Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Mijn vraag
...
Hallo allen,

Ben op zoek naar een grote gsm met tenminste een 6 Inch scherm,dit wegens slechtziendheid.
Ik ben op de hoogte van het feit dat je smsjes en websites kunt vergroten, maar dat vind ik persoonlijk onhandig.
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Heb op dit moment een huawei ascend, en is, dacht ik, 5 inch. En dit begint problematisch te worden. Ik moet geen pijlsnelle telefoon hebben, want hij wordt toch meestal maar gebruikt om te bellen, het occasionele spelletje, en als camera. Ik wil wel goed geluid ( dus GOEDE oortjes) en een degelijke camera
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Eigenlijk ben ik nog maar net aan het rondkijken, dus ik heb gemerkt dat de meesten ofwel peperduur of relatief goedkoop zijn. Een echte midrange is er volgens mij niet. Vandaar dat ik opensta voor chinese merken, zolang ze kwalitatief in orde zijn.

Ik heb al de Xperia Xa1 bekeken, maar volgens mij is het scherm geen 6 inch omdat je met die grote bedels zit aan de boven en onderkant.

Max budget dat ik wil spenderen is 400 euro. Moest ik nu een geweldig toestel vinden voor 450 ga ik niet moeilijk doen maar dat is echt het maximum.

Alvast bedankt voor eventuele informatie.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SilencMol
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-10 09:39
MAZE Alpha 4G 149 euro ex. btw op Gearbest.

Camera is niet de beste, maar na de update is het beter geworden.
Review van mede-tweaker.

[ Voor 50% gewijzigd door SilencMol op 06-11-2017 12:56 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:47
Acemath schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:41:
Ik heb al de Xperia Xa1 bekeken, maar volgens mij is het scherm geen 6 inch omdat je met die grote bedels zit aan de boven en onderkant.
De vermeldde schermgrootte is normaal altijd de effectieve schermgrootte (mits kleine afwijkingen). De bezels hebben daar niks mee te maken.

Verder is het aanbod van ultragrote modellen, de zogenaamde phablets, meestal groter in de Oosterse landen.

[ Voor 12% gewijzigd door D-Three op 06-11-2017 12:56 ]

• Acemath
D-Three schreef op maandag 6 november 2017 @ 12:55:
[...]

De vermeldde schermgrootte is normaal altijd de effectieve schermgrootte (mits kleine afwijkingen). De bezels hebben daar niks mee te maken.

Verder is het aanbod van ultragrote modellen, de zogenaamde phablets, meestal groter in de Oosterse landen.
Ik heb een phablet in mijn handen gehad, maar lag het aan de manier hoe het toestel in elkaar stak, maar ik vond het lomp. Waarschijnlijk omdat het toestel breder was dan lang. En ik heb grote handen ;)

Aan de persoon die me de vergelijkingslink stuurde, dat is het bewijs van wat ik bedoelde. Die goedkope zijn waarschijnlijk niet veel waard, terwijl de midrange beperkt is. En dan nog merendeel in die link is hetzelfde toestel maar met andere kleuren.

[ Voor 18% gewijzigd door Acemath op 06-11-2017 13:11 ]

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:24

KrazyJay

Xiaomi is geen verkeerd merk. Mist wel LTE (4G) Band 20, maar verder is het een goed merk met een relatief groot marktaandeel. Lenovo is ook geen verkeerd merk, maar minder goed met de updates, al kan je op dat toestel LineageOS zetten.

• Acemath
Alvast bedankt voor Info.

Welke shop heeft de grootste keuze? Binnen de benelux is het huilen met de pet op.

Verwijderd

Gearbest, banggood, ibuygou enz..

• Tonkowonko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-11 12:02
Al aan een LG G6 gedacht, erg gunstig geprijsd namelijk! Als je de Google pixel camera erop installeert heb je gelijk ook een stuk betere camera. Enige waaraan die niet voldoet is de 6+ inch alleen het verschil met 5,7 inch is nou niet bepaald groot.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:47
Acemath schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:03:
[...]

Ik heb een phablet in mijn handen gehad, maar lag het aan de manier hoe het toestel in elkaar stak, maar ik vond het lomp. Waarschijnlijk omdat het toestel breder was dan lang. En ik heb grote handen ;)
Is toch logisch? :? Een groter toestel is meestal breder dan een kleiner toestel met dezelfde screenratio?
Acemath schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:06:
Alvast bedankt voor Info.

Welke shop heeft de grootste keuze? Binnen de benelux is het huilen met de pet op.
Je kan ook kijken net onder de 6 inch, dan is het aanbod net iets groter, zoals de Huawei Mate 10 Lite bijvoorbeeld.

Verder kan je verschilende toestellen vinden via de zoekfunctie van gsmarena en kimovil. Let wel op dat toestellen die niet verkrijgbaar zijn in Europa dikwijls ook bepaalde frequenties niet ondersteunen of dat bijvoorbeeld de Play Store ontbreekt. In het laatste geval kan een custom rom uitkomst bieden maar dan moet je daarmee wel overweg kunnen natuurlijk. Wil je custom roms dan raad ik altijd aan om een toestel met snapdragon cpu te nemen en eens te kijken op xda of er roms beschikbaar zijn.
Pagina: 1