Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb mijn smartphone (samsung galaxy j5 2016) afgelopen donderdag in het water laten vallen. Ik dacht dat hij er geweest was, want had hem daarna direct weer aangezet om te testen of hij het nog deed en toen werd het beeld helemaal zwart. Ik dacht dus eerst: kortsluiting. Toch nog uit elkaar gehaald en 3 dagen laten drogen in de rijst (ik weet dat hier verschillende meningen over bestaan, maar had ook niet echt andere methoden voorhanden).

Net weer opnieuw geprobeerd en hij deed het!! Hij ging aan, ik kon op het wifi-netwerk, heb een paar appjes verstuurd, de camera deed het. Ik had alleen per ongeluk de simkaart verkeerd gedraaid erin zitten, dus bellen lukte nog niet. Dus weer uitzetten en de simkaart goed erin doen. Wil ik hem weer aan doen, doet hij weer helemaal niks. Mijn hypothese is dat er toch nog vocht inzit dat weer op een cruciale plaats geschoven is. (?)

Ik vind het wel raar dat hij het eerst gewoon lijkt te doen en nu weer helemaal niks doet. (En ja, ik had de batterij er goed ingedaan.)

Wat denken jullie? Langer laten drogen en hopen dat hij het dan weer opnieuw gaat doen? Of klinkt het toch wel erg kansloos allemaal?
Ik zag dat er ook reparatiecentra bestaan die met speciale apparatuur vocht uit je mobiel kunnen halen. Echter is dat niet altijd goedkoop en je hebt geen garantie. Het is ook een budgetmodel telefoon, dus als ik heel veel geld kwijt ben aan reparaties kan ik beter nog een nieuwe kopen denk ik.

Ik twijfel nu wat ik het beste kan doen. Ik heb nu de batterij en simkaart er maar weer uitgehaald en hem met open achterklep weer te drogen gelegd.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via rens-br op 06-11-2017 10:15)

Verwijderd

Mjah, corrosie op de connectors. Openmaken, connectors loshalen, corrosie eraf halen ( meestal groen of wit spul) met wat wattenstaafjes en alcohol. Maar mijn ervaring is dat zelfs dan je kansen klein zijn. Laten repareren is denk ik de moeite niet voor een relatief goedkope telefoon.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, corrosie op de connectors. Openmaken, connectors loshalen, corrosie eraf halen ( meestal groen of wit spul) met wat wattenstaafjes en alcohol. Maar mijn ervaring is dat zelfs dan je kansen klein zijn. Laten repareren is denk ik de moeite niet voor een relatief goedkope telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik zag inderdaad wat groens en ben daar voorzichtig met een tandenstoker in de weer gegaan (heb geen alcohol bij de hand) en toen opnieuw batterij geplaatst en hij gaat nu weer aan. Vraag is voor hoe lang, maar dat is maar afwachten en duimen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:15
Verwijderd schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:26:
Bedankt voor de tip. Ik zag inderdaad wat groens en ben daar voorzichtig met een tandenstoker in de weer gegaan (heb geen alcohol bij de hand) en toen opnieuw batterij geplaatst en hij gaat nu weer aan. Vraag is voor hoe lang, maar dat is maar afwachten en duimen ...
Als je geen backup hebt, haal dan voor de zekerheid alle belangrijke data, foto's etc eraf zolang het nog werkt.