Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Narev
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-11 02:12
Dag tweakers

Ik ga volgend jaar verhuizen en voor mijn nieuwe woning ben ik opzoek naar een mooie alarm oplossing. Nu zijn er een hele berg diy oplossingen die je zelf kunt instaleren zoals woonveilig, smart alarm ed. Maar wat mij niet duidelijk wordt is of deze nu ook eenvoudig te integreren zijn in andere domotica apps zoals bijv home assistent.

Het liefste stuur ik mijn alarm volledig aan via een dergelijke app via een eigen api oid en doe ik zo weinig mogelijk in apparte apps/websites. Ik zou er voor kunnen kiezen om dan te gaan voor een volledig zelf gemaakte oplossing maar wat ik dan weer wel fijn vind aan de bestaande oplossingen is dat je de keuze hebt om je aan te melden bij een meldkamer. Immers is het toch lastig om deze en gene te alarmeren wanneer je zelf op vakantie bent aan de andere kant van de wereld.

Tevens wil ik niet perse vast zitten aan 1 leverancier van componenten het zou mooi zijn als je zelf onderdelen bij elkaar kan zoeken zonder dat deze allemaal van dezelfde leverancier moeten zijn.

Zijn er mensen met ervaringen met het implementeren van een dergelijk alarm systeem of die mij misschien van nog meer leesvoer kunnen voorzien?

Verwijderd

Wat let je om dit op basis van Sonoffs/ESP8266's te doen met een stapel HC511 PIR-sensoren? Keurmerk zul je niet krijgen, maar het is goed te doen en kost geen klap :)

• Narev
@Verwijderd Dat zou idd al iets zijn, maar de reden voor een prefab alarm systeem is eigenlijk de meldkamer. Misschien zou ik mijn vraag anders moeten stellen. Is het mogelijk om zelf je alarm systeem te kunnen maken en toch aangesloten te zijn op een meldkamer (liefst per maand opzegbaar). Ik hoef alle poespas die bij het alarm systeem komt niet dat regel ik zelf wel, maar die meld kamer dat is lastig :P

Edit: En bijkomend voordeel is wel dat de prefab systemen ook rekening houden met stroomstoringen ed zodat je je daar niet druk over hoeft te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Narev op 06-11-2017 13:13 ]

Verwijderd

Volgens mij bijten je eisen elkaar nogal.... :)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:46

paQ

https://dev.netatmo.com/e...es/technical/introduction

:)

Niet 100% zeker of hun security producten daar ook in vallen.

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 06-11-2017 15:39 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Narev
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:36:
Volgens mij bijten je eisen elkaar nogal.... :)
Ook wanneer ik het systeem alleen maar wil uitlezen/wanneer het systeem mij events stuurt? Liefst dan wel via een webservice of mqtt topic?
Pagina: 1