Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991915

Topicstarter
Goedendag!

Ik ben voor een opdrachtgever bezig met een overzicht van de PDF bestanden die op de website staan. Ik wil hiervoor in excel een overzicht maken van alle PDF titels. Momenteel heb ik de URL, waarin verschillende onderdelen zitten die eruit moeten worden gehaald om zo de titel van het PDF document over te houden. Ik gebruik Excel 2016, in het Nederlands.

Voorbeeld URL's
documenten/algemeen/diversen/jaarverslag-2016.pdf.
documenten/algemeen/vergadering-2016-07-01.pdf

Het probleem is dat er meerdere slashes '/" in de URL zitten, en dat dit aantal niet altijd hetzelfde is. Wat ik nodig heb is alle tekst tussen de laatste slash en het einde van de URL (dus eindigend op .pdf). Momenteel ben ik tot dit gekomen:
=LINKS(A1;VIND.ALLES(TEKEN(1); SUBSTITUEREN(A1; "/";TEKEN(1)* LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1; "/"; ""))))-1), maar deze geeft een #WAARDE! fout.

Kan iemand mij uit de brand helpen?

Groet,

JNeu

Beste antwoord (via Anoniem: 991915 op 06-11-2017 14:35)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
je was er bijna d:)b

probeer dit eens?
code:
1
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("|";SUBSTITUEREN(A1;"/";"|";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;"/";"")))))

Wat het doet (rechts naar links)
LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;"/";"")) – Tel het aantal slashes in A1
SUBSTITUEREN(A1;"/";"|";... – Vervang alleen de laatste slash ( / ) door een pipe ( | )
VIND.ALLES("|";... - Zoek de absolute positie van de vervangen | (dat was de laatste slash)
RECHTS(A1;LENGTE(A1) - Toon alle tekens achter die |

schaamteloos gejat van stackoverflow (wel even aangepast naar NL :+ )

Het gaat (uiteraard) mis als je in je URL ergens een "|" hebt zitten... Vervang in bovenstaande formule het pipe-teken deze dan met een ander karakter dat nooit in je URL voorkomt.

[ Voor 76% gewijzigd door breew op 06-11-2017 14:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
je was er bijna d:)b

probeer dit eens?
code:
1
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES("|";SUBSTITUEREN(A1;"/";"|";LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;"/";"")))))

Wat het doet (rechts naar links)
LENGTE(A1)-LENGTE(SUBSTITUEREN(A1;"/";"")) – Tel het aantal slashes in A1
SUBSTITUEREN(A1;"/";"|";... – Vervang alleen de laatste slash ( / ) door een pipe ( | )
VIND.ALLES("|";... - Zoek de absolute positie van de vervangen | (dat was de laatste slash)
RECHTS(A1;LENGTE(A1) - Toon alle tekens achter die |

schaamteloos gejat van stackoverflow (wel even aangepast naar NL :+ )

Het gaat (uiteraard) mis als je in je URL ergens een "|" hebt zitten... Vervang in bovenstaande formule het pipe-teken deze dan met een ander karakter dat nooit in je URL voorkomt.

[ Voor 76% gewijzigd door breew op 06-11-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991915

Topicstarter
Ontzettend bedankt! Deze doet inderdaad wat ik wil :)