Diamond Viper II, een verstandige keus ????

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Topicstarter
Ik heb een review gezien van een Viper II bij www.fastgraphics.com en ik moet zeggen ik was zeer impressed qua OpenGL performance.

Maar is het nu een verstandige keus ???

Graag jullie Tweakende meningen.

Thanks

Ridge

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Zou toch een GeForce nemen. Tenminste niet van die brakke drivers. De ondersteuning qua drivers is bij nVidia altijd beter geweest dan bij S3.

Verwijderd

De Viper II is een kaart voor tweakers
je moet veel achter getweakte drivers aanzitten en zelf ook veel experimenteren om er goeie performance uit te krijgen.
Het is een hele snelle kaart voor UnrealTournament en Quake3,als je dat veel speelt heb je er zeker wat aan en hij is een stukje goedkoper dan de GeForce SDR.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
uuuh revolution als er 1 kaart met veel problemen dat is het die GeeeeForce wel kijk bv dit Forum.

Tja mij lijkt die Viper II wel wat nog maar ff wachten of er nog meer replies :) komen.

Ridge

www.tradealliance.nl

Verwijderd

problemen met een GeForce ?

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
Zou voor de Viper II gaan...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

Ridge, ik volg deze topic ook nauwlettend, koop jij die ViperII nou maar, dan kan je mij mooi vertellen..... ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Botoo my friend :) that's whole point its a lot of money en ik wil een goede tweakende keus maken, mmaaru ik heb al gelezen dat er nog geen OPenGL/D3D drivers zijn voor Windows 2000 en dat draai ik nou net :(

Dus om weer a lot of problems op mijn nek te halen zoals de OpenGl/D3D ondersteuning van mijn huidige V3 3000 onder win2k heb ik weinig te trek in.

Ik wil goede kaart >install> blazen met dat ding en niet te veel $$$$.

Ridge

www.tradealliance.nl

• botoo

botoo

💀 too old to die young

posted 07-03-2000 22:05 CET (Amsterdam)by Ridge
idem, startend met Ridge en middenin W98 :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Gene
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 16:55
Ik heb zelf (in een van mijn systemen) een VIPER II. (PII 300, 64 mb, VIPER II enz)
Voor wat betreft de snelheid ben ik meer dan tevreden. Hardwarematige T&L is een van de opties die op korte termijn algemeen door software ondersteund gaat worden.
Naast de goede performance van de kaart is er echter nog een voordeel. Er is een directe S-VHS out op aangebracht. Deze geeft naast een retegoed signaal (lees dvd-beeld) de meerwaarde aan deze kaart.
Ondanks de wat mindere driversupport (er komt op korte termijn wel (weer) een nieuwe driverset voor de Viper II aan) is mijn advies...kopen.

PV 35° zuid 2970Wp (9x330wp), Growatt min 2500 TL/XE

Verwijderd

Ik zou nog even wachten, ik heb namelijk begrepen dat er een aantal kaarten aankomen, die wat geiler zijn dan zo'n kut kaart van Diamond. Matrox komt binnen een half jaar met een nieuwe, diamond zelf komt met een nieuwe Viper II, 3dfx komt met nieuwe... De Viper is net nieuw en dus DUUR.. Voor kwaliteit moet je niet bij Diamond zijn, maar bij Matrox. Net wat je zegt; driver support is <a font size="7">KUT</a> bij Diamond.

• Sander|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-04 17:01
De Viper II staat voor f 399 in pricewatch. Als je Q3 en/of UT veel speelt heb je een leuke kaart voor het geld.

• Ridge

Ridge

Topicstarter
Heeft iemand al een Viper II draaien met OpenGL support onder windows 2000 om bv HL of UT te spelen ???

Ridge

www.tradealliance.nl

Verwijderd

Ik zou de Viper II gewoon nemen! hij bevalt uitstekend, heb hem nu 2 maanden in mijn pc en nog geen problemen gehad.... goeie review op www.m3dzone.com

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Is er al iemand die de VII op een AGP van 89MHz heeft getest, met of zonder goed resultaat?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ridge

Ridge

Topicstarter
hee mbnn welke OS draai je ?? windows 2000 ??

Ik heb een BP6 met windows 2000 vandaar en ik wil wel een videoplank die OpenGL drivers heeft voor win2k

Ridge

www.tradealliance.nl

• botoo

botoo

💀 too old to die young

valt goed dood deze topic, als dat een voorbode voor de VII is bedank ik ff ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Ik heb hem ge-reviewed :) . Quake3: snel met wat schoonheidsfoutjes. D3D: Afhankelijk van de driver schakelt die een pipe-line af en toe af. Grillig gedrag daar... probleem is nog maar 5 maanden bekend. Over een maand (!) komt er hopelijk een driver die zowel DX7 (jawel, de niet-Beta is DX6..) als T&L ondersteunt. Win2000 ? NT4 heeft nog geen OpenGL ondersteuning, W2K alleen nog maar 2D.
Bdw: S3 gaat de grafische divisie opdoeken (leuk voor driverondersteuning..).
Ik heb zelf een Savage3D nu, mijn volgende kaart kan weleens een nVidia worden. GeForce heeft ook S3TC :) . Geen S3 dus (een jaartje ondersteuning voor mijn kaart is wel erg matig :( )

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
S3 gaat de grafische divisie opdoeken
Huh?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 16:29
Ridge Rigde Ridge.....
Wacht gewoon ff op de komst van de NV11 en NV15 van nVidia, want die zijn veeeeeeeeel sneller, maar daar staat tegenover dat ze wel ietsje duurder zijn dan de Viper II. Ze worden naar verwachting ongeveer even duur als de Prophet nu is. Kun je in die tijd ook nog ff wat sparten voor die beesten van een NV11 en NV15.. :)
Ze worden verwacht begin Juni, dus als je nog ff wacht... Als je het echt niet meer ziet zitten met die TNT, kun je altijd nog voor de tussentijd een TNT2 kopen en die dan weer verkopen als de NV11 en de NV15 er zijn.. :) Toch?
Mzzl!

Verwijderd

In welk opzicht zou de Viper II beter zijn dan een TNT2 gebasseerde kaart? De Viper II is nieuwer. Zijn er nog andere videokaarten onder de 400 gulden met TV out die beter/hetzelfde presteren?

Verwijderd

Oh ja. Wat is het verschil tussen de MAGIC en de PURE uitvoering van de TNT2 gebasseerde kaarten van ASUS? Een alternatief voor de Viper II zou een TNT2 kaart zijn met 32MB en video out. Heeft ASUS zoiets?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:35
Asus heeft TNT2 kaarten ja, de V3800.
Het verschil tusen de MAGIC en de PURE is dat de MAGIC een M64 geval is... Niet kopen dus... Of speel je alleen maar in 640*480? :)
De PURE is gewoon een standaard geklokte TNT2...

Verwijderd

OK. Heeft ASUS ook Ultra uitvoeringen?

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Bootoo:

Ik krijg mijn Viper II niet op 83 Mhz, op een Asus P2B-f met celeron 400@500, het hoogst haalbare ligt niet veel hoger dan 66 Mhz denk ik

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Yeti, er is al wat water door de Rijn gegaan sinds het begin van deze topic (7 maart), ik ben er inmiddels ook achter dat de VII niet naar 89 wilt. De VII trekt het idd niet ver genoeg voor overgeklokte PIII systemen, met Celerons daarintegen kan je nog wat doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1