Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 12:52
Dag allemaal

Eerst en vooral ik weet niet zeker of dit hier wel op de juiste plaats staat, als er een betere locatie is mag je het altijd verhuizen.

Ik ga binnenkort alleen wonen (met de vriendin) en was eens aan het kijken naar de mogelijkheden qua internet, tv-zenders, Netflix ,.. Dit allemaal in Belgie.

Ik zou graag aan andere mensen hun ervaring willen horen over wat de beste "goedkope" oplossing is.

Ik weet dat Telenet technisch de beste dienst geeft maar dan kom je voor (onbeperkt)internet en tv al op bijna €80 uit.
Terwijl als ik bv. internet zou nemen bij EDPnet (€39) en televisie bij Stievie (€10) of Telenet (€25) kom ik natuurlijk een stuk goedkoper uit.
We moeten niet veel tv zenders hebben maar willen toch wel de bekende basis zenders hebben. Het nadeel bij Stievie is dat alles via de gsm gaat en je dus ook bv een Chromecast moet hebben en dat zappen weer een extra beslommering wordt.
Er is ook de mogelijkheid om gratis naar VRTNU en VTM online te kijken maar dit is nog meer gedoe, ook de kwaliteit is daar niet echt goed te noemen.

Hebben jullie misschien suggesties of goede ideeën. Werkt dit allemaal goed samen?
Ik heb ook nog een raspberry pi 3 liggen, moest iemand hier een oplossing mee weten.

wp:Pana 9H pv: 13.4kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilm
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:34

ilm

Tijdje geleden voor hetzelfde gekeken. Zonder twijfel Scarlet trio - 39 euro per maand voor televisie, internet (50mbit) en telefoon.

Ik moest geen televisie hebben maar enkel internet + telefoon was ook 39 euro... iets met de huur van de kabel dat 10 euro koste maar inclusief was als je televisie erbij neemde. Toch wel blij dat ik ook televisie heb voor af en toe het nieuws en wat sport (standaard HD zenders zitten erin).

Het internet is meer dan snel genoeg met 500gb data wat ook meer dan genoeg is. Ik kijk veel netflix HD en ik kom aan 350-400gb per maand (ik check het eigenlijk nooit, voelt als unlimited voor mij). Telefoon gebruik ik niet (is VOIP).

Werkt allemaal prima, nog geen downtime gehad. Mogelijks is support wel minder als de dingen niet 100% verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-10 19:12
Ik kan mij aansluiten bij ilm. Bij Scarlet Trio krijg je beste bang voor buck. Vorig jaar de markt vergeleken en dit jaar niet veel veranderd.

Wel iets wat je best weet, ik Scarlet is het niet zo simpel om je PPPoE gegevens te bemachtigen, wat wel nodig is moest je je eigen router willen gebruiken. Indien je die gegevens wil hebben, moet je dit aan de technieker vragen, een andere manier is er niet meer.