Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

opzoek naar stille mini Itx cpu cooler voor gaming

Pagina: 1
Acties:

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-11 15:13
Ik wil een nieuwe small form factor build maken. Ik heb mijn zinnen gezeg op een Phanteks Evolv Shift Zwart. Ik wil de case horizontaal plaatsen. De meeste onderdelen heb ik al in huis en zet ik over van mijn huidige build. Echter past mijn x61 kraken (met 280mm radiator) niet in deze case. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe koeler, het budget maakt even niet uit.

Overige componenten in case
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 318,-€ 318,-
1Gigabyte GA-Z270N-WIFI€ 133,15€ 133,15
1Phanteks Evolv Shift Zwart€ 103,50€ 103,50
1Corsair SF600€ 110,90€ 110,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 665,55

Zit verder een 1070 in met een lengte van 332mm.

Gebruik:
  • 4k gaming
  • Niet overklokken!
  • Films etc het is een media pc. Aangesloten op TV in de woonkamer, daarom is het belangrijk dat de koeler met name idle geruisloos is. Ik kan me storen aan het geruis van een pc tijdens bijvoorbeeld de climax van een film. De koelder moet goed genoeg kunnen koelen met gamen zodat ik niet gek wordt van het geluid (zoals mijn oude Radeon 290x waardoor iedereen in de kamer harder moest gaan praten zodra er ook maar een beetje load op kwam).
Eisen:
  1. Stil (liefst passief als dat mogelijk is en de case fan niet gek wordt). Momenteel maakt mijn x61 te veel geluid. Ik kan eventueel stock fans vervangen door premium stille fans in geval van een radiator.
  2. Ingebrepen fancontroller is altijd wenselijk
  3. Een beperking is dat de hoogte van de cpu koeler minder dan 8cm moet zijn volgens de review bij de case. En een cpu waterkoeling met radiator zou slecht tot niet passen bij een dusdanig grote videokaart. Daarom zijn er maar een paar opties over. De passieve fans met deze beperkingen lijken me niet geschikt voor gaming of stil. Ik ben benieuwd of jullie nog goede suggesties hebben voor mijn probleempje :) Een nieuwe GPU kopen is niet wenselijk.
  4. Budget voor deze vraag -200E

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
pricewatch: Corsair Hydro H80i v2. Je hebt trouwens een Z370 moederbord nodig voor de 8700. Z270 is niet compatible en ja ik weet dat het socket dezelfde naam heeft, maar het is niet hetzelfde socket.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
pricewatch: Noctua NH-L9x65
pricewatch: Noctua NH-L12S

Ik heb zelf de NH-L9i en kan niet horen of m'n pc aan staat of niet. Wordt onder load wel hoorbaar, maar de mate waarin kan je zelf instellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Jesse op 06-11-2017 15:06 ]

• karschoo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-11 15:13
@youridv1 holy crap... bedankt voor je mb opmerking XD! Bedankt voor je hydro 2 suggestie. Echter ben ik erg geïnteresseerd in de noctua L12s van @Jesse. Ik ga die bestellen, in de hoop dat het voldoende is. Beiden bijzonder erg bedankt voor de hulp!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:26
Mooie kast! Ik ben zelf voor een Silverstone Fortress gegaan...vond de Phanteks toch iets te groot voor in de woonkamer. Heb alle fans vervangen voor die van een Noctua. Als CPU koeler heb ik gekozen voor een Noctua NH-L12. Kon alleen de bovenste fan niet laten zitten vanwege de hoogte. De Noctua NF-A12x15 PWM 120m paste gelukkig wel aan de binnenkant van de case en dient tevens als intake fan. De bovenste fan kon ik gelukkig elders in de kast hergebruiken.

Moet zeggen dat hij nu oorverdovend stil is

Hier de link https://nl.hardware.info/usersystemen/27296/htpc-a-gaming