Toon posts:

Thermoengine v60-4225 vs. swiftech 462

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over na te denken om een van deze twee koelers te kopen. In de vele reviews is het verschil tussen beide zeer klein, maar zoals iedereen weet komt de swiftech er altijd het beste uit. De koeler is primair voor overclocken bedoeld. De financien laten het toe om fl 200 uit te geven maar liever niet.

Is het prijsverschil van fl 100 het waard om een swiftech te halen?
En mocht het de swiftech worden, welke fan (geen delta hp, maar bijv. een papst)?

Verwijderd

Een Thermoengine zal alleen evengoed presteren als een Swiftech als er een Delta black label fan opzit, 7000rpm dus. En dat maakt een berg lawaai, een hoog zoemened geluid, erg vermoeiend. Maar al je er tegen kan...

But never a match for a Swiftech 462 tho...

Ik heb er eentje zitten, draai aan 1.4Ghz en bij een kamertemperatuur van 30°C werd die 49°C. Bij normale temperaturen schommelt ie tussen de 38 en 43°C onder volle belasting.

Verwijderd

Topicstarter
Welke heb ie?

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

kheb net als neomagic een swiftech
met een delta 80MP
en de temps zijn het zelfde.
bij warm en normaal weer :)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

De thermoenigne is goed. En ik denk prijs/kwaliteit gezien ook beter als de swiftech.
Maar het is gewoon een feit: De swiftech is de king. En als je het beste van het beste wilt, moet je de swiftech nemen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Was waarschijnlijk niet duidelijk maar ik heb dus een Thermoengine met Delta erop :)

Verwijderd

*dit viel onder spam*

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-08 21:57
Ik zo`n Thermoegine met een 7k delta fan. Koelt errug goed, koop er alleen oordoppies bij of zet hem `s nachts uit :)

HODL

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-08 15:12

Shuriken

Life is all about priorities

Ik denk dat je met de Swiftech wat meer marge hebt.

Ik heb zelf een Swiftech 462 en dat zelfs op een hete zomerdag hoef je je geen zorgen te maken dat je processor erg warm word.

Maar het blijft een dure cooler.

Ik heb em nu een paar maandjes. Ik wilde in eerste instantie ook een Thermoengine kopen. Alleen toen kon ik em niet in NL kopen. Uit de VS halen was bijna net zo duur als een Swiftech.
Dus toen heb ik dat maar gedaan.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Volgens mij zit er ook meer marge op zo'n Swiftech. Kan je geruster de hitte van de zomer mee in. Veel groter oppervlak, in koper dan nog wel, en veel meer luchtverplaatsing van de fan.

Maar die Thermoengine is een pareltje hoor, heb er niet van te klagen. 23°C in mijn kamer en het ding draait aan 40°C :)
Pagina: 1