Acties:
  • +2 Henk 'm!

• homme2204
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-07 20:35
Hoi Tweakers,

Gezien de recente release van de GTX1070 TI en de tot dusver bekende prijzen bij webshops in de pricelist wou ik mensen die er over nadenken een nieuwe GPU te kopen adviseren ook eens bij de fabrikanten zelf te kijken naar de prijzen. Sommige fabrikanten verkopen hun GPU's namelijk ook gewoon via hun eigen sites, en dan altijd voor de advies prijs. Gezien de markt nogal raar loopt, betekent dat in veel gevallen dat je bij een fabrikant zelf goedkoper uit bent. Óók voor de kaarten die al langer op de markt zijn. Daarnaast behoud je gewoon dezelfde rechten, garanties en consumentenrechten en voorwaarden als bij je willekeurige Europese webshop.

Zo is de gehele GTX1080TI line-up in de pricewatch duurder dan op eu.evga.com. Dit geld ook voor de gehele 1070TI lineup en sommige modellen uit de reguliere 1070 en 1080 modellen. Kan de moeite waard zijn dus =) In dit specifieke voorbeeld gaat het al snel om €30 tot €100+ per kaart in de pricewatch t.o.v. fabrikant zelf.

Ook zijn ze daar uberhaupt allemaal te bestellen waar de keuze in de pricewatch minimaal is, zeker rondom releases. Zo zijn er 14 1080TI modellen te (pre-)orderen waar er slechts 8 in de pricewatch staan waarvan slechts 6 ook daadwerkelijk prijzen bekend zijn.

Gezien ik hier nooit iemand over hoor/zie maar wel veel mensen lees klagen over de soms absurde prijzen, dacht ik het hier maar even neer te schrijven.

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-09 12:00
Heb je een lijstje waar de prijzen opstaan van de verschillende winkels?
Fabrikant Vs goedkoopste Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:58
"Sommige fabrikanten verkopen hun GPU's namelijk ook gewoon via hun eigen sites"

Welke dan? Ik check net de sites van EVGA, MSI, Sapphire, ASUS, Gigabyte en Club3D. EVGA lijkt hier de enige van te zijn die dit doet. (en Club3D verkoopt blijkbaar geen videokaarten meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homme2204
Flamesz schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:17:
"Sommige fabrikanten verkopen hun GPU's namelijk ook gewoon via hun eigen sites"

Welke dan? Ik check net de sites van EVGA, MSI, Sapphire, ASUS, Gigabyte en Club3D. EVGA lijkt hier de enige van te zijn die dit doet. (en Club3D verkoopt blijkbaar geen videokaarten meer)
Van EVGA weet ik het zeker. Dat er anderen zijn was eigenlijk meer een aanname van 'als EVGA het doet is er vast ook nog wel een andere' die misschien achteraf bezien niet juist is. Had wel enkele fabrikanten opgezocht maar die bleken daar niet aan te doen. Anderszijds wou ik het ook weer niet in een 'koop je kaart bij EVGA' post van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homme2204
SilencMol schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:05:
Heb je een lijstje waar de prijzen opstaan van de verschillende winkels?
Fabrikant Vs goedkoopste Tweakers.
Heb er geen lijst van gemaakt. Simpelweg in de pricewatch gefilterd op EVGA en gtx 1080ti in een venster met in een venster ernaast de site en prijzen van EVGA. Alleen het Reference model bleek goedkoper in de pricewatch van al die modellen.

Van de 1070TI's is momenteel slechts 1 EVGA model in de pricewatch beschikbaar. Die kostte daar last I checked 600 euro, tegenover 509 bij EVGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11-09 12:00
kaarten op fabrikanten site
EVGA GefForce GTX 1070 gaming 450
EVGA GefForce GTX 1070 Ti SC gaming 480
EVGA GeForce GTX 1080 GAMING 580
EVGA GeForce GTX 1080 Ti SC 800

zelfde kaarten op Tweakers
EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 472
1070ti niet leverbaar n.v.t.
EVGA GeForce GTX 1080 8GB SC GAMING ACX 3.0 579,45
1080ti niet leverbaar n.v.t.

Goedkopere alternatiefen op tweakers
Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB (rev. 2.0) 447
Inno3D GeForce GTX 1070 Ti X2 484
Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G 499
Palit GeForce GTX 1080 8GB DUAL OC 527
Gigabyte GeForce GTX 1080 WINDFORCE OC 544
Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 762,40
7-11-2017

1070 is goedkoper op tweakers.
voor de 1070ti heeft het wel zin, al helemaal als je geen inno3D wilt.
1080 is goedkoper bij tweakers.
1080ti is bij alternatieve merken dat leverbaar zijn wel een goedkopere.

In iedergeval leuk dat je het hebt gevonden. In de tijd dat de prijzen nog erger waren.

[ Voor 10% gewijzigd door SilencMol op 07-11-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
De 1070Ti is nieuw, dus een beetje flauw om een EVGA 1070ti op te noemen waar maar 1 (notoire) aanbieder is. Wacht even tot de prijzen zijn gestabiliseerd zijn / meer aanbieders zijn. In de VS is dezelfde kaart al net zo duur bij EVGA als bij Amazon, en ik verwacht dat dat in Europa niet gek veel anders zal worden.

Ik heb net even door alle EVGA 1080ti gebladerd op Tweakers / EVGA :

Je kan eigenlijk geen directe vergelijkingen maken - het ene product is bij de leveranciers van Tweakers niet op voorraad, en het andere bij EVGA. Geen voorraad vertekent prijzen.

Bij de 1070 is de founders edition/hybrid goedkoper bij EVGA, maar de SC2 gaming en FTW2 weer duurder.

Oftewel, het gaat beide kanten op. Fabrikanten zijn een optie, maar niet altijd goedkoper / hebben ook leverproblemen.

Dat je trouwens verder moet kijken dan alleen de Pricewatch is (hopelijk) bekend. Shops betalen Tweakers om in de Pricewatch te komen, en zeker niet alle shops staan erin.

[ Voor 64% gewijzigd door Nat-Water op 07-11-2017 12:34 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Pagina: 1