Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Backup internet mogelijk op mijn fritzbox 7369?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
Mijn vraag
Is het mogelijk om een "backup" internetprovider aan te sluiten op mijn fritzbox 7369?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Momenteel heb ik een vdsl verbinding van RoutIt, deze komt binnen op mijn fritzbox 7369 (DSL 1).
Lan 1 gaat naar mijn patchkast.
Afbeeldingslocatie: https://www.xs4all.nl/upload/0a6a8301-d56a-499f-b387-9e7ee9bf4ad6_7369.png

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik krijg het niet helemaal duidelijk of het mogelijk is, maar ik wil een "backup" internetprovider ernaast leggen, ik heb begrepen dat ik een dongel kan aansluiten d.m.v. een sim kaartje, deze zou ik in de USB poort kunnen plaatsen. Maar dit is natuurlijk verre van ideaal, maar wel een meegenomen optie.

Nu wil ik graag een extra lijn ernaast leggen, puur voor backup mocht routit wederom uitvallen zoals afgelopen zaterdag.
RoutIt valt tegenwoordig onder KPN, dus kpn valt al weg van mijn lijstje. Ik zat te denken aan bijvoorbeeld ziggo, maar ik krijg het maar niet duidelijk hoe ik de route moet laten verlopen om het via de fritzbox aan te sluiten.

Het gaat mij niet om de snelheid die ik erbij geleverd krijg, ik probeer het echt als een backup lijn te gebruiken, zelfs al kost het mij 100 euro in de maand extra.

Tips/advies is zeker gewenst!