BTC getransferred uit oude wallet, BCH claimen lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deusexmachina
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-04-2024
Goedemiddag!

Afgelopen week herinnerde ik me dat ik in 2013 tijdens een avondje prutsen met bitcoins voor een klein bedrag heb aangekocht en dat er best nog wel eens een wallet op mijn oude laptop zou kunnen staan. Nu heb ik gister dat oude beestje weer eens opgestart en ja hoor! Een multibit classic wallet. Na wat onderzoek bleek multibit hopeloos verouderd en heb ik de private key 'gesweept' (nog even wennen aan alle termen 8)7 ) met Electrum. Missie geslaagd, de BTC staan erop.

Vervolgens wilde ik de bijbehorende BHC claimen, de handleiding die ik heb gevolgd is:

https://electrum.org/bcc2.txt

Bijbehorende gevolgde stappen:
- electron cash is geïnstalleerd en een wallet aangemaakt.
- (mac): Wallet->private key->sweep
- invullen private key & sweep
- broadcast

Na de transactie gebroadcast te hebben staat er 'not verified'. Ben ik nu ongeduldig en moet ik wachten of gaat er iets fout?

Op internet lees ik ergens:
".... You probably need to make certain Electron is not re-using blockchain_headers or anything else from the Electrum side of things. I had the same issue using Electrum as a BCC wallet ....."

Helaas begrijp ik dat niet helemaal.. :?

Beste antwoord (via deusexmachina op 19-12-2017 15:49)

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Als ik het goed begrijp gaat Electrum en Bitcoins prima en ontstaat het probleem bij Electron cash en het verzenden van BCH?

Ook een lichte client moet delen van de blockchain lezen/downloaden, die laadt hij de volgende keer in om tijd te besparen zodat hij alleen de nieuwe blokken hoeft te verwerken. Ik denk dat de uitleg bedoeld dat Electron cash soms de Electrum bestanden op de computer inleest omdat het bijna hetzelfde programma is (het is een vrij recente fork,) maar dit is natuurlijk de verkeerde blockchain (die van BTC en niet die van BCH.)

Wat je zou kunnen doen is:
1 Een andere BCH client gebruiken die niet conflicteerd met Electrum
2 Een andere computer/VM voor BCH gebruiken waar Electrum niet op staat (een optie als je de BCH bijvoorbeeld wil verzenden naar een exchange)
3 Van Electrum de blockchain bestanden verwijderen (LET OP: goed je wallet en private keys backuppen voordat je dit doet.)

Het zou ook nog gewoon kunnen dat je niet genoeg transactie fee hebt meegestuurd of dat je internet het niet doet.

Het feit dat Electron Cash deze problemen kent en de Electrum developer expliciet aangeeft dat hij niks met deze client te maken heeft komt wat mij betreft niet zo goed over..

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Als ik het goed begrijp gaat Electrum en Bitcoins prima en ontstaat het probleem bij Electron cash en het verzenden van BCH?

Ook een lichte client moet delen van de blockchain lezen/downloaden, die laadt hij de volgende keer in om tijd te besparen zodat hij alleen de nieuwe blokken hoeft te verwerken. Ik denk dat de uitleg bedoeld dat Electron cash soms de Electrum bestanden op de computer inleest omdat het bijna hetzelfde programma is (het is een vrij recente fork,) maar dit is natuurlijk de verkeerde blockchain (die van BTC en niet die van BCH.)

Wat je zou kunnen doen is:
1 Een andere BCH client gebruiken die niet conflicteerd met Electrum
2 Een andere computer/VM voor BCH gebruiken waar Electrum niet op staat (een optie als je de BCH bijvoorbeeld wil verzenden naar een exchange)
3 Van Electrum de blockchain bestanden verwijderen (LET OP: goed je wallet en private keys backuppen voordat je dit doet.)

Het zou ook nog gewoon kunnen dat je niet genoeg transactie fee hebt meegestuurd of dat je internet het niet doet.

Het feit dat Electron Cash deze problemen kent en de Electrum developer expliciet aangeeft dat hij niks met deze client te maken heeft komt wat mij betreft niet zo goed over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:19
Is dit je uiteindelijk nog gelukt? En zo ja hoe? Ik heb ook nog een oude multibit wallet, waarvan het inmiddels de moeite waard is om te kijken of ik de BTC er nog af kan krijgen. En bij voorkeur natuurlijk ook de BCH, dat is inmiddels ook al de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deusexmachina
Allereerst excuses voor de late reactie!

Mijn BTC heb ik inderdaad uit de multibit wallet naar een nieuwe wallet verzonden. @Lapa, ik heb de private key van mijn multibit wallet gepakt en vervolgens de wallet 'gesweept' met een electrum wallet.

Vervolgens heb ik diezelfde Private key (van multibit wallet) gebruikt om de BCH te sweepen met een electron cash wallet. Bedankt nog voor de info @Krankenhausen! Ik denk dat ik uiteindelijk gewoon te ongeduldig was, na meer dan een week wachten verschenen de BCH's gewoon in mijn wallet. Na het lezen van jouw kritiek (en van anderen) wilde ik die BCH eigenlijk gelijk doorsturen naar een goede wallet.

Dingetje is nu alleen dat ik geen transacties met die electron cash wallet kan verzenden, hij lijkt maar niet te verbinden met een server. Ook niet als ik handmatig een server instel. Wil ik een transactie doen, dan krijg ik de melding error: Server did not answer. Het lijkt me dus vrij duidelijk dat ik niet verbonden ben. Ik heb alleen geen flauw idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deusexmachina
Na een beetje prutsen is het versturen van de BCC ook gelukt... Hij selecteerde automatisch de verkeerde server!