[Beamer] Advies beamer voor gebruik bij schilderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11-09 12:30
Ik zoek een?
Beamer

Wat is je budget?
Eigenlijk Max €100,- (indien mogelijk)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het apparaat is een kerstcadeau voor mijn moeder. Ze vind het leuk om te schilderen en zou graag een beamer willen om een foto of plaatje op een stukje canvas te projecteren zodat ze de basislijnen met verf op kan zetten. De beamer hoeft daarom dus niet van hoogstaande kwaliteit te zijn, echter zou het wel fijn zijn als de foto een beetje scherp op het canvas kan komen.
Tevens zal ze de beamer gebruiken in een redelijk verlichte ruimte. (zolderkamer met dakkapel).

In deze kamer is eigenlijk geen computer aanwezig, dus het zou mooi zijn als ze een foto of plaatje op een usb-stick kan zetten en deze direct op de beamer kan openen. Ze heeft ook een Samsung Galaxy tablet, dus wellicht is er iets mogelijk om te koppelen via Wifi / Bluetooth ??

Ik heb zelf geen helemaal geen verstand van dit soort zaken, maar hoop dat iemand dit wel heeft.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur qua merk heb ik niet, al denk ik dat ik in de prijsklasse waarin ik zoek ook geen voorkeur zou moeten hebben. Via Coolblue beamercenter advies heb ik al kunnen lezen dat hij een hoge lichtopbrengst zou moeten hebben.

Verder had mijn moeder deze beamers gevonden:
https://www.maxiaxi.com/fenton-p10-led-beamer/
https://www.maxiaxi.com/s...d-beamer-met-hdmi-en-usb/

Welke vragen heb je hier nog over?
Volgens mij voldoen de 2 beamers die ze zelf al had gevonden wel aan de vraag, echter zeggen deze merken mij beide niks en bij de beamer van Skytronic staat al deze uitsluitend in een donkere ruimte te gebruiken is omdat de lichtopbrengst niet heel hoog is. Degene van Fenton lijkt wel aan de vraag te voldoen, maar is dat ook echt wel zo?
Misschien vraag ik wel teveel voor het bedrag dat ik ervoor uit moet geven (aantal lumen). indien dit het geval is, hoor ik het graag, dan moet ze de gordijnen maar gewoon dichtdoen. >:)

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor het advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fenton resolutie: 480x320

Een beetje smartphone maakt 5 megapixel foto's; met een beetje rekenwerk wordt dan maar 1 op de 33 pixels geprojecteerd. Nou zal dat voor abstracte vlakken amper uitmaken maar een gedetailleerde foto wordt dus "washed out" en is amper een werkbaar canvas opleveren.

Voor een tientje meer, heb je pricewatch: Salora 40BHD1200 in huis en die is 2.5x zo scherp (qua resolutie) dan de Fenton en heeft een maximale dubbele lichtopbrengst van 1000:1. De daadwerkelijke aansluitingen heb ik dan nog niet naar gekeken.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 06-11-2017 09:43 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
MAX3400 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:41:
Fenton resolutie: 480x320

Een beetje smartphone maakt 5 megapixel foto's; met een beetje rekenwerk wordt dan maar 1 op de 33 pixels geprojecteerd. Nou zal dat voor abstracte vlakken amper uitmaken maar een gedetailleerde foto wordt dus "washed out" en is amper een werkbaar canvas opleveren.

Voor een tientje meer, heb je pricewatch: Salora 40BHD1200 in huis en die is 2.5x zo scherp (qua resolutie) dan de Fenton en heeft een maximale dubbele lichtopbrengst van 1000:1. De daadwerkelijke aansluitingen heb ik dan nog niet naar gekeken.
Bedankt voor je snelle reactie. Ik denk dat dit zeker een hele mooie is. De prijs is ook prima, wil best iets afwijken van mijn budget, maar liever niet richting de €200,- zegmaar. Het is om af en toe een opzet te maken voor een nieuw schilderij, dus zal hij ook niet heel vaak gebruikt worden.

Ik zag bij de reviews op bol.com staan dat het een fijne beamer is, maar wel echt alleen goed werkt in een donkere ruimte.

Is veel lichtopbrengst (dus bruikbaar in een lichtere ruimte) voor dit budget een utopie? Of zou er toch iets beschikbaar zijn?

Misschien is de kamer donkerder maken wel geen probleem voor mijn moeder, dat zal ik haar eens vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

CaineS schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:12:
[...]

Is veel lichtopbrengst (dus bruikbaar in een lichtere ruimte) voor dit budget een utopie?
Ja. Daarvoor heb je een lamp nodig die alleen al je budget overstijgt, en dan heb je er nog geen projector omheen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
CyBeR schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:16:
[...]

Ja. Daarvoor heb je een lamp nodig die alleen al je budget overstijgt, en dan heb je er nog geen projector omheen.
Bedankt, dan zal ik die 'eis' moeten laten varen. Dan denk ik dat die eerder genoemde Salora een grote kanshebber is. Zijn er verder nog vergelijkbare Beamers die ik mee kan nemen in de vergelijking?

En kunnen jullie misschien ook vertellen waar ik op moet letten?

nogmaals bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaineS
@MAX3400 de Salora is inmiddels in huis, getest en geeft prima beeld voor hetgeen mijn moeder er mee wil! Heel erg bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:18

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@CaineS Waar zet je moeder die beamer neer, ten opzichte van haarzelf en het schilderij? Als ze door de projectie heen loopt, omdat de beamer achter haar staat, wordt het natuurlijk niks. Ben nieuwsgierig hoe jullie dat oplossen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
De beamer zal achter haar op een tafeltje staan. Het is alleen om een paar lijnen op het papier te krijgen, zodat de verhoudingen kloppen. Het wordt geen verven op nummer.

Daarbij is mijn moeder geen Rembrandt, maar het is gewoon een hobby met wat vriendinnen, vandaar ook dat hij niet al te duur mocht zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat snap ik; ik bedoel meer dat zodra je je arm naar de ezel beweegt, hij waarschijnlijk in de straal van de beamer zal komen en je geen lijnen meer ziet, enkel schaduw. Ze zal dan vanaf de zijkant moeten schilderen om niet in de weg te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
Zo zal ze het inderdaad moeten doen. Het mooiste zou zijn om hem in spiegelbeeld uit te beelden en achter de ezel te zetten, maar weet niet of dat goed door het doek heen komt. Zal waarschijnlijk een beetje proberen zijn en kijken hoe het lukt.

Indien je misschien tips hebt, zijn ze uiteraard altijd welkom! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Die heb ik zo één-twee-drie niet voor je, helaas. Ik zag het gewoon voor me en was benieuwd hoe jullie het gingen oplossen. ;)

Pagina: 1