Kabelmodem vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb Chello.

Als ik ga uploaden naar mijn site bijvoorbeeld dan loopt mijn ping tijd op tot 5000 ms (normaal dus 20ms) en valt er niet meer te surfen.

Is dit normaal en een aanti upload regeling van UPC :r of is er iets anders mis :?

Meer mensen met dit toch wel vervelende probleem want een normaal internet gebruiker kan bijvoorbeeld normaal morpheus draaien en wij hadden zo ineens een hele dag zonder internet gezeten omdat het programma zonder dat wel het zagen aan het uploaden was.

Verwijderd

Das wel vreemd hier werkt alles goed en dus normaal.
Mischien een verkeerde instelling bij de config van de netwerkkaart(full- in plaats van half-duplex)?

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
is allemaal full en draait op win2k adv server. moet goed zijn toch ?

Verwijderd

Ik heb ook wel es een spel voor iemand op 20 geocities account's gezet, en bij deet internet het dan alleen hartstikke klote traag

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
hij stond op auto detect zie ik, ik heb em nu geforceerd naar full dupl.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

offtopic:
[quote]
2 x 32 bit = 64 bit. Oh dus zo werkt die x86-64 architectuur
[/quote]

ik denk het niet hoor.. pak je rekenmachine maar en reken maar uit. 2 * 2^32 != 2^64 |:(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
:'( het helpt dus niks.

Iemand anders een idee ? of hoort het zo ?

Ik zit btw op Chello Zutphen als ik nedstat moet geloven.

Verwijderd

offtopic:
[quote]
Op dinsdag 10 juli 2001 20:07 schreef Master_Egg het volgende:
[offtopic]
[..]

ik denk het niet hoor.. pak je rekenmachine maar en reken maar uit. 2 * 2^32 != 2^64 |:(

[/offtopic]
[/quote]

Het klinkt leuk en het is een maar een ondertitel.

Weer ontopic

je moet hem iedergeval niet op full duplex zetten.
Herinstall de hap eens een keertje.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
>> IT <<

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Je upload gewoon 'zo snel', dat de replies voor andere packets over het internet nauwelijks er door komen.

Een vriend van me had precies hetzelfde, als ie zijn upload op 12KB/sec beperkte had ie nergens last van.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:02
moment |:(

zo.. nu de uitleg voor deze anders flame/troll.

Als je upload, dan gaat heel je upload stream vol zitten, je upload zo snel mogelijk en aangezien 16 kb/sec zo behaald wordt, zit je upstream meteen vol.

Wat gebeurd er nou als je gaat uploaden?
je stuurt aan een stuk door packets naar die FTP server toe, die packets komen daar aan en er wordt een packet teruggestuurd dat dat packet goed is aangekomen.

Zo gaat dat door totdat alle packets aangekomen zijn, of totdat de transfer verbroken wordt.

Als je nu tijdens het uploaden ineens gaat pingen, wat je dan doet is je stuurt packets naar een server. Die server stuurt dat packet terug via dezelfde route zogauw het daar aangekomen is. Als je upstream al helemaal vol zit door die upload (die al zo klein is) en er moet ineens een ping packet doorheen, dan komt er er moeilijk doorheen, dus hoge pingtijden. en dat dat 3000 ms is, tja.. dat haal je makkelijk

probeer het eens andersom

begin te pingen naar een site
ping <x.x.x.x> -t

dan ineens een grote download op max snelheid, dus iets van ftp.chello.nl liefst een ISO van 650 Mb, kijk dan ineens je ping omhoog schieten, omdat je up/downstream dan hartstikke vol zit.

Zo zit het dus, niks geks aan de hand. je verbinding is niet oneindig breed.. en zelf pingen neemt bandbreedte in beslag, ook al is het niet veel.

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1