verwijst dan altijd door naar jou ip, ook al verandert dat elke dag.

Verwijderd

Is kabelmodem resetten nu perse nodig?
Dan moet namelijk de stroom hier in huis eens aan en uitzetten in de meterkast.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Wat maakt het nu uit of je IP veranderd is???

Als de snelheid maar goed is. Als je je ipadres op dynamisch zet heb je gewoon no problems. Die 5 sec die het uitmaakt met opstarten merk je toch niet. Repleyen in dit forum duurt zelfs langer!!

Als je een server hebt draaien weet je dat dit kan gebeuren. Moet je dan niet over gaan klagen imho.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 14 juli 2001 02:39 schreef Brian Dickens het volgende:
Pier:
[..]

Nou dan niet, dont even care ;)

Verwijderd

Wat maakt het nu uit of je IP veranderd is???
Als de snelheid maar goed is. Als je je ipadres op dynamisch zet heb je gewoon no problems. Die 5 sec die het uitmaakt met opstarten merk je toch niet. Repleyen in dit forum duurt zelfs langer!!

Als je een server hebt draaien weet je dat dit kan gebeuren. Moet je dan niet over gaan klagen imho.
Luister.

Ik heb net een Windowsbak aangesloten, DHCP en al, hostnaam goed gezet, zoals 't hoort dus.

En ook nu krijg ik _geen_ lease.

Dan ligt het probleem imho dus _niet_ bij mij.

Ik zit hier met een zielige Wish verbinding in te bellen omdat @home nu dus al bijna een week niet werkt. |:(

Dadelijk maar eens de stoppen eruit trekken ofzo in de hoop dat 't kabelmodem zich reset, en 't dan weer gaat werken ofzo.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik reageer dus op de mensen die op @home reageren, en een server thuis hebben staan.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 11:10 schreef TCT_Nexus het volgende:
Is kabelmodem resetten nu perse nodig?
Dan moet namelijk de stroom hier in huis eens aan en uitzetten in de meterkast.
Of je haalt de adapter er gewoon ff uit ... |:( :)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 12:37 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Of je haalt de adapter er gewoon ff uit ... |:( :)
Kabelmodem resetten is dus lastig omdat die bij een huisgenoot op de kamer staat (en die is op vakantie)...

Verwijderd

Okay. Kabelmodem gereset. Eerst gaf DHCP nog dezelfde fouten. Daarna kreeg ik een lease, maar wel in een "wrong transaction".

Die lease heb ik maar gewoon gehouden, want die werkt. Nog niet 100%, maarja.

Eindelijk!

• Xandrios
  • Laatst online: 17:33
Op woensdag 11 juli 2001 00:42 schreef FYA het volgende:
@home = :r
dit is dus echt bullshit !

je mag HEEEL blij zijn als je @home hebt !

ennu ze staan nie voor nix op #1 of 2 van de beste providers...

I O+ @home :) :)

hiero btw nooit probs in Almelo :9~ :) :9~ :)

Verwijderd

Ik ben nu al 2 jaar bij @home, nooit geklaagd, maar de laatste weken is het hier in Tilburg beroerd hoor! Sinds afgelopen donderdag staat mijn modempie te knipperen, hij komt gewoon niet meer online, heb hem al tich keer gereset, maar helemaal niks, helpdesk zegt dat er een storing is, maar zoals gewoonlijk weten men niet wat de storing is, hoe lang het nog gaat duren, etc, iemand toevallig dezelfde problemen?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 16 juli 2001 12:35 schreef Blue_White_Army het volgende:
Ik reageer dus op de mensen die op @home reageren, en een server thuis hebben staan.
* Destruction heeft een server staan, en nog steeds het zelfde IP :)

Me is verry happy :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Stond vanmorgen nog in de krant hier (Brabants Dagblad). Er schijnen honderden Tilburgers te zijn die sinds het onderhoud vorige week geen verbinding meer hebben. Het is toch wel erg dat ze nog geeneens fatsoenlijk onderhoud kunnen plegen...

Ik ben blij dat mijn verbinding tenminste nog normaal werkt... (wel afkloppen natuurlijk, want als je het over de duivel hebt...)

Verwijderd

Ik heb de vorige keer oo keen week zonder internet gezeten. En de helpdesk was overbelast dus ik kon niet melden. En nu krijg ik geen geld terug!

:r :r :r

Verwijderd

Het stond inderdaad in de krant hiero ja... stond ook iets over dat ze alle getroffen abonnees zouden gaan bellen :? yeah right, dat zal wel...
anyways, ik heb sinds vandaag wederom een ander ip nummer, maar nog steeds voorzien van nodemove.home.nl.. dus het zal nog wel niet afgelopen zijn.

Het viel me trouwens op dat sinds dat gezeur met dat onderhoud hiero er een hoop zaken niet meer lukken. Zo kan niemand meer mijn ftp server benaderen ( staat toch gewoon aan net als altijd ) en het resumen van files die ik ontvang werkt ook niet meer. File transfers opzetten gaat zonder problemen.

maarja, we wachten wel weer af he....

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

mmm, vanmorgen knipperde mijn modem. Ikke gebeld met @home, wordt er gezegd dat er problemen waren met de node????

Ok, ikke naar werk, dit topic lezen, en werd toch een beetje zenuwachtig. Toch maar ff gebeld naar @home, en gevraagd of dat mijn probleem iets te maken heeft met de problemen in tilburg. Volgens hun niet, stond los van elkaar ( kwoon in Den Bosch)

Toch maar ffkes de helpdesk gebeld en verteld dat ik op internet veel problemen had gelezen over omgeving Tilburg.

Hun lezing was het volgende;

Ze hebben groot onderhoud uitgevoerd om te zorgen dat er in de toekomst geen problemen meer zouden zijn :D. Helaas zijn hierbij fouten gemaakt, zodat sommige klanten geen IP adrs kunnen krijgen. Het is ook niet te zeggen wanneer dit opgelost zou zijn.

Dus, het kan nog wel ff duren.

En mijn modem knipperde vanmorgen ook :'(

Misschien dat ik mijn sig ff moet aanpassen.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 21:49 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

dit is dus echt bullshit !

je mag HEEEL blij zijn als je @home hebt !

ennu ze staan nie voor nix op #1 of 2 van de beste providers...

I O+ @home :) :)

hiero btw nooit probs in Almelo :9~ :) :9~ :)
waar in almelo???
mijn oom heeft @home op de aalderinkshoek en het sux daar echt.

Verwijderd

Jah klopt ze hebben als IPs in regio tilburg veranderd. Dus ik ga mailen. Check dit:
Beste medewerkers van @home,
Ik startte gisteren mijn computer weer op, zoals elke dag, en zie ik tot mijn grote verbazing dat ik ineens een ander ip heb. 217.122.13.0 ipv mijn normale 212.204.155.158. Ook was er een nieuwe nameserver ofzo. cp24135-a.nodemove.home.nl. Waarom hebben jullie dit gedaan als ik
vragen mag? Wat is/zijn de voordelen hiervan? Er mag best een technisch verhaal komen hoor.
Bij voorbaat dank,

Bas Botermans, tevreden @homegebruiker(Tilburg)
En dan krijgen we een reply:
Geachte heer Botermans,

Bedankt voor het versturen van uw email naar @Home. U heeft een ander IP
adres gekregen door een uitbreiding cq verandering op ons netwerk in
Tilburg.

Echter de door u vermelde IP adressen zijn allebei niet correct. Wij
verzoeken u dan ook om uw 'lease' te vernieuwen (via start --> uitvoeren
--> winipcfg), u zult dan een IP adres krijgen die start met 213.x.x.x,
deze is de correcte.

Onze excuses als u hinder heeft ondervonden.

Met vriendelijke groet,

@Home Nederland
Oftewel ze hebben alle IPs veranderd voor een 'upgrade' maar de voordelen weten ze niet :)
de IPs zijn er al wel. Je kan je toekomstige checken met tracert cpxxxxx-x.tilbu1.nb.nl.home.com dacht ik, iig dat met tilbu1 ding wat je eerst had. Daar staat al wel je nieuwe 213. nogwat IP.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmmm... m'n oude IP was 217.120.nogwat.nogwat, m'n nieuwe nodemove-IP is 217.122.1.213 en m'n cp11550-b.tilbu1.etc adres is -zie ik zojuist- aangepast naar 212.120.127.93

Nou, ik ben benieuwd wanneer ik weer m'n cp11550-b.tilbu1.nb.nl.home.com terugheb en weer van dat stomme nodemove-gedoe afben...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het ziet ernaar uit dat de problemen hier in Tilburg zijn opgelost. Ik ben van mijn nodemove.home.nl achtervoegsel af en heb gewoon weer m'n tilbu1.nb.nl.home.com in m'n bezit... :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Op vrijdag 20 juli 2001 09:19 schreef Brian Dickens het volgende:
Het ziet ernaar uit dat de problemen hier in Tilburg zijn opgelost. Ik ben van mijn nodemove.home.nl achtervoegsel af en heb gewoon weer m'n tilbu1.nb.nl.home.com in m'n bezit... :)
Me too. Maar vanochtend werkte het dus even weer niet, en nu weer wel. Lekker vaag, hoop dat dit wel de laatste keer was!

Verwijderd

idd ik ben ook weer gewoon mn normale ik met een ander ip :(
hoop trouwens niet dat het een echt statisch IP is, bij de traceroute is wel een ip bijgekomen, zou dit de dhcp server van @home ofzo ?

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 09:19 schreef Brian Dickens het volgende:
Ja inderdaad, ik heb ook weer me eigen hostname terug. Wel jammer dat hij nu aan een ander ip adres gekoppeld is, dat andere was zo lekker makkelijk te onthouden >:)

Ik zit nu alleen nog wel met het probleem dat het lijkt alsof incoming UTP requests geblocked worden. Simpel gezegd, mijn ftp server is niet te benaderen, als ik games host kan niemand joinen, en bij mIRC is het niet mogelijk om DCC file transfers te resumen... Zou dat de nasleep van die 'move' zijn :?

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 18 juli 2001 14:43 schreef BananeKoning het volgende:
Jah klopt ze hebben als IPs in regio tilburg veranderd. Dus ik ga mailen. Check dit:
[..]

En dan krijgen we een reply:
[..]

Oftewel ze hebben alle IPs veranderd voor een 'upgrade' maar de voordelen weten ze niet :)
de IPs zijn er al wel. Je kan je toekomstige checken met tracert cpxxxxx-x.tilbu1.nb.nl.home.com dacht ik, iig dat met tilbu1 ding wat je eerst had. Daar staat al wel je nieuwe 213. nogwat IP.
Wat is nou eigenlijk het probleem ?
Een ander IP tja als je gegarandeerd een statisch IP wilt neem dan een leaselijn ofzo.

• altiz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-09-2022

altiz

Als er heel veel mensen bijkomen op het @home netwerk wordt je geredirect naar een andere server, dat zorgt voor ip verschuivingen en dergelijke.

• JeroenT

JeroenT

hoi!

@ home moet als (alles een beetje werkt) zijn upload omhoog gooien.. naar 40kb\s ofzow.. werkt wat lekkerder.. donwload intereseerd me toch weinig omdat ik nooit op kazaa 468kb\s haal ofzow.. dus hoge download is voor mij onzin.. iso's haal je ook maar met 100 - 150 kb\s..
alleen van tucows en de proxy haal ik vette snelheid..
verder is het nu wel weer OK.. was vorige week errug ruk met hun dns servers hier..

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

Hier in heerlen nog niet gebeurd.

Half jaartje geleden voor het laatst
Pagina: 1