Vraag

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 00:47

pino85

Im just a Bird in the Sky

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Na jaren lang een iPhone te hebben gehad zou ik toch eens de stap naar Android willen wagen.
Wat ik zoek is wel een "high" end klasse toestel of " high midrange" klasse.

wat ga ik er vooral mee doen

Ik game er graag op en af en toe intensievere 3D games zoals Asphalt 8/ Nova 3/modern combat 5.Verder vooral veel browsen en appen.
Ook is een goede accuduur dan ook mooi mee genomen.
De camera moet wel redelijk goed zijn, ik ben erg tevreden met de iPhone 7 camera van mijn vrouw. Ik verwacht dit niveau ook weer niet voor dit budget maar als het wel kan of in de buurt komt is dat heel erg mooi.
Ik wil liever geen toestellen die door mij zelf geïmporteerd moeten worden al sta ik open voor dit soort toestellen zo lang ze een goede Nederlands of Engelstalige Android variant hebben en werken op het netwerk van KPN.
Wil geen gedoe met flashen of Chinese taal hebben.
Ook zal ik na geen ondersteuning geen custom roms willen gebruiken.

Specificaties,wat vind ik dat het toestel moet bezitten

- Kirin 960/ Snapdragon 835 of 1 oudere generatie.
- 4GB ram.
- Een niet te zware skin wat de performance negatief kan beïnvloedden.
- 1920x1080 of hogere resolutie.
- (S) Amoled scherm heeft de voorkeur boven Lcd.
- 32GB of meer opslag capaciteit.
- 4.7 ~ 5.5 inch al hangt het af van de bezels of het niet te groot is.
- Android 7 of nieuwer.

Wat heb ik zelf gevonden

Gisteren waren we in de mediamarkt en hebben de volgende toestellen vast gehad.

- Samsung S7.
- LG G6.
- Huawei P10

Bovenstaande zitten 2e hands in mijn budget, ik sta open voor andere alternatieven natuurlijk.
Ik zal per toestel kort samenvatten wat mijn ervaring was.

Samsung s7

+Heeft zich ruimschoots bewezen als toestel.
+ Compact.
+Scherm en camera

- De skin die over Android heen ligt is imo aan de zware kant, wat zorgt dat het stroperig aan kan gaan voelen op bepaalde momenten. Dit is wel iets waar ik mij zorgen over maak.
- Nog wel updates aangezien hij een tijd op de markt is?.

LG G6

+ Nog langere ondersteuning daar het een relatief nieuw toestel is.
+ Dubbele camera.
+Veel in prijs gezakt.

- Scherm geeft wat minder diepe kleuren.
- Oudere Soc.

huawei p10

+ Doet me kwa software beetje aan Apple denken,wat voor mij vertrouwt voelt.
+ No nonsense phone.
+ 64Gb opslag.

- Update beleid van Huawei /Honor?.
- vond de achterkant aan de gladde kant.

Mocht ik een toestel gemist hebben of is er wel een China phone die zonder gedoe te krijgen en onderhouden is en kwalitatief hoogstaand laat het me weten.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen over bovenstaande telefoons. :)

edit 1

Ik kwam dit toestel net tegen en dat ziet er ook erg fraai uit! Al heb ik geen ervaring met Honor.. buiten dat het onder Huawei valt of
een dochter/zuster bedrijf van is.
Helaas deze nog niet kunnen checken bij de mediamarkt.

pricewatch: Honor 8 Pro Zwart

https://www.belsimpel.nl/...toestelservice-750-1-jaar

[ Voor 12% gewijzigd door pino85 op 06-11-2017 09:25 ]

Liefhebber van Tweakers

Alle reacties

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Een tweedehands oneplus wellicht een optie?
Voldoet vanaf de 3T (en dus ook de 5) aan je eisen. Alleen de camera, kan ik niet zover over zeggen. De 5 is boven budget zie ik. De 3T dan :9.

M.b.t. het updatebeleid van de telefoons, als het niet meer geüpdate wordt, kun je vaak nog overstappen op een custom rom.

[ Voor 91% gewijzigd door EWK op 06-11-2017 09:04 ]

Hoi!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Voor een iPhone ervaring kan je ook kijken bij Xiaomi, naar de Mi A1 (Android one, dus stock android met als het goed is snelle updates) of Mi 6 (MIUI, vergelijkbaar met iOS/EMUI van Huawei; Snapdragon 835, bestel wel de global version voor de goede LTE banden).
Op 11 november is er een sale op de meeste bekende Chinaphone sites (AliExpress, Gearbest, Geekbuying, Banggood), dus dan kunnen de prijzen nog wat lager zijn.
De Mi 6 heeft iets betere specs, maar is ook duurder dan de A1. De A1 ondersteunt zeker Nederlands als toesteltaal, de Mi 6 weet ik niet zeker.

Van het lijstje dat je noemt zou ik de Galaxy S7 nemen, vooral door je eisen van AMOLED en goede camera.

edit: De Honor 8 Pro is volgens mij vergelijkbaar met de Huawei P10 plus. Hij is wel vrij groot met 5,7". Je kan trouwens beter kijken naar de fysieke toestelgrootte dan de schermdiagonaal.... als de randjes om het scherm klein zijn of het toestel meer afgerond/dunner is, kan hij fijner in de hand liggen dan een dik hoekig blok.

[ Voor 19% gewijzigd door gwystyl op 06-11-2017 09:13 ]

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:23
Je hebt ook de Honor 9 welke vergelijkbaar is met de Honor 8 Pro, maar heeft 2 gb RAM minder dan de Honor 8 Pro en heeft een kleiner scherm. De Honor 9 is (denk ik) vergelijkbaar met de Huawei P10.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jotyjo schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:56:
Je hebt ook de Honor 9 welke vergelijkbaar is met de Honor 8 Pro, maar heeft 2 gb RAM minder dan de Honor 8 Pro en heeft een kleiner scherm. De Honor 9 is (denk ik) vergelijkbaar met de Huawei P10.
Klopt, dat zijn ongeveer twee-eiige tweelingen, zie bijvoorbeeld deze vergelijking

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-11 19:28
Vanuit China, maar wel gewoon van een merk waar telefoons hier verkocht worden:
LG V20 EglobalCentral
Tweakers.net/specs

Voor zon 300 euro heb je een high-end telefoon van vorig jaar. 4 GB, vervangbare batterij, mooi uiterlijk.
Is wel 5.7 " maar is niet echt breder dan sommige 5.5" telefoons, alleen wat langer ivm tweede scherm.

[ Voor 11% gewijzigd door Phantomic op 06-11-2017 15:26 ]

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

• pino85

pino85

Topicstarter
@gwystyl
gwystyl schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:09:
Voor een iPhone ervaring kan je ook kijken bij Xiaomi, naar de Mi A1 (Android one, dus stock android met als het goed is snelle updates) of Mi 6 (MIUI, vergelijkbaar met iOS/EMUI van Huawei; Snapdragon 835, bestel wel de global version voor de goede LTE banden).
Op 11 november is er een sale op de meeste bekende Chinaphone sites (AliExpress, Gearbest, Geekbuying, Banggood), dus dan kunnen de prijzen nog wat lager zijn.
De Mi 6 heeft iets betere specs, maar is ook duurder dan de A1. De A1 ondersteunt zeker Nederlands als toesteltaal, de Mi 6 weet ik niet zeker.

Van het lijstje dat je noemt zou ik de Galaxy S7 nemen, vooral door je eisen van AMOLED en goede camera.

edit: De Honor 8 Pro is volgens mij vergelijkbaar met de Huawei P10 plus. Hij is wel vrij groot met 5,7". Je kan trouwens beter kijken naar de fysieke toestelgrootte dan de schermdiagonaal.... als de randjes om het scherm klein zijn of het toestel meer afgerond/dunner is, kan hij fijner in de hand liggen dan een dik hoekig blok.
Dank voor je uitgebreide reactie! De Mi6 kan ik naar kijken als ik zeker ben dat er geen gedoe is met bv de Google store of de taal.
Als er hierin nog andere high end opties zijn dan graag.
De A1 ken ik zelf niet maar kan ik wel even naar kijken.

@Jotyjo
Jotyjo schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:56:
Ik heb liever wat meer Ram erin maar je hebt gelijk ze zijn verder volgens mij ook identiek!

@EWK
EWK schreef op maandag 6 november 2017 @ 08:59:
Een tweedehands oneplus wellicht een optie?
Voldoet vanaf de 3T (en dus ook de 5) aan je eisen. Alleen de camera, kan ik niet zover over zeggen. De 5 is boven budget zie ik. De 3T dan :9.

M.b.t. het updatebeleid van de telefoons, als het niet meer geüpdate wordt, kun je vaak nog overstappen op een custom rom.
De 3T heb ik net naar gekeken en dat is ook nog steeds een mooi product! Met roms gaan werken etc zie ik niet zitten ondanks dat dit Tweakers is .;)

@Phantomic
Phantomic schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:25:
Vanuit China, maar wel gewoon van een merk waar telefoons hier verkocht worden:
LG V20 EglobalCentral
Tweakers.net/specs

Voor zon 300 euro heb je een high-end telefoon van vorig jaar. 4 GB, vervangbare batterij, mooi uiterlijk.
Is wel 5.7 " maar is niet echt breder dan sommige 5.5" telefoons, alleen wat langer ivm tweede scherm.
Deze is voor mij echt te lang helaas dus geen optie. Verder wel goed product!

Liefhebber van Tweakers

• pino85

pino85

Topicstarter
Kick,

Ik ben tot deze producten gekomen op de shortlist, heb veel rond gekeken en door uitstekende hulp van @John Rambo ben ik wel gerust gesteld over deze Chinese aankopen.

- Xiaomi Mi6/Oneplus 5.
- Nubia Z17(s)
- Xiaomi Mi Note 2

Ik kijk even op de 11e en dan die dag hak ik het door.

Liefhebber van Tweakers

• pino85

pino85

Topicstarter
Kickje,

Het is de Mi note 2 geworden voor ongeveer 230 euro besteld.
Nu afwachten tot hij aan komt!

Hier mag een slotje op

Liefhebber van Tweakers

Pagina: 1