Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels een (volgens mij) prachtige set aangeschaft:

1 x Marantz: SR7011 9.2-kanaals AV-receiver

2 x Klipsch RP-260F (Voor)
1 x Klipsch RP-440C (Center)
2 x Klipsch RP-240S (Surround)
2 x Klipsch RP-150M (Boekplank - achter)
1 x Klipsch R-112SW (Subwoofer)
2 x Klipsch RP-140SA Elevation Speaker (Voor Atmos)

Alle wordt verbonden met Oehlbach: SP-25 Luidsprekerkabel (2 x 2,5 mm)

Ik wil met deze set een 7-1-2 opstelling gaan maken, en zoek nog een 4k Blue ray speler met uiteraard Atmos ondersteuning.

De situatie is als volgt.
Nieuwbouw woning met prefab kelder van 6x3 meter.
Kelder is volledige geïsoleerd aan de buitenkant en voorzien van vloerverwarming, tevens denk ik eraan om boven de stoelen een infrarood paneel te hangen voor extra behaaglijke warmte.

Ik ben niet helemaal leek maar heb absoluut wel advies nodig……

Welke 4K beamer zouden jullie adviseren?

Tevens welke blue ray speler adviseren jullie, budget ergens rond de ± € 700,-
Ik denk aan de : Panasonic DMP-UB900 of hoort dat in een ander topic?

Andere dingen waar ik, buiten de inrichting van de kelder waar uiteraard ook nog aandacht moet worden besteed aan de akoestiek, nog dingen waar ik rekening mee moet houden?

Dank alvast.

Gr, Arie

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op zich heb je helemaal geen dure Oehlbach-kabel nodig. Ik neem aan dat je met je thuisbioscoop vooral digitale bronnen zult bekijken en dan komen die enen en nullen niet beter door met een dure kabel, dan bij een goedkopere.

De DMP-UB900 wordt goed beoordeeld. Zelf wilde ik niet zoveel geld uitgeven aan een dure UHD-speler en ben ik voor de LG UP970 gegaan. Een stuk goedkoper en Dolby Vision. Als je niet perse de analoge uitgangen van de UB900 nodig hebt, kan je ook voor de technisch vrijwel gelijke, maar goedkopere UB700 gaan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie Jorgen : De kabels zijn echter al aangeschaft. De Panasonic kijk ik nog even na. Dan is er nog de belangrijke vraag ... welke beamer 4K 3D is zeer geschikt om films te kijken in een volledig donkere kelder?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:02

FeaR

In GoT we trust

Veel tekst in de TS, maar niet de inhoud zoals we op GoT verwachten. Een topic als deze hoort in Consumentenelektronica Aankoopadvies thuis. Als je daar een topic opent komt er een template tevoorschijn om een topic te maken in de vorm die we graag zien. Dus met meer eigen inzet, vernoemd budget, short list, et cetera.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.